Auto Beste road trip auto

Heb jij ooit al eens gereden in Afrika? Noord Afrika is op geen enkele manier te vergelijken met central en zuidelijke Afrika. Er is voor een reden waarom ze die tours doen met kevers en kut wagens zoals een opel combo in de Sahara. Omdat er wegen zijn. Mercedes is daar ook leuk maar vanaf je centraal Afrika passeert succes er mee.

Die landcruiser is trouwens geen Afrikaans model, waarom denk je aan dit model? Terug er is een reden waarom in Afrika, Australia en elk oorlogs gebied een Landcruiser single cab wordt gebruikt. Model zoals dit https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTMlxStuOPgBRXLL6ySJ1bRIKv4QrUr-EoHRQ&usqp=CAU

Nee comfort krijg je daar niet bij, uw verbruik zal niet laag zijn. Maar je kan er wel overal mee gerken. Met een Europees model van LC good luck. Verkeerde tank station tegenkomen en uw motor is kapot door vuile petrol. Denk aub ook niet aan diesel want in vele centraal Afrikaanse landen kan je dit niet vinden buiten de grote steden. Een LC SC is ook niet kapot te krijgen en geraak je overal mee.

Begint eerst al eens met kleine rondtrips te doen in Afrika. Doe paar overlanding trips.

PS ik woon in ZA. Ik heb al veel gereden in Zuidelijk Afrika. Niet zo lang terug van ZA naar Zambia gereden. 2 dagen vast gezeten in zand op een offroad weg in Namibia 2j gelede.

Wat jij wilt doen lees je niet op fora en zeker niet op Nederlands car forum. In Europa kan je niet eens de deftige LC kopen. Hoe kunnen zij dan ff zeggen welke wagen goed is voor Afrika. Krijg ervaring, leer uit uw fouten en dan ga de uitdaging aan.
Dank voor de tips!
Ik heb nog nooit in Afrika gereden.

Het probleem met de single cab Landcruiser waaraan je refereert is dat die moeilijk te vinden zijn in België. Althans, ik vind ze niet online op autoscout24 of 2dehands.be. En als ik ze vind, hebben ze ofwel te veel roest met +300k op de teller, ofwel hebben ze verschillende mankementen zoals motorproblemen, koppelingproblemen, etc.

Ik ging er verkeerdelijk vanuit dat diesel de main car fuel is in Afrika maar blijkbaar dus niet? Is benzine dan zoveel meer prevalent?

Met welke auto kwam je vast te zitten? Hoe oud is die wagen?

Ik probeer uit andermans fouten te leren, vandaar de topic. Merci voor de inzichten althans!
 
op de oostelijke route ligt bijna overal asfalt.

eender welke derdehands Toyota geraakt daar dus wel door.

Toyota omdat de locals daar ook mee rijden en ge overal onderdelen vindt.
 
Dank voor de tips!
Ik heb nog nooit in Afrika gereden.

Het probleem met de single cab Landcruiser waaraan je refereert is dat die moeilijk te vinden zijn in België. Althans, ik vind ze niet online op autoscout24 of 2dehands.be. En als ik ze vind, hebben ze ofwel te veel roest met +300k op de teller, ofwel hebben ze verschillende mankementen zoals motorproblemen, koppelingproblemen, etc.

Ik ging er verkeerdelijk vanuit dat diesel de main car fuel is in Afrika maar blijkbaar dus niet? Is benzine dan zoveel meer prevalent?

Met welke auto kwam je vast te zitten? Hoe oud is die wagen?

Ik probeer uit andermans fouten te leren, vandaar de topic. Merci voor de inzichten althans!
Met mijn landcruiser DC, is van 2019.


Huur eens wagen bij hun en doe paar trips
 
Met mijn landcruiser DC, is van 2019.


Huur eens wagen bij hun en doe paar trips

Booking enquiry voor een '(ORION) Toyota LandCruiser Trax Single Cab" zonet verstuurd.
Trouwens, ik zou het enorm appreciëren mocht ik je als "guide" kunnen gebruiken, als je dat zou zien zitten.
 
Booking enquiry voor een '(ORION) Toyota LandCruiser Trax Single Cab" zonet verstuurd.
Trouwens, ik zou het enorm appreciëren mocht ik je als "guide" kunnen gebruiken, als je dat zou zien zitten.
Not sure wat je onder "guide" begrijpt maar stel gerust elke vraag hier ik zal er proberen op te antwoorden
 
Laatst bewerkt:
ik vraag me ondertussen af hoe ik al meer dan 20 jaar in equatoriaal Afrika rond rij zonder zo'n witte NGO Landcruiser.

nog nooit vastgereden, zelfs niet op ouwe vulkanen in het regenseizoen- plaatsen waar ge geen NGOs tegenkomt.

Tzal niet het "echte" Afrika zijn, leer ik nu.

trouwens, hoe overleven al die arme mensen daar toch zonder LC, in de echte wereld waar 99,999% van het wagenpark uit andere voertuigen dan hardbody LCs bestaat?
 
ik vraag me ondertussen af hoe ik al meer dan 20 jaar in equatoriaal Afrika rond rij zonder zo'n witte NGO Landcruiser.

nog nooit vastgereden, zelfs niet op ouwe vulkanen in het regenseizoen- plaatsen waar ge geen NGOs tegenkomt.

Tzal niet het "echte" Afrika zijn, leer ik nu.

trouwens, hoe overleven al die arme mensen daar toch zonder LC, in de echte wereld waar 99,999% van het wagenpark uit andere voertuigen dan hardbody LCs bestaat?
Waar rij jij dan al 20jr rond en met wat?

Zelfs al woon je daar al 20jr, je gaat toch nog nooit de doortocht hebben gemaakt? En als je daar dan al effectief zo lang woont, zou je moeten weten dat de doortocht anders is dan lokaal rijden. Of je bent de zoveelste toerist die denkt dan hij het allemaal gezien heeft.
 
amaai gelle kunt overdrijven. :)

meeste wegen zijn aangelegd, je kan perfect van noord naar zuid rijden.. verschillende opties, hangt vooral van je avontuur zin af.
een basis toyota raakt er ook, een hippie busje van de jaren stillekes ook..
een degelijke 4x4 zeker.. gravel wegen kunnen ook tegen 5 km/u of 50 km/u.

als je rally toeren gaat doen door de sahara, of op snelheid rij je alles kapot.. zeker als je wat tempo maakt. ongeacht het model.
het helpt wel als je in de afrika populaire wagens blijft.. zijnde.. wissel stukken..
de mechaniekers on the road zijn cheap en je kan zelf veel sleutelen dan raak je er sowieso.

de vreemde eend in afrika eens lezen (Gert Duson) zijn boekje geeft een goed beeld meer dan 10 jaar geleden..
ondertussen zijn er al heel wat wegen vernieuwd
jaren voorbereiding is zeker niet nodig. af en toe is naar afrika reizen helpt je wel om je mindset juist te zetten.. dat je geen cultuurshock hebt.
of je 'schrik' voor het onbekende wat in de hand werkt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan