Beste kredietkaart, met verzekering?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
Ik neem het zekere voor het onzekere en beschouw de medische dekking buiten EU als niet bestaand bij de mutualiteiten.

Idd, wat mutualiteiten aanbieden is maar een 'extraatje' in een resem van "voordelen" om klanten bij hen te houden. MUTAS vervangt een 'echte' reisbijstandsverzekering maar heel beperkt.

En Dkv heeft als voorwaarde dat ze enkel 100% dekking geven als de ziekteverzekering minstens 1 cent betaalt. Wat het geval is.

Wat is dit voor onzin. De voorwaarde is gewoon dat je in orde bent met je ziekteverzekering, wat altijd is als je aangesloten bent bij een mutualiteit en je jaarlijkse bijdrage betaalt. Zelfs als de mutualiteit voor geen enkele cent tussenkomt bij een (dringende) medische behandeling (om de één of andere reden), dan nog komt DKV tussen.

Laatst bewerkt:
En Dkv heeft als voorwaarde dat ze enkel 100% dekking geven als de ziekteverzekering minstens 1 cent betaalt. Wat het geval is.
Wat is dit voor onzin. De voorwaarde is gewoon dat je in orde bent met je ziekteverzekering, wat altijd is als je aangesloten bent bij een mutualiteit en je jaarlijkse bijdrage betaalt. Zelfs als de mutualiteit voor geen enkele cent tussenkomt bij een (dringende) medische behandeling (om de één of andere reden), dan nog komt DKV tussen.
Terugbetaling verlaagd tot 50% voor hospitalisatie, pre- en posthospitalisatieperiode en Zware Ziekten indien de wettelijke ziekteverzekering helemaal niet tussenkomt (op geen enkele post van de ziekenhuisfactuur).

Mijn excuses ik was niet duidelijk genoeg.

Ik heb niet gezegd dat DKV niet tussenkomt. :tongue: Ze komen echter anno 2025 (jammer genoeg) nog maar voor 50% tussen betreffende ziekenhuisfacturen in oa de USA als de mutualiteit voor geen enkele cent tussenkomt. (Vroeger was dat nog 100% maar ze hebben dit aangepast :frown: )

Laatst bewerkt:
Terugbetaling verlaagd tot 50% voor hospitalisatie, pre- en posthospitalisatieperiode en Zware Ziekten indien de wettelijke ziekteverzekering helemaal niet tussenkomt (op geen enkele post van de ziekenhuisfactuur).

Mijn excuses ik was niet duidelijk genoeg.

Ik heb niet gezegd dat DKV niet tussenkomt. :tongue: Ze komen echter anno 2025 (jammer genoeg) nog maar voor 50% tussen betreffende ziekenhuisfacturen in oa de USA als de mutualiteit voor geen enkele cent tussenkomt. (Vroeger was dat nog 100% maar ze hebben dit aangepast :frown: )

Ah oops, ik verwarde DKV met DVV. 😅

Heb nu een terugbetaling gekregen van paar honderd euro op mijn BEOBANK creditcard.

bij andere creditcards moet je dan naar mijnkaart.be gaan, en een formulier in vullen, om dat geld terug op je zichtrekening te krijgen. Anders blijft dit voor maanden op je CC staan, tot je ooit aan dit bedrag uitgeeft, om zo op nul te komen.

Hoe zit dat juist bij Beobank? Gezien die niet via het standaard CC principe werken, maar die kaart/contract wordt eerder als "lening" gezien.
Iemand die dit weet?

Via de eerstgenoemde manier lukt het alvast niet:
Als ik daar wil invullen, en eerste cijfers ingeven van mijn creditcard, staan mijn eerste cijfers "54xx" alvast niet in het keuzemenu.
Heb een Beobank kredietkaart en Beobank zichtrekening.
Ik kan gewoon overschrijven van mijn kredietkaart naar zichtrekening.
Wel enkel naar mijn eigen zichtrekening, niet naar een andere...maar kan uiteraard in 2 stappen, eerst naar Beobank zichtrekening en dan naar eender welke andere rekening.

Terug
Bovenaan