Beste kredietkaart, met verzekering?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
Maar ik betwijfel dat de overheid je puur gaat flaggen als je een dure auto koopt of een huis zonder lening. Zo vernuftigd zitten de systemen bij de overheid echt niet in elkaar. 😅
Integendeel, de databanken van vastgoedaankopen en voertuiginschrijvingen zijn bij de fiscus al lang gekruist met uw belastingaangiftes.

En als je als 25 jarige een huis koopt van 300k zonder lening terwijl je 2000 per maand verdient, word je geflagged.
En afhankelijk van uw uitleg en of de ambtenaar tijd heeft, zal je een briefje mogen verwachten met een indiciaire taxatie.

in de praktijk kan je jaren één of meerdere buitenlandse rekeningen hebben zonder ze aan te geven en als ze er na die jaren eens achterkomen sturen ze enkel een herinnering om die wel aan te melden. Zolang je niet moedwillig buitenlandse rekeningen met miljoenen op probeert achter te houden, moet je niet veel schrik hebben voor een boete. ;)
Klopt niets van.
Het zal afhangen van de buitenlandse interest/dividenden info die (automatisch) via CRS binnenkomt bij de fiscus.
Als dat hoog genoeg is, zal je een briefje van de fiscus ontvangen.

Voor buitenlands kapitaal mogen ze soms tot 7 á 10 jaar teruggaan.
Dat zijn inkomsten van 8 á 11 jaar geleden.
 
De gratis kredietkaart die het goedkoopst is qua wisselkoersen is die van Keytrade, dan die van Argenta en die van Europabank is het duurst maar daar heb je tenminste wel een limiet van 2500 euro. Keuze genoeg qua gratis kredietkaarten. Als je graag reist en nogal eens een auto huurt, zou ik voor minstens 2 kredietkaarten gaan. Een auto huren en dan een franchise laten blokkeren zorgt er vaak voor dat je al tegen de limiet van één kredietkaart zit.
Helaas verleden tijd, Argenta is deze maand duur geworden.
Minstens 60 cent per transactie in vreemde valuta, onafhankelijk van debit/creditkaart, niet enkel bij geldafhalingen (ATM) maar ook bij gewone betalingen (POS).
 
Helaas verleden tijd, Argenta is deze maand duur geworden.
Minstens 60 cent per transactie in vreemde valuta, onafhankelijk van debit/creditkaart, niet enkel bij geldafhalingen (ATM) maar ook bij gewone betalingen (POS).
Net eens gekeken en die 0,60 euro per betaling in andere valuta geldt niet voor de kredietkaarten. Die 1,60 percent wisselkoers comissie is wel dezelfde als de Europabank Mastercard en de uitgavelimiet is hoger bij Europabank. Dan is de Mastercard van Argenta ineens een stuk minder interessant t.o.v. die van Europabank, want bij Europabank is geld afhalen ook goedkoper (of toch bij bedragen onder de 350 euro). Keytrade blijft wel de goedkoopste.
 
Als je graag reist en nogal eens een auto huurt, zou ik voor minstens 2 kredietkaarten gaan.
En zorgen dat beide kaarten van verschillende payment card providers zijn (Visa, Mastercard, Amex).

Dan is de Mastercard van Argenta ineens een stuk minder interessant t.o.v. die van Europabank, want bij Europabank is geld afhalen ook goedkoper (of toch bij bedragen onder de 350 euro). Keytrade blijft wel de goedkoopste.
Europabank brengt trouwens zelf zijn Visa kaarten uit. Jaren geleden had ik eentje van hen mee naar Amerika en bij het eerste gebruik, werd mijn betaling geweigerd. Enkele minuten later kreeg ik telefoon dat ze die weigering hadden gespot en vroegen of ik mijn kaart wou open zetten voor de USA. Als service op een gratis kaart vond ik dat wel heel straf.
 
En zorgen dat beide kaarten van verschillende payment card providers zijn (Visa, Mastercard, Amex).
Klopt, liefst Visa en Mastercard aangezien die het meest aanvaard worden. Heb ook al enkele keren gehad dat de extra kosten bij de handelaar voor betaling met Mastercard veel hoger waren dan voor betaling met Visa (of andersom).
Europabank brengt trouwens zelf zijn Visa kaarten uit. Jaren geleden had ik eentje van hen mee naar Amerika en bij het eerste gebruik, werd mijn betaling geweigerd. Enkele minuten later kreeg ik telefoon dat ze die weigering hadden gespot en vroegen of ik mijn kaart wou open zetten voor de USA. Als service op een gratis kaart vond ik dat wel heel straf.
Verschiet ik ook wel van, zeer goede service dan. Bij Argenta heb ik ook al gehad dat mijn kredietkaart geblokkeerd werd na een betaling in de States tijdens de eerste dagen dat ik er was. Ik had pas reactie van Worldline om deze te deblokkeren NA mijn reis, dat terwijl ik de kaart zelf had moeten openstellen voor de States bij Argenta. Gelukkig had ik nog een tweede kredietkaart bij of ik had er mooi gestaan.
 
Net eens gekeken en die 0,60 euro per betaling in andere valuta geldt niet voor de kredietkaarten.
Klopt, met de kredietkaart kan dit nog. Vroeger was betalen buiten de eurozone volledig gratis met de debitkaart.
Die 1,60 percent wisselkoers comissie is wel dezelfde als de Europabank Mastercard en de uitgavelimiet is hoger bij Europabank. Dan is de Mastercard van Argenta ineens een stuk minder interessant t.o.v. die van Europabank, want bij Europabank is geld afhalen ook goedkoper (of toch bij bedragen onder de 350 euro). Keytrade blijft wel de goedkoopste.
Kijk ik zo fout bij Europabank?
  • 1,00 % + 4,50 euro kost bij afhalingen met mastercard? (eerste 1200 euro per kalenderjaar)
  • 2,00 % wisselkoersmarge in vreemde valuta (betalingen en geldafhalingen)
 
Klopt, met de kredietkaart kan dit nog. Vroeger was betalen buiten de eurozone volledig gratis met de debitkaart.

Kijk ik zo fout bij Europabank?
  • 1,00 % + 4,50 euro kost bij afhalingen met mastercard? (eerste 1200 euro per kalenderjaar)
  • 2,00 % wisselkoersmarge in vreemde valuta (betalingen en geldafhalingen)
Ik gebruikte spaargids als referentie omdat je daar alle aanbieders bij elkaar ziet. Dan is Europabank ondertussen ook duurder geworden blijkbaar. :wallbash:
 
Terug
Bovenaan