Vergeet je daarbij niet even te vermelden dat je als kind zelf hebt mogen genieten van die opleiding en ondersteuning? Ben je niet gewoon principieel je eigen schuld aan het afbetalen?Belastingen betaald. Sociale bijdragen betaald. Mee betaald aan onderwijs, gezondheidszorg, kinderbijslag en de hele sociale constructie.
Ik heb zelf geen kinderen. Dat betekent dus dat ik jarenlang heb meebetaald aan de opleiding en ondersteuning van kinderen van anderen.
Onder andere van mensen die mij vandaag uitleggen dat zij voor mij moeten betalen.
Trouwens, die kinderen van anderen, die houden de maatschappij staande terwijl jij op pensioen bent. Daar geniet jij op financieel vlak netto meer van dan de ouders van die kinderen, want die hebben tijdens de opvoeding nog véél meer kosten moeten maken. Wees blij dat je als kinderloze ervoor kunt kiezen om een groot deel van de maatschappelijke kost om een volgende generatie klaar te stomen niet hoeft te maken. Jij hoeft ze geen eten te geven of te huisvesten.
De kloof in rijkdom tussen boomers en jongere generaties is heus geen verzinsel.
.