Beste Boomers, bedankt voor bewezen diensten....de uitgang is daar!

Ik kan het artikel niet lezen. Maar 1800 euro als koppel dat is nu toch ook gewoon heel beperkt?
Dat is exact het pensioen van mijn ouders samen. Met 1800 euro komt je vandaag echt niet meer ver, zelfs als je een eigen woning hebt. Ze waren hier op voorzien, maar het spaargeld slinkt zienderogen.

Voorbeeldje: lek in leidingen. Alles laten controleren, vloer uitbreken, leidingen opspuiten... 25k kwijt. Gasketel vervangen, badkamer na 30 jaar eens vernieuwen, ...

De vaste kosten liggen gewoon zeer hoog. Ki betalen, elke maand 150 eur. Hospitalisatie verzekering, 100 euro per maand, gezondheidskosten,...

Als er maar 90.000 open vacatures zijn, dan hebben we sowieso een probleem als we die 600.000 zieke mensen terug aan het werk willen krijgen.
Huh wat lees ik hier nu weer, we zijn nu op P&A ... dus even corrigeren.

300 000 zijn in vervroegt medisch pensioen gezet bij wijze van spreken, deze zullen nooit meer werken, maar naar pensioen doorvloeien. De groep zal dus een stuk uitdoven, en er is nu ook minder instroom daarnaar sinds 2024.
En dan zijn er nog de echt zieken in de overblijvende groep die NIET KUNNEN werken.
Dus neen, ver van 600 000 mensen uit deze groep moeten aan het werk , tzal eerder 20 - 25% zijn.
Je bent dus wel nog correct als je nuanceert dat als er 100 000 van de 600 000 op ziekte uitkering terug aan het werk moet, dat het een probleem is.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan