Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sorry maar jij bent hier diegene die alles van je afschuift en geen enkele intentie hebt om eens te kijken naar uw eigen positie in dit verhaal. Spreek vooral, ik zal vooral niet luisteren, dat is zo te zien uw intentie.Afsluiten met: “de jongere generatie moet weer zwijgen”. Tsssssss
Nee helemaal niet. Spreek vooral. En voor de goede (nette) orde: als je werkelijk een goed gesprek wil, begin dan misschien met argumenten in plaats van te fantaseren over mijn pamper.
Dat lijkt me, vooral voor ons beiden, hygiënischer![]()
Ja. Van wie anders, de kabouters? In een maatschappij draagt ieder een verantwoordelijkheid. En zo te zien wil niemand die dragen. Alle, ik weet niet hoor maar wanneer politici afkomen om de zak geld uit te strooien hoor je niemand, pas als blijkt dat dat geld nu weg is het supprised picachu.m.a.w. de stijgende begrotingstekorten zijn onze eigen schuld, want wij hebben de politici verkozen.
Hier lees je toch wat.
Ja. Van wie anders, de kabouters? In een maatschappij draagt ieder een verantwoordelijkheid. En zo te zien wil niemand die dragen.
Je vergeet hier wel dat de baas de kiezer is en de politiek de werknemer. Wanneer uw personeel hun werk niet doet ben je als baas toch wel mede verantwoordelijk.Hoe kortzichtig.
Beetje t zelfde als elke medewerker mee verantwoordelijk stellen als er gefraudeerd wordt in een bedrijf door directiecomité of als een zaak op de fles gaat,
Politici worden verkozen om hun job goed te doen en daar hoort een begroting in evenwicht bij,
Staat los van de kiezer en van generaties.
Je vergeet hier wel dat de baas de kiezer is en de politiek de werknemer. Wanneer uw personeel hun werk niet doet ben je als baas toch wel mede verantwoordelijk.
je vergeet dan wel mijn volgende zin: "Dat neemt onze problemen niet weg en ik ontken niet dat het moeilijker wordt: als 50-jarige (zonder eigendom) merk ik ook wel hoe duur alles wordt en dat de toekomst niet direct rooskleurig is, maar wat voor nut heeft het kwaad te zijn op een generatie?"Mja, zo kunnen we alles kapot relativeren.
Die generatie kan in principe nog altijd inleveren. Eventjes een volle 10 jaar +- vroeger kunnen stoppen en de vruchten kunnen plukken van een gouden tijdperk.
Persoonlijk heb ik het er enorm moeilijk met om daar niet wraakzuchtig naar terug te kijken. Om nog maar te zwijgen van al de oude zakken die'k ken met een brugpensioen van onder de 55 jaar en nog jaren zijn blijven bijklussen.. maar owee als Mohamed en Ojak het doen.
Kans dat onze generatie nog veel meer zal mogen inleveren is ook best reëel. Tot uw 67 werken.. bah.
Je kan dat perfect.Als het systeem anders was geweest waarbij iedereen voor zijn eigen pensioen had kunnen zorgen in plaats van dat de generaties erna daarvoor zorgen, dan hadden we dit gezever niet.
en dat is nu net het probleem waar we mee opgescheept zitten...Je kan dat perfect.
wat je waarschijnlijk wil zeggen is een systeem waar iedereen voor zijn eigen pensioen MOET zorgen. En dan is de logische vraag, hoe voer je dat in? Je kan dat nu invoeren en wat doe je dan met iedereen voor wie die 40-50 jaar al gepasseerd zijn?
Dat hoor ik dikwijls, maar moet dat dan ook? Moeten we ervan uitgaan dat iemand na een leven lang werken al zijn uitgaven kan betalen met zijn pensioen?'t is niet dat de pensioenen voor een groot deel van de mensen een vetpot zijn he. Uw rusthuis gaat ge met een gemiddeld pensioen al niet kunnen betalen.
In een ideale wereld zou uw spaargeld een potje moeten zijn waardoor ge tijdens uw pensioen nog wat mooie dingen kunt doen, imo en niet een potje om ervoor te zorgen dat ge nog wat leefbaar kunt leven en ook af en toe eens een cola'tje bij uw maaltijd kunt krijgen.Dat hoor ik dikwijls, maar moet dat dan ook? Moeten we ervan uitgaan dat iemand na een leven lang werken al zijn uitgaven kan betalen met zijn pensioen?
Ik mag hopen dat het toch de uitzondering is die in een rusthuis belandt zonder ook maar iets van spaargeld of vastgoed te hebben. In die gevallen kunnen de kinderen nog bijdragen of in uiterste nood het OCMW.
'T is ook niet dat de gemiddelde bewoner jarenlang in een rusthuis woont.
Welke vetpot heb je eigenlijk nog nodig als gepensioneerde? Ofwel is jouw huis al jaren afbetaald, ofwel heb je al jaren dik kunnen sparen omdat je ervoor gekozen hebt om te blijven huren (mag ik hopen).
En de boomers kunnen nu naar hartelust flexijobben als ze vinden dat ze niet genoeg pensioen krijgen. Het nieuwe zwartwerk, maar dan in het wit.
Wraakzuchtig... Maar die mensen kunnen daar toch zelf niets aan doen? Nogmaals, dat is de politieke toestand op dat moment.Persoonlijk heb ik het er enorm moeilijk met om daar niet wraakzuchtig naar terug te kijken. Om nog maar te zwijgen van al de oude zakken die'k ken met een brugpensioen van onder de 55 jaar en nog jaren zijn blijven bijklussen.. maar owee als Mohamed en Ojak het doen.
Uiteraard.m.a.w. de stijgende begrotingstekorten zijn onze eigen schuld, want wij hebben de politici verkozen.
Op het einde van de termijn zijn er verkiezingen. Daar kan je uw oordeel vellen in het stemhok.En politici geven elkaar op einde termijn kwijting gevoerd beleid, daar komt geen burger aan te pas.
Als het systeem anders was geweest waarbij iedereen voor zijn eigen pensioen had kunnen zorgen in plaats van dat de generaties erna daarvoor zorgen, dan hadden we dit gezever niet.
Dat klinkt conceptueel goed ,maar in de praktijk is dat net hetzelfde.Je kan dat perfect.
wat je waarschijnlijk wil zeggen is een systeem waar iedereen voor zijn eigen pensioen MOET zorgen. En dan is de logische vraag, hoe voer je dat in? Je kan dat nu invoeren en wat doe je dan met iedereen voor wie die 40-50 jaar al gepasseerd zijn?