Internet bepaalde website's werken niet.

D

Deleted member 451

Guest
vandaag op het werk toch iets raars.

bepaalde website's werkten, anderen niet.
en het lag niet aan de browser, want zowel bij google chrome als bij edge.


om een voorbeeld te geven:

hln.be werkte heel de dag, nieuwsblad.be heel de dag niet.

maar kom, er waren zo'n 20 pagina's in totaal die ik geprobeerd had, de helft werkte, de andere helft niet....

waaraan zou dit kunnen liggen?


nog iets raars: er was ook heel de dag problemen met mijn windows verbinding: de onedrive toonde de bestanden, maar kon ze niet openen.
 
vaak is het een DNS probleem. Welke provider heb je? en gebruik je een custom DNS of gewoon de standaard van de provider?
 
vaak is het een DNS probleem. Welke provider heb je? en gebruik je een custom DNS of gewoon de standaard van de provider?
Goh gewoon Telenet. Is al jaren dezelfde probleem met standaard windows instellingen.
Er is maar 1 pc daar dus geen netwerk of dergelijke... Gewoon via powerline naar de télénet modem.
Dus gewoon na de windows 10 install 3 jaar geleden, had ik automatisch internet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moest je het nog tegenkomen, wat je kunt doen is zelf een DNS server instellen.

Je kunt 1.1.1.1 (cloudfare) gebruiken, of 8.8.8.8 (google)
1633715897075.png


En dan OK drukken.

Indien je het dan nog voorhebt, dan lijkt het dat er ofwel ergens software (antivirus?) dit tegenhoudt.
 
Ik probeer het maandag es uit

Maar dat die one drive van windows ook blokkeerde, lag dat ook aan DNS?
 
Hangt er vanaf, normaal staan die bestanden in de Onedrive toch lokaal? of staan die enkel online? Als die online staan, kan dit ook wel veroorzaakt worden door een slechte DNS.
 
Hangt er vanaf, normaal staan die bestanden in de Onedrive toch lokaal? of staan die enkel online? Als die online staan, kan dit ook wel veroorzaakt worden door een slechte DNS.
Je kan die optie van Onedrive wel activeren dat je ook de foto's lokaal wil opslaan op je PC. Anders is het gewoon online.
 
nee het werkt allemaal niet helaas.

het vreemde is nu wel dat in EDGE nieuwsblad.be bv wel werkt, maar chrome niet.

ik heb chrome her installeerd: geen oplossing

ik heb ook naar windows herstel geweest, een HERSTEL installatie laten doen, met behoud van bestanden,
maar alle instellingen zouden nogtans weg moeten zijn.... ook geen oplossing!

het enige wat ik nu nog kan doen in een clean install, dus alle bestanden weg.

maar zou dat wel een oplossing zijn? pfff wat een hatelijk probleem zeg.
 
Het ligt aan Telenet modem. Ze komen morgen een andere installeren.

Iets van ip4 was het. Oude Motorola nog..
 
Terug
Bovenaan