Below Deck

Horse

Well-known member
Fantastische serie over werken op luxe jachten. Mooie omgevingen altijd en veel drama als ze uitgaan en drinken 😄

Weet er iemand waarom die top chef koks evenveel geld verdienen dan diegene die de strijk doet? Op een rare manier vind ik dat dat niet correct is.

Zouden die hun geld moeten aangeven als zelfstandige? Of pakken die gewoon wat zwart geld? Alles wordt daar cash gedaan. Ik vraag me af waarom?
 
Kijk ook al lang naar die serie en de spin-offs (Below Deck: Sailing Yacht en Mediterranean).

Dat zijn alleen de fooien, weet nu niet of ze daarnaast ook een vast loon hebben via het productiebedrijf of zo, maar zal wel zijn zeker.
Die fooien zullen wel aangegeven moeten worden in de personenbelasting van hun land (UK /US/... ), zoals bijvoorbeeld garçons in een restaurant, anders zouden ze het niet vol in beeld gaan laten zien dat ze ieders bv. 2 000 dollar fooi cash krijgen.

Maar inderdaad, die kunnen soms echt zuipen. Die kapitein Lee soms met zijn oneliners (in het Engels) is soms hilarisch. Die koks van de voorbije seizoen zijn echt aparte figuren.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het hier ging over een soort Star Trek serie, was dat ook niet Below Deck? Of Lower Decks? Jaren geleden gezien.

Offtopic een beetje maar go on I'm intrigued. :)
 
Ik ben ook een fan van deze show en zijn spin-offs, zoals @Tracktor19 al aangehaald had.

Ongeduldig aan het wachten tot ze nieuwe seizoenen vrijgeven, want door Covid is het begrijpelijk even stil gevallen.
 
Ze krijgen nog standaardloon voor hun positie.
Captain enzo is wel al mooi maandelijks minimumloon van 7000 dollar voor een 100ft yacht
170+ ft yacht is tussen 144.000 en 300.000 per jaar loon.

In show zijn het gemiddeld 150ft yachts

In laatste seizoen below deck mediterranean is 177 ft
 
Maar in welk land ben je dan ingeschreven? Kun je dan een zaak ergens opstarten in een land waar je weinig belastingen moet betalen? Met zulke lonen is dat wel interessant denk ik om België te verlaten bv

Ik ken 2 mensen persoonlijk maar zie ze al 15 jaar niet meer, omdat ze dit doen…
 
Best een goede guilty pleasure show inderdaad.

Op netflix staan slechts enkele seizoenen van mediterranean. Kan je de rest ergens bekijken?

@Horse : niet in detail gelezen, maar volgens dit artikel betaalt de crew geen belastingen. :unsure:
 
Best een goede guilty pleasure show inderdaad.

Op netflix staan slechts enkele seizoenen van mediterranean. Kan je de rest ergens bekijken?

@Horse : niet in detail gelezen, maar volgens dit artikel betaalt de crew geen belastingen. :unsure:


Van maandag tot en met vrijdag rond 16.30 kan je op Fox een aflevering zien. Nu zijn ze nog aan seizoen 9 van Below Deck in St Kitts. Op zaterdag een marathon zien van de afleveringen van de week. Over een paar weken beginnen ze terug met seizoen 4 van Below Deck heb ik al gezien op de tv-gids van Telenet. Maar de andere reeksen komen daar ook op.
 
“According to Bustle, the deckhands could get $40,000-$50,000 each year.”

In België is dit goed, in Amerika is dit helaas peanuts
 
Grote fan van Mediterranean. De rest niet zo eigenlijk. Leren kennen op Fox, ondertussen volg ik op andere manieren.

Volgens mij hoef je in US u fooien trouwens niet aan te geven in u inkomsten. Net de reden waarom in US de basislonen in de horeca zo laag liggen en men verwacht dat je nog een grote fooi geeft.
In BE dient het gewoon aangegeven te worden als belastbaar inkomen.
 
Afl 1 op Netflix (Mediterranean) nog voor het einde afgezet. 1 aflevering zegt natuurlijk niks, maar het kon mij weinig boeien.
Misschien eens op Fox proberen bij een aflevering die al wat verder in het seizoen zit…
 
Terug
Bovenaan