Belastingen

Sloan

Banned
hi, ik ga te laat zijn met een aangifte mbt mijn alimentatie.

Kan ik de aanslagbrief betwisten bij ontvangst en zo mijn alimentatie alsnog inbrengen?
Ik betaal aan de moeder.

hi, ik ga te laat zijn met een aangifte mbt mijn alimentatie.

Kan ik de aanslagbrief betwisten bij ontvangst en zo mijn alimentatie alsnog inbrengen?
Ik betaal aan de moeder.
Wat bedoel je? Dat je te laat de alimentatie betaalt of dat je de aangifte van je personenbelasting nog niet gedaan hebt?

Een 3e partij doet mijn aangifte. Ten laatste vandaag moet ze de bankafschriften hebben die mijn betaling bewijst.

Echter geraak ik daar niet op tijd aan voor een irrelevante reden.

Dat kan. Ofwel ga je de aangifte spontaan corigeren door contact op te nemen met uw belastingskantoor.
Ofwel ga je in bezwaar tegen je eigen aanslagbiljet, je hebt daarvoor 6 maanden tijd na ontvangst van dit aanslagbiljet.

Een 3e partij doet mijn aangifte. Ten laatste vandaag moet ze de bankafschriften hebben die mijn betaling bewijst.
dat is niet wettelijk verplicht, maar eist je invullen misschien om niet te maken te hebben met een valse aangifte.
Echter geraak ik daar niet op tijd aan voor een irrelevante reden.
Ik zie niet aan wat er irrelevant zou kunnen zijn hieraan, Ma soit.

Je kan ook mss screenshots maken van je banking app.

Maar is het probleem niet dat ze vermoeden dat je niet elke maand stipt op tijd betaalt, waardoor het niet aftrekbaar is?

Je moet die bewijsstukken niet aan de aangifte toevoegen. Je moet gewoon zien dat je ze hebt. Als jouw dossier wordt nagekeken, zal je een vraag om inlichtingen krijgen en dan heb je een maand om de stukken voor te leggen.
Als de bewijstukken niet voldoen (bv niet regelmatig betaald) om de (gehele) alimentatie toe te laten, wordt dit (gedeeltelijk) geschrapt.

Je kan inderdaad ook binnen de zes maanden na aanslag een correctie vragen maar dan moet je zeker alle documenten toevoegen.
Je kan ook direct na indienen je kantoor contacteren en zeggen dat je iets vergeten bent, en dan de bewijsstukken mee sturen in plaats van te wachten op op een aanslag.

Misschien dat ze daarom persee de bewijsstukken wilt toevoegen.

Is allemaal correct betaald, kan het enkel nu niet bewijzen omdat ik geen toegang heb tot de zichtrekening omdat de kaart geblokkeerd is. Dus geen mogelijkheid om het vandaag geregeld te krijgen.

Maar als het later nog kan toegevoegd worden, even goed.

Terug
Bovenaan