Beheer van personal finances als Expat

Ik zou eens contact opnemen met ING:

 
Is hier in wezen iets illegaal aan of frauduleus?
Onder welke noemer zou dit vallen?
Illegaal is het volgens mij niet. Als een bank het risico van bepaalde transacties als hoog inschat samen met het profiel (inwoner Vietnam) dan zijn er al genoeg alarmbellen afgegaan om je op straat te zetten.
 
Onlangs nog gehoord dat sommige banken hun klanten vriendelijk verzoeken te vertrekken omdat ze toch geschrapt gaan worden omdat ze geen domicilie hebben in België.
 
Via die apps zoals Wise kan je dat proberen als particulier, maar geen garantie dat dat gaat lukken.
Bijv. in Egypte, daar mag (bij bedrijven) geld gewoon het land niet uit vertrekken. Daar worden alle uitgaande betalingen (bestemd voor het buitenland) gebundeld en de Staatsbank beslist daar om de zovele tijd wat wel of niet mag vertrekken.
In Thailand ook ooit hemel en aarde moeten bewegen om geld terug te krijgen van daar naar België (niet privé, voor mijn werk). Een dochteronderneming had daar foutief een 200.000 USD teveel ontvangen en moest het terugstorten. 6 maanden later en hopen documenten/discussie/telefoontjes later was het gelukt.
 
Onlangs nog gehoord dat sommige banken hun klanten vriendelijk verzoeken te vertrekken omdat ze toch geschrapt gaan worden omdat ze geen domicilie hebben in België.
De 700 man zullen Argenta ook nauwelijks iets hebben opgeleverd. Lijkt mij maar normaal dat ze daar een punt achter zetten.
 
De 700 man zullen Argenta ook nauwelijks iets hebben opgeleverd. Lijkt mij maar normaal dat ze daar een punt achter zetten.
Geloof ik maar gebeurde bij KBC ed. ook denk ik, niet zo handig voor expats die toch nog graag wat geld in eigen land/rekening houden.
 
Als je hiermee begint moet je niet verschieten dat je van je bank opeens een melding krijgt dat ze je klantenrelatie stopzetten.

Als dat kleine bedragen zijn gaat geen enkele bank daar over vallen. Wanneer er regelmatig grote bedragen op je bankrekening komen gaan ze vragen stellen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan