Er is een duidelijke trend waarin jongere generaties vaker op zoek zijn naar een job die aanleunt tegen hun eigen persoonlijke waarden, en waar ze het gevoel hebben een positieve impact te genereren. Ik ben misschien geen jongere meer, maar ik heb wel het gevoel bij deze groep te horen.
Vandaag las ik een blogpost van een ex-werknemer van Shell. Daarin beschrijft hij hoe bedrijven als Shell er in slagen om hun werknemers te laten geloven dat ze aan een betere wereld bouwen, terwijl een kritische analyse vaak aantoont dat dat helemaal niet zo is.
Bovendien zijn veel organisaties de laatste jaren, al dan niet gesteund door marketing firma's, erg goed geworden zijn in "employer branding". Voor velen is dit gewoon een manier om dingen mooi voor te stellen, en achter gesloten deuren gaat het er vaak helemaal anders aan toe.
Niet alles dat blinkt is goud.
Het is dus vaak héél moeilijk om een werkgever op dit vlak in te kunnen schatten zonder er eerst kostbare maanden door te brengen.
In dit topic zou ik graag positieve en negatieve ervaringen met verschillende bedrijfsculturen delen, en tips uitwisselen rond het herkennen van red flags en het doorgronden van de ware gedaante van een organisatie.
Vandaag las ik een blogpost van een ex-werknemer van Shell. Daarin beschrijft hij hoe bedrijven als Shell er in slagen om hun werknemers te laten geloven dat ze aan een betere wereld bouwen, terwijl een kritische analyse vaak aantoont dat dat helemaal niet zo is.
Bovendien zijn veel organisaties de laatste jaren, al dan niet gesteund door marketing firma's, erg goed geworden zijn in "employer branding". Voor velen is dit gewoon een manier om dingen mooi voor te stellen, en achter gesloten deuren gaat het er vaak helemaal anders aan toe.
Niet alles dat blinkt is goud.
Het is dus vaak héél moeilijk om een werkgever op dit vlak in te kunnen schatten zonder er eerst kostbare maanden door te brengen.
In dit topic zou ik graag positieve en negatieve ervaringen met verschillende bedrijfsculturen delen, en tips uitwisselen rond het herkennen van red flags en het doorgronden van de ware gedaante van een organisatie.