Bedrijf wordt verkocht/opgeslorpt --> Wat met salarisvoorwaarden

Heb tijdje geleden in een bedrijf (+- 10 werknemers) gewerkt waar Moore de (o.a.) maandelijkse BTW-aangifte deed en diegene van Moore die de facturen nakeek was 'manager'. Heb wel nooit gezien met welke kar die daar was. Advies qua jaarresultaat etc werd door nen 'director' gedaan.
Ben zelf geen Accountant maar lijkt me dat facturen nakijken eerder het werk is van Juniors o.O Mijn vrouw zit inderdaad meer in de adviserende rol naar haar klanten toe en houdt zich meer bezig met het begeleiden van de Seniors, al heeft ze wel gehoord dat haar takenpakket bij Moore er wel eens compleet anders kan uit zien.

Van een 3 naar een X1 is eerder downgrade :p
Hangt van je smaak af. Zopas heeft mijn vrouw een (zelf samengestelde) X1 gekregen met serieus wat opties & automatisch, de wagen die ze ervoor als tussenwagen moest nemen was een kale manuele 316d touring, dat ding reed belachelijk slecht. Zelfs een 320d vind ik dan eigenlijk ook nog eens een zeer kleine koffer te hebben, zeker voor het budget dat je daar in moet steken...

Ik heb vorig jaar mijn nieuwe wagen besteld, op dat moment had X1 nog de oude console terwijl de BMW 3 al voorzien was van het nieuwe systeem. Zelf heb ik een 320d touring automaat (model sport, M pakket, redelijk voorzien van opties), was toch een 300 EUR per maand meer dan een goed uitgeruste X1 ze :p. En enorm tevreden van de koffer. Ben op vakantie geweest met hondenbench, buggy en koersfiets (dakdragers), ben nog met een schilderij naar huis terug gekomen :p. Heb wel het kofferpakket waarmee je zaken kan wegbergen en een magneet die alle ballast aanzuigt waardoor alles mooi blijft staan.

Van een 3 naar een X1 is eerder downgrade :p
Bwa, mijn X1 kostte 4-5.000 euro meer en heeft ietsje meer opties dus ik beschouw dat als gelijkwaardig.
Qua binnenruimte moet die niet onderdoen, de koffer is dan weer handiger dan die van mijn 3 sedan.
Qua inhoud is de koffer 505 liter, een 3 Touring zit op 500 liter.

Of er nu een X1 of een 3 op mijn oprit staat, ik zal er niet beter of slechter van slapen :)

Laatst bewerkt:
Wat moet ik mij daar dan zo bij voorstellen bij zo'n "manager" of "senior level"?
Afgaande op de auto's is dat precies nog niet veel soeps zou ik denken of nog redelijk laag in hiërarchie?

Ik weet enkel dat ik na 6j ervaring een 3-reeks onder mijn kont kreeg, ondertussen is dat een X1 geworden.
Ik zit al 11j in een klein boekhoudkantoor als enige medewerker dus enige vorm van hiërarchie/titeltjes is mij totaal vreemd 😁
Je wordt niet makkelijk manager bij Moore hoor. Zijn mensen met 8-10 jaar ervaring die vaak hun erkenning op zak hebben.
Teken dat zij als bedrijf minder met het wagenpark bezig zijn. Nu zij groeien gaan ze misschien ook betere onderhandelingsmarge hebben bij dealers. Of gaan ze zich er meer op toespitsen als stuk van hun recruteringsstrategie.

Het is niet omdat je manager bent dat je geen uitvoerend werk meer doet. Integendeel.
Vaak omdat er ofwel te weinig staff is of omdat je het dossier zelf tegoei onder de knie wil hebben voor je er staff bij betrekt of omdat je het dossier al zolang doet dat je het wil blijven doen.
Bij de klant ter plaatse de BTW gaan nakijken zal zelden een junior alleen mogen doen. Zal altijd wel minstens senior level zijn.
Zelf senior managers gaan bij ons nog bij de klant voor de maandelijkse BTW, simpelweg omdat niemand anders het kan doen.

Ik heb zelf een zeer breed pakket. Gaande van nazicht dossiers, zelf opmaak jaarrekeningen/aangiftes, recrutering, facturatie, planning/organisatie en de verdere uitbouw van het bedrijf. Groot stuk gaat naar prospecties, fee quotes, marketing, meetings met het internationaal netwerk rond marktpositionering/procedures etc. Je kan er geen 'label' opplakken. En is meer dan genoeg werk om dag en nacht te kunnen werken :^).

Terug
Bovenaan