Battlefield 2 kapot gespeeld. Ook Battlefield 3, maar dan op console. PC voelt toch fijner aan, maar goed.
Alle andere (behalve 1 week BF1 gespeeld) geskipped because life happened.
Nu BF6 gekocht op PS5. Heerlijk. 1 keer gespeeld en heel positief. Enkel merk ik de CoD of andere invloeden nogal heel straf, en die hoeven voor mij allemaal niet. BF2 was heel basic als ik dat nu vergelijk, maar dat was ok.
Wat mij vooral opvalt (te wijten aan evolutie in shooters door de jaren heen?):
- Tempo ligt hoger. Alles moet snel. 3 seconden wachten stelt bij velen al het geduld op de proef, terwijl ik vind dat een iets tragere pace en hardere afstraffing om dood te gaan net pusht om tactischer te spelen
- Wat is dat eigenlijk met die 'glimpse' bij snipers? Is dat ook al teveel werk om zelf te gaan uitzoeken waar die ligt? Vroeger nooit problemen mee gehad, een goede sniper = regio mijden, cover nemen of zelf op jacht gaan
- In BF2 moest je maar zorgen dat je hoog genoeg stond als je uw parachute wou openkrijgen of je stortte te pletter. Nu is van 1-2 verdiepen met parachute springen het nieuwe normaal. Onnozel.
- Het omni movement is er gelukkig niet, maar dat glijden op de kniën voor ne meter of 3-4 ziet er toch ook maar dwaas uit.
Ze moeten er geen Arma van maken hé, maar zo'n dingen doen me denken aan CoD en Fortnite toestanden.
De instant satisfaction dopamine generatie komt waarschijnlijk ook aan z'n trekken. Waar je vroeger 283 kills met een knife moest behalen in één ronde om een medaille te halen krijg je nu wat scores, medailles, EXP, unlocks, skins, naar uwe kop gesmeten op 't scherm met een heel cool geluidje erbij vanaf je een scheet laat. Ik las op the interwebs dat velen klaagden over een te traag levelling systeem. Komaan.
Los daarvan, ik kijk er zwaar naar uit om verder te doen! Machtig spel.