Battlefield 6

waarom koop je dan niet gewoon een game pc? geen aanval hoor, maar een ps5 lijkt me alleen interessant om in de zetel te gamen
Mijn PS5 is ook gewoon aan mijn monitor aangesloten en ik game altijd aan mijn bureau. In de zetel kreeg ik altijd een zere rug na een tijd door de reflex van altijd naar voor te gaan zitten omdat ik dan beter geconcentreerd ben. Dus, opgelost met bureau en ergonomische stoel.
Maar ik gebruik wel geen muis en keyboard.

Voorlopig even stop met de multi en de campaign eens uitzitten.

Veel issues met netcode en hit registratie. Lighting ook niet in orde

Continue 1/1 kd terwijl het meestal 2/1 of beter is door deze issues.

waarom koop je dan niet gewoon een game pc? geen aanval hoor, maar een ps5 lijkt me alleen interessant om in de zetel te gamen

Omdat een PS5 andere games biedt, ik heb een PS5, enkel voor de exclusives die ik wil spelen en die staat ook gewoon in de bureau aan een 32" 4k scherm. Speel daar wel altijd met controller op.
Als ik op TV speel, dan is dat in de woonkamer en neem ik de TV in. Waardoor anderen niets kunnen kijken.

Voorlopig even stop met de multi en de campaign eens uitzitten.

Veel issues met netcode en hit registratie. Lighting ook niet in orde

Continue 1/1 kd terwijl het meestal 2/1 of beter is door deze issues.

Zijn er zoveel problemen? Wou deze avond nog eens BF6 spelen, is van zondag geleden. Heb vant weekend eigenlijk niets raars ervaren. Mijn k/d is vaan ook 1, some 2 a 2,5. Maar dacht dat dat aan mezelf lag :D

Zijn er zoveel problemen? Wou deze avond nog eens BF6 spelen, is van zondag geleden. Heb vant weekend eigenlijk niets raars ervaren. Mijn k/d is vaan ook 1, some 2 a 2,5. Maar dacht dat dat aan mezelf lag :D
Hier ook nergens last van, heb eenmalig een crash gehad in het weekend, verder is dit naar mijn ervaring een van de betere battlefield launches

Ik ben gestopt met pc-gaming. Ik werk al 8 uur per dag in de IT als system engineer, dus heb ik geen zin om daarna ook nog eens achter een pc te zitten voor te gamen. Bovendien heb ik geen zin om mijn pc voortdurend te moeten upgraden. Uiteindelijk kom ik met een console zelfs iets goedkoper uit. Een console is dus gewoon praktischer voor mij. Daarnaast koop ik mijn games nog steeds bijna altijd fysiek, en ik heb te veel games liggen die ik anders opnieuw zou moeten kopen — dat heeft ook weinig zin.

Ge kunt blijkbaar uw stats trekken: https://tracker.gg/bf6/profile/3207493149/overview
Winnen is niet altijd evident..

Laatst bewerkt:
Hier ook nergens last van, heb eenmalig een crash gehad in het weekend, verder is dit naar mijn ervaring een van de betere battlefield launches
Op zich is het een goede launch en 'werkt' de core gameplay wel.

Maar teveel issues van bv. Zeker weten daje achterbcover bent gedoken en toch nog geraakt worden door een kogel en sterven.

Shotguns de ene keer van medium range 1 shot kill, de andere keer van dichtbij 3 schoten nodig.

Magdump doen op iemand en nog niet dood maar zelf supersnel dood en geen tijd om te reageren.

Die dingen moete eruit en is veel netcode gerelateerd.

het ging juist over iemand die met muis en keyboard gamed op een PS5, dat vind ik raar 😊
Vrijheid van keuze is het beste ontwerpprincipe dat je kunt hebben. Games kunnen spelen op de manier die jij verkiest – of dat nu met muis en toetsenbord, controller, racestuur, gitaar, enzovoort is – waarom zou je dan niet gewoon kiezen wat je het liefst gebruikt? En aangezien er crossplay is, vind ik dit eigenlijk vrij normaal. Het is ook meteen een reden waarom ik geen PC hoef te kopen: muis en toetsenbord zijn naar mijn mening sowieso beter dan een controller, alleszins voor mij persoonlijk.

Ieder zijn ding natuurlijk :).

Dan is het toch puur voor de exclusieve games? Want BF en dergelijke kan je op beide platformen aankopen.

Persoonlijk vind ik een PS echt duur. Ik doe nu toch al lang met mijn computer en ben verbaasd welke games ik er nog steeds mee kan spelen.

vroeger was dit wel erger.

Ik ben gestopt met pc-gaming. Ik werk al 8 uur per dag in de IT als system engineer, dus heb ik geen zin om daarna ook nog eens achter een pc te zitten voor te gamen. Bovendien heb ik geen zin om mijn pc voortdurend te moeten upgraden. Uiteindelijk kom ik met een console zelfs iets goedkoper uit. Een console is dus gewoon praktischer voor mij. Daarnaast koop ik mijn games nog steeds bijna altijd fysiek, en ik heb te veel games liggen die ik anders opnieuw zou moeten kopen — dat heeft ook weinig zin.

Ge kunt blijkbaar uw stats trekken: https://tracker.gg/bf6/profile/3207493149/overview
Winnen is niet altijd evident..
enkel steam precies?
Nu goed, ingame heb je toch ook stats dacht ik? Nog niet echt bekeken.

Ik speel op XBox en ik had de crossplay erger verwacht.
Voor PC gamers moet het toch gewoon zijn als schieten op vissen in een bokaal, lijkt mij. Iets meer dan de helft van de spelers in mijn lobby's zijn console spelers steeds

Crossplay moet aan staan bij mij om met vrienden op PS5 te kunnen spelen.
Ik had liever een crossplay via input gezien, maar bon. Zeker op grotere afstand denk ik vaak dat ik de kill met muis wel gehad zou hebben, maar met controller ben ik niet accuraat genoeg

Ik vermaakt me echt prima met het spel. Heel leuk.

Dan is het toch puur voor de exclusieve games? Want BF en dergelijke kan je op beide platformen aankopen.

Persoonlijk vind ik een PS echt duur. Ik doe nu toch al lang met mijn computer en ben verbaasd welke games ik er nog steeds mee kan spelen.

vroeger was dit wel erger.
Maar een capabele game-pc kost toch ook een hoop geld? En dan nog een scherm, deftige muis en keyboard... Een console lijkt mij dan voordeliger, niet?

Hier ook via crossplay om samen te spelen met vrienden die het op pc hebben gekocht.

In de lobby's ben ik wel veruit één van de enige op console (max 3 andere in ons team tot nu toe) en soms eindig ik in de laatste 5 als plaats en soms in top 7 of middenmoot. Het hangt er wat vanaf, zeker qua objectives.

De KD zal niet zo denderend zijn omdat de pc spelers sowieso een voordeel hebben tov de console spelers met controller.
Je ziet idd wel het verschil in reactie bij close combat (snel draaien) of de precisie op lange afstand. Of het springen en schieten of sliden en schieten.

Elke kill die ik maak zie ik als een overwinning :clap:

Ik amuseer mij er toch kostelijk mee.
Enkel die portal ben ik nog niet goed aan uit hoe dat werkt.
Is dat met bots? In 2042 kon je zelf matchkes doen met enkel bots, handig om wat te leren met de helikopter bv. Maar hier nog niet tegengekomen ofwel kijk ik er over.

Ik amuseer mij er toch kostelijk mee.
Enkel die portal ben ik nog niet goed aan uit hoe dat werkt.
Is dat met bots? In 2042 kon je zelf matchkes doen met enkel bots, handig om wat te leren met de helikopter bv. Maar hier nog niet tegengekomen ofwel kijk ik er over.
Is dat niet via 'Community'? Dan kan je een eigen server met wachtwoord opzetten.
Zelf heb ik dit nog niet bekeken maar wel al tegengekomen op tiktok enz

Maar een capabele game-pc kost toch ook een hoop geld? En dan nog een scherm, deftige muis en keyboard... Een console lijkt mij dan voordeliger, niet?
Ja mja een scherm, muis en keyboard enzo gebruikt hij nu ook. Dus die kost is er sowieso bij zijn console dan ook. Dan is het eigenlijk enkel het verschil tussen console en PC. Daar kunt ge zover in gaan als ge wilt op zich. Hebt PC's van € 500 maar ook van € 10 000.

Maar ik denk ook wel dat ge met console goedkoper uit komt. Ik heb het nooit bijgehouden welk platform mij wat kost eigenlijk in totaliteit.
Het is in elk geval gemakkelijker in gebruik. Persoonlijk vind ik PC fijner omdat ik daar veel meer keuze heb in hoe ik mijn games laat spelen, alsook er meer kan uithalen. Bij console hebt ge geen keuze of (in meeste gevallen) enkel de keuze tussen Performance en Quality.
Maar PC moet ge inderdaad van tijd wat meer zelf doen; drivers installeren, game/performance afstellen, onlangs in bios iets moeten aanpassen voor Battlefield beta meen ik,...

Andere kant is een PC makkelijker herstelbaar in meeste gevallen. Als U PS5 defect gaat, herstelbaarheid is kleiner, maar bij een PC kunt ge meeste onderdelen vrij simpel vervangen. Alsook kunt ge u PC in delen upgraden wat ook een voordeel kan zijn. In plaats van ineens een nieuwe console kunt ge 1 jaar de CPU doen en jaar erop de GPU bv.

Het is dus vooral voorkeur en elk heeft zijn voordeel, maar PC blijft master race natuurlijk. ;)

Battlefield 2 kapot gespeeld. Ook Battlefield 3, maar dan op console. PC voelt toch fijner aan, maar goed.
Alle andere (behalve 1 week BF1 gespeeld) geskipped because life happened.

Nu BF6 gekocht op PS5. Heerlijk. 1 keer gespeeld en heel positief. Enkel merk ik de CoD of andere invloeden nogal heel straf, en die hoeven voor mij allemaal niet. BF2 was heel basic als ik dat nu vergelijk, maar dat was ok.

Wat mij vooral opvalt (te wijten aan evolutie in shooters door de jaren heen?):
  • Tempo ligt hoger. Alles moet snel. 3 seconden wachten stelt bij velen al het geduld op de proef, terwijl ik vind dat een iets tragere pace en hardere afstraffing om dood te gaan net pusht om tactischer te spelen
  • Wat is dat eigenlijk met die 'glimpse' bij snipers? Is dat ook al teveel werk om zelf te gaan uitzoeken waar die ligt? Vroeger nooit problemen mee gehad, een goede sniper = regio mijden, cover nemen of zelf op jacht gaan
  • In BF2 moest je maar zorgen dat je hoog genoeg stond als je uw parachute wou openkrijgen of je stortte te pletter. Nu is van 1-2 verdiepen met parachute springen het nieuwe normaal. Onnozel.
  • Het omni movement is er gelukkig niet, maar dat glijden op de kniën voor ne meter of 3-4 ziet er toch ook maar dwaas uit.
Ze moeten er geen Arma van maken hé, maar zo'n dingen doen me denken aan CoD en Fortnite toestanden.

De instant satisfaction dopamine generatie komt waarschijnlijk ook aan z'n trekken. Waar je vroeger 283 kills met een knife moest behalen in één ronde om een medaille te halen krijg je nu wat scores, medailles, EXP, unlocks, skins, naar uwe kop gesmeten op 't scherm met een heel cool geluidje erbij vanaf je een scheet laat. Ik las op the interwebs dat velen klaagden over een te traag levelling systeem. Komaan.

Los daarvan, ik kijk er zwaar naar uit om verder te doen! Machtig spel.

Ik heb ook heel veel BF2, 3 én 4 gespeeld. Maar de gaming wereld voor de mass market is geëvolueerd naar bepaalde karakteristieken. Denk niet dat bv. een BF nog terug zal gaan naar de echte roots, omdat de modale jonge gamer daar niet op zit te wachten. Wij zijn allemaal oude zakken :laugh: .

Laatst bewerkt:
Dat scherm na elke match met die veelheid aan XP, unlocks e.d. is inderdaad niet om aan te zien. De helft van de tijd gaat het ook zodanig snel dat je niet eens deftig weet wat je nu allemaal geleveld en unlockt hebt.

Voor de rest: ik heb echt wel dat BF3 gevoel terug, als je sommige van die debiele toevoegingen negeert en gewoon focust op de core gameplay. De toevoeging van Escalation is ook wel een meerwaarde imho. Ik heb mij niet meer zo met een nieuwe mode geamuseerd sinds pre-patch Frontlines in BF1.

Terug
Bovenaan