Battlefield 6

Hiernaast merk k ook wel dat heel veel spelers niet wachten op revivess, wat wel wat frustrerend is als je als support speelt.
Ik wacht ook al niet meer, net omdat ik in de meeste gevallen niet revived word.
Zelfs members in mijn random squads lopen over mij heen, of zitten op 2m van mijn kreten gewoon verder te snipen...
Dus tja, verloren punten of niet...daar 99% van de gevallen liggen wachten op die timer werkt ook op mijn zenuwen.

Iemand die soms weet hoe je op pc de class ability activeert? lijkt me niet uit te maken hoe ik mn keybind doe, die class ability wil niet werken.
bij recon de UAV bv krijg ik niet actief wanneer hij ready is, in de beta was dit geen probleem

Hoe zit het nu met de serverbrowser situatie?

In de beta was de matchmaking (of toch de implementatie daarvan) een van mijn grootste frustraties. Geen idee waarom je na iedere match opnieuw in een matchmaking gegooid werd en niet met dezelfde spelers naar een nieuwe map ging. Of nog beter, een server met map rotatie waar je eerst in team A speelt en daar na in Team B, voor je naar de volgende map doorging. Spelers wat samen houden maakt dat je op zijn minst een beetje een kans krijgt om een band op te bouwen.

De devs gaven altijd aan dat ze een goed systeem hadden daarvoor.
Maar lijkt mij er toch op dat het nog altijd weggestoken zit en vele het daardoor niet gebruiken, of zie ik dit verkeerd*?

* Heb de retail game niet, ga af op wat ik lees en zie op youtube.
Is inderdaad nog steeds het geval dat je random terug in matchmaking met je party gegooid wordt. Frustrerend inderdaad als je met een man of 12 samenspeelt en telkens je match moet leaven, en opnieuw joinen op een van de maten.

Portal mode is er inderdaad wat betreft je 'goed systeem', heb het nog niet gebruikt maar @Nijntje heeft het al afgeschoten hierboven ;)

Vrijdag was konden de maten al niet meer spelen als ik begon en was mijn zin rap over. Gisteren om 9 begonnen en om 2u geëindigd met een squad. Toch echt dag en nacht in BF met of zonder maten spelen.

Ook wat andere modes geprobeerd, grote fan van escalation!

Gisteren paar uurtjes gespeeld, toch wel zware BF4 vibes so far. Tot nu toe zeker onder de indruk.

Heb wel de indruk dat er veel nieuwe BF spelers bij deze lichting zitten. In Breakthrough toch al paar keer willen merken dat ze zich als aanvallend team zonder veel nadenken blijven kapotlopen op de defense, niemand die smoke grenades en dergelijke gebruikt. Wel super cool om dan als support je smokes te smijten waarmee je de aanval echt openbreekt.
Hiernaast merk k ook wel dat heel veel spelers niet wachten op revivess, wat wel wat frustrerend is als je als support speelt.

Opgeven en niet wachten op revive zou strenger bestraft moeten worden. Langere respawn bv.

Opgeven en niet wachten op revive zou strenger bestraft moeten worden. Langere respawn bv.

Heeft niet veel nut, je bestraft je eigen team met een penalty. Ge kunt wachten maar soms is het nutteloos zoals: er is niemand in de buurt of niemand doet de moeite of te gevaarlijk. Plus iemand reviven in midden van een gevecht kan je uw punt verliezen in conquest ipv ze te verdedigen/te veroveren. Zo blindelings roepen van ja doe maar een langere respawn als straf, immers je bent al dood en hebt sowieso al een langere respawn... Dus iemand hiervoor straffen zou gewoonweg dom zijn en zeer nadelig voor jouw team, het verschil om een speler terug in te zetten om een punt te cappen dan telt iedere second.. Het gaat om de perceptie of het al dan niet waard is om te blijven wachten. Soms wel, soms niet.

Ik ben sinds vrijdag dit spel ook aan het spelen. Ik ben alvast heel positief over dit spel maar het valt mij enorm op dat er heel veel COD spelers dit spel aan het spelen zijn. Die typische COD zaken zoals sliden, niet in team verband spelen, voor kills spelen ipv objectives, niemand helpen reviven, ...

Ik hoop eens BO7 uitgekomen is deze spelers weer allemaal verdwijnen.

Het ligt van potje tot potje. Je kan natuurlijk niet vermijden dat ze alle movement opties gebruiken.

Ik heb echt goede potjes (samenwerken met squads) als potjes dat het precies team deathmatch is.
In elk geval lang geleden dat ik mij nog zo geamuseerd heb met een shooter.

Battlefield is altijd zo geweest ze, heeft niks met CoD players te maken.
Battlefield kan zo een kickass/hellyeah ervaring zijn met premade makkers of zelfs randoms, maar de helft van je matches ligt je team in de bergen te snipen voor hun k/d, en dus 0,0 objectieves

Heeft niet veel nut, je bestraft je eigen team met een penalty. Ge kunt wachten maar soms is het nutteloos zoals: er is niemand in de buurt of niemand doet de moeite of te gevaarlijk. Plus iemand reviven in midden van een gevecht kan je uw punt verliezen in conquest ipv ze te verdedigen/te veroveren. Zo blindelings roepen van ja doe maar een langere respawn als straf, immers je bent al dood en hebt sowieso al een langere respawn... Dus iemand hiervoor straffen zou gewoonweg dom zijn en zeer nadelig voor jouw team, het verschil om een speler terug in te zetten om een punt te cappen dan telt iedere second.. Het gaat om de perceptie of het al dan niet waard is om te blijven wachten. Soms wel, soms niet.
Ah ik vind dat net tof zo tussen de kogels lopen en zoveel mogelijk van mijn team te schocken :p Dat gaat wel nog redelijk snel en zo 2 a 3 man weer op de been helpen kan net dat extratje zijn om een punt te cappen/verdedigen.

Ah ik vind dat net tof zo tussen de kogels lopen en zoveel mogelijk van mijn team te schocken :p Dat gaat wel nog redelijk snel en zo 2 a 3 man weer op de been helpen kan net dat extratje zijn om een punt te cappen/verdedigen.

True, als medic zou ik ook proberen om zoveel mogelijk mensen te reviven maar ja.. helft van den tijd ben je een easy target wel, maar dat moet je erbij nemen.

Tot nu vind ik conquest en rush best nog goed. Breakthrough vind ik dan echt wel een slechte balance. Probeer nu zoveel mogelijk Assignments te doen maar ja elke mode spelen en dit of dat doen maakt het soms lastig om goed te spelen..

Ondertussen vind ik het zeker één van de betere BF games van de laatste jaren sinds BF1 / BC2. Die laatste vond ik nog de tofste van al. Op hoop van zegen de volgende BF een BC3 mag worden binnen x aantal jaar..

Probleem is een beetje dat ze de classes sinds BF2 teruggebracht hebben van 7 naar 4. Hierdoor moeten bepaalde rollen en speelstijlen soms gedwongen samengevoegd worden. In BF6 kiezen ze opnieuw naar de samensmelting van de Medic en Support, waar ikzelf deze liever gescheiden zie. Het zijn immers twee zeer verschillende speelstijlen. De Medic zit vaak tussen de actie en revived en health zijn teamgenoten, waar de Support speler wat meer vanop een afstand ammo, ruggesteun en supressingfire geeft.

Is inderdaad nog steeds het geval dat je random terug in matchmaking met je party gegooid wordt. Frustrerend inderdaad als je met een man of 12 samenspeelt en telkens je match moet leaven, en opnieuw joinen op een van de maten.

Portal mode is er inderdaad wat betreft je 'goed systeem', heb het nog niet gebruikt maar @Nijntje heeft het al afgeschoten hierboven ;)

Bummer. Ik kan ergens nog begrijpen dat een matchmaking systeem in de game zit. Vooral voor wie gewoon snel op een server wil komen zonder al te veel te moeten nadenken. Maar dat dit speciale servers zijn die niet in een serverbrowser te vinden zijn, geen community servers zijn en vooral telkens na het rondje weer opgedoekt worden zodat iedere speler terug in matchmaking komt en teams niet samen blijven. Is toch wel een gemiste kans. Ook jammer te oren dat de server browser weggestoken is in de Portal Mode en geen waardig alternatief is.

Ik kijk de kat nog even uit de boom, goede community servers (al dan niet via Portal Mode) waarop er ook effectief spelers spelen is voor mij nogal belangrijk. In de beta heb ik een behoorlijke haat tegenover het matchmaking systeem gekregen...

Ik had er naar uitgekeken en kon dan enkel gisteren spelen door ziekte.
Ik amuseer mij er voorlopig enorm mee. Maar ik kan elke bf wel smaken.

Wel in het begin liep ik rond en raakte ik niks, bleek dat mijn controls op inverted stonden 😛.

Ik heb enkel de campaign gespeeld vandaag en vond dat bijlange toch niet slecht zulle.
Op 5 uurkes zat ik erdoor, kort maar wel nice.

Multiplay is voor morgen eens.

Idd, juist de Gibraltar levels gespeeld en da's toch echt geen 'IGN 5/10' SP. Ok, AI is redelijk dom maar is toch zeker entertainend tot nu toe.

Ook: als je mij een landing op een strand geeft, dan ben ik fan

True, als medic zou ik ook proberen om zoveel mogelijk mensen te reviven maar ja.. helft van den tijd ben je een easy target wel, maar dat moet je erbij nemen.

Soms ga ik gewoon ergens in het te nemen punt liggen, zodat teammates kunnen spawnen om het in te nemen. Ik ga als Medic/support af en toe in de frontlinie staan, maar vaak toch in de 2de rij. Ik pak gewoonlijk meer punten als mijn squad leden. Mijn pluszoon had gisteren de laatste match 20 kills meer dan mij, maar minder punten. Omdat die de hele tijd in en out de capture zone loopt.

Terug
Bovenaan