Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 1
Mac Miller - Blue World -

De jazz vind ik saai en de hip hop van Mac Miller doet mij ook niet echt iets. Maar Mac Miller zijn nummer mag dan misschien uitgebracht zijn in dit decennium, het is zeker niet in dit decennium opgenomen en geschreven. Dus dan ga ik voor het nummer dat wel echt van de jaren 20 is. Als iemand hier "Now and Then" van The Beatles had genomineerd had ik er waarschijnlijk om dezelfde rede ook tegen gestemd.

Mac Miller - Blue World - 1

Leuk nummertje van Matthew Halsall maar het miste een scherp kantje, iets te veel op safe gespeeld. Mac Miller z'n nonchalante manier van rappen en goeie beats werken hier altijd.

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 2

Beiden weer niet echt mijn ding, de jazz is een beetje braaf en saai, maar de hiphop vond ik dan weer eerder aan de irritante kant. Dus puntje voor het jazzy ding

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 3

Gekozen voor de vrolijke achtergrondmuziek.

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 4

Dit is gewoon mijn muziek. :unsure: Niet dat ik nu direct een heel album zou beluisteren (moest er zang zijn en geklasseerd onder prog hoogstwaarschijnlijk wel). Het is eigenlijk nog niet zo lang dat ik besef dat er heel veel jazzelementen zitten in veel van mijn favoriete muziek.
De intro van Mac Miller vond ik heel goed en het nummer is groovy, maar ik vond de intro nog altijd beter en de jazz is dus meer mijn ding.

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 5

Mac Miller is ook een specialleke (ik heb hem eigenlijk pas leren kennen door zijn geweldige tiny desk sessie), maar Matthew Halsall vind ik ronduit fantastisch.

Ok, het is geen dansbare, spannende jazz, maar eerder contemplatieve laagjesmuziek. Maar zijn frasering op trompet, de composities... De man is ook labelbaas van Gondwana Records, en zo verantwoordelijk voor heel veel prachtige muziek (Gogo Penguin is er gestart, Mammal Hands, Portico Quartet, Hania Rani, Svaneborg Kardyb, Sunda Arc,...). Heel grote meneer imo.

Mac Miller - Blue World - 2

Best wel een moeilijk, want beide wel een fijne luisterbeurt. Dan maar voor de mood van de dag gegaan!

Mac Miller - Blue World -

De jazz vind ik saai en de hip hop van Mac Miller doet mij ook niet echt iets. Maar Mac Miller zijn nummer mag dan misschien uitgebracht zijn in dit decennium, het is zeker niet in dit decennium opgenomen en geschreven. Dus dan ga ik voor het nummer dat wel echt van de jaren 20 is. Als iemand hier "Now and Then" van The Beatles had genomineerd had ik er waarschijnlijk om dezelfde rede ook tegen gestemd.
Ik begrijp wat je bedoelt maar is imo zeer streng. Jammer dat je je keuze hierdoor laat beïnvloeden. Volgens deze logica kan je in de praktijk pas nummers gebruiken die gereleased werden vanaf eind 2020 (wat ja ze mogen pas producen vanaf 1 jan 2020)? Het album "Circles" werd officieel gereleased en bekend bij het publiek in februari 2020.

Je vergelijkt ook appels en peren naar mijn mening. Een wereldband die gepiekt heeft in de 60's-70's, met een nummer uit een archief geplukt daterende uit 1977 vs een nummer dat inderdaad vanaf 2018 uit de grond werd gestapt en door zijn overlijden in stukken en brokken werd afgewerkt om uiteindelijk gerealesed te worden early 2020.

Mac Miller - Blue World - 3

Fantastisch nummer en plaat van Matthew Halsall, ik hou vooral van die spirital jazz vibe.
Maar Mac Miller, voor mij persoonlijk een unicorn in de hiphop, doet mij altijd meer. Bijzonder moeilijk te vergelijken nummers.

Laatst bewerkt:
Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 6

Blij om Matthew Halsall ontdekt te hebben, ik kende hem niet. Ik hoor dit soort jazz heel graag maar moet toegeven dat het soms moeilijk is om de hedendaagse jazzscène te volgen.

Mac Miller vind ik ook wel goed dus ze waren deze ronde aan elkaar gewaagd.

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 7

Blue World heeft best en leuke beat maar Joyful Spirits Of The Universe deed me over het algemeen meer. Leuk jazzy nummer.

Ik begrijp wat je bedoelt maar is imo zeer streng. Jammer dat je je keuze hierdoor laat beïnvloeden. Volgens deze logica kan je in de praktijk pas nummers gebruiken die gereleased werden vanaf eind 2020 (wat ja ze mogen pas producen vanaf 1 jan 2020)? Het album "Circles" werd officieel gereleased en bekend bij het publiek in februari 2020.

Je vergelijkt ook appels en peren naar mijn mening. Een wereldband die gepiekt heeft in de 60's-70's, met een nummer uit een archief geplukt daterende uit 1977 vs een nummer dat inderdaad vanaf 2018 uit de grond werd gestapt en door zijn overlijden in stukken en brokken werd afgewerkt om uiteindelijk gerealesed te worden early 2020.

Fantastisch nummer en plaat van Matthew Halsall, ik hou vooral van die spirital jazz vibe.
Maar Mac Miller, voor mij persoonlijk een unicorn in de hiphop, doet mij altijd meer. Bijzonder moeilijk te vergelijken nummers.
Zo appelen met peren vind ik dat niet. Voor Lennon en Harrison is dit een postume track net zoals dit is voor Mac Miller

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 8

Ben geen grote van van fluitgeluid en die heeft best een groot aandeel in Joyful Spirits Of The Universe, maar de trompet was wel erg mooi en de harp en percussie maakten hier toch wel een fijne ervaring van. Niet helemaal mijn soort jazz, maar nog steeds goed.
Mac Miller, sure, niet slecht maar behoorlijk forgettable.

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 9

Matthew Halsall was een leuke ontdekking. Fluitmuziek is geen flutmuziek.
Exact hetzelfde gevoel als de stem hierboven bij Mac Miller

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 10

Huilen met de pet op de laatste dagen, had me ziek gemeld bij het onthaal voor Chase Status vs Linkin Park, ongetwijfeld dikke hits aan de schnaps bar op snowboard vakantie. Mac Miller de trailer park poëet krijgt blijkbaar meer respect sinds hij onder de grond ligt maar ik vond 'm voordien ook al zwaar overrated. Zelfde geldt voor de UK jazz hype: leuk voor eventjes maar ik moet het ook niet elke dag horen, toch maar een puntje gegeven.

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 10
Mac Miller - Blue World - 4

Er zitten hier toch serieus een paar de dramalama uit te hangen. Het zijn gewoon tunes, geen kunstmanifesten die een ellenlange inspanning vergen. 😅

De jazz van Halsall is leuk en fun voor een leuke context, maar ik ga voor de flow van Miller

Huilen met de pet op de laatste dagen, had me ziek gemeld bij het onthaal voor Chase Status vs Linkin Park, ongetwijfeld dikke hits aan de schnaps bar op snowboard vakantie. Mac Miller de trailer park poëet krijgt blijkbaar meer respect sinds hij onder de grond ligt maar ik vond 'm voordien ook al zwaar overrated. Zelfde geldt voor de UK jazz hype: leuk voor eventjes maar ik moet het ook niet elke dag horen, toch maar een puntje gegeven.

Dat je met een kwinkslag wil aantonen dat je de nummers maar niets vindt kan ik nog begrijpen, maar deze opmerking is wel onnodig en redelijk wansmakelijk imo.

Matthew Halsall - Joyful Spirits Of The Universe - 11
Mac Miller - Blue World - 4

Bring Me The Horizon - Kool-Aid - 2
Windrose - Trollslayer - 1

Best wel moeilijk, gezien ik een zwak heb voor dit genre powermetal, maar de song van BMTH zit gewoon heel sterk ineen vind ik, dus toch een puntje voor hun.

Wel eens een interview gehad met de zanger van Windrose, wel nen toffe peet :biglaugh:

Terug
Bovenaan