Battle Royale - the 2020's - de finales!

Cassandra Jenkins - Hard Drive - 0

Arooj Aftab - Mohabbat - 1

Een nummer waar ik nooit op heb gestemd vs iets waar ik wel een enkele keer op heb gestemd. Makkelijke keuze dus. Also, op verzoek van @Crock : tijd om die harde schijf te wissen ;)

Het was mij een genoegen om hier meer als 3 maanden met jullie te mogen stemmen en hier samen een staatszaak te maken zoals we dat ook met de Tijdloze doen op oudejaarsavond. Ik heb mij hier enorm mee geamuseerd dus allereerst dank aan @Kid_C om de boel hier te organiseren. En verder kan ik alleen maar zeggen: Why is nog altijd een gigantische stinker @Obi-Jan .

The Smile - Skrting On The Surface - 9
Earthless - Night Parade Of One Hundred Demons Pt. 1 - 11

Hail to the riff.
9k6x4n.jpg

Cassandra Jenkins - Hard Drive - 0
Arooj Aftab - Mohabbat - 3

Desondanks Cassandra Jenkins een verrassing van formaat was, weegt dit niet op tegen de ongelooflijke schoonheid en fragiliteit van Arooj Aftab, toegegeven ik ben een sucker voor oosterse klanken maar het feit dat ze tot hier geraakt is, toont aan wat voor een talent het is.

Cassandra Jenkins - Hard Drive - 1
Arooj Aftab - Mohabbat - 3

Arooj Aftab is heel erg mooi maar ik voel het net iets minder dan de meesten hier. Hard Drive heeft iets magisch dat enorm blijft hangen.

Wat een grappige wedstrijd. Ik had het allemaal in geen 100 jaar kunnen voorspellen. En nu de finale tussen misschien wel de 2 minst metal nummers van heel de bende. Opgestoken middenvinger naar arme Obi-Jan. Jammer dat het gedaan is. Hopelijk snel weer iets anders waar we ruzie over kunnen maken!

Cassandra Jenkins - Hard Drive - 2
Arooj Aftab - Mohabbat - 4

Er waren maar een paar nummers die Mohabbat het vuur aan de schenen zouden kunnen leggen. Hard Drive is daar geen van.
Geen slecht nummer maar verliest imo wat van z'n kracht na een paar beluisteren, terwijl Mohabbat telkens onder huid kruipt.

Cassandra Jenkins - Hard Drive - 3

't is zelden zo close geweest, 2 mooie nummers die ik niet id finale had verwacht maar er zeker ook niet slecht staan.

Cassandra Jenkins - Hard Drive - 4

Harde schijf all the way, let's goooo!

Lang geleden dat een nummer me zo tekstueel heeft kunnen raken. Mohabbat uiteraard ook prachtig, maar daar gaat de boodschap wat verloren door de taal die ik niet begrijp..

Tof initiatief deze competitie, hulde aan de mods. Ze doen hier toch eigenlijk best veel om het plezant te maken. :unsure:

Cassandra Jenkins - Hard Drive - 5

Niet zo'n makkelijke keuze, maar ik ga voor Hard Drive omdat ik het beter begrijp zoals @clercqie en het muzikaal meer mijn ding is.

Cassandra Jenkins - Hard Drive - 5
Arooj Aftab - Mohabbat - 5

De "spoken word"-gedeeltes van Cassandra Jenkins maakt het nummer narratief sterk (doet me wat denken aan Jim Morisson) en er zijn flarden die het echt een heel opmerkelijk nummer maken, maar mijn subtiele neiging tot occidentalisme maakt het zinderende, zwoele nummer van Arooj Aftab een "worp in het Sublieme" als ik daar een wollige mumbo-jumbo-term op mag plakken.

Cassandra Jenkins - Hard Drive - 6
Arooj Aftab - Mohabbat - 7

Net iets meer verliefd op het nummer van Cassandra.

Fijn initiatief. Heeft er mee voor gezorgd dat ik na jarenlang lurken iets actiever ben beginnen posten.
Nu mij nog gaan outen als trouwe Union ganger in het voetbalforum en we zijn helemaal vertrokken.

Andere suggestie die wat meer oog heeft voor rustperiodes: jaarlijks het beste nummer van het jaar kiezen

Terug
Bovenaan