Battle Royale: the 1990's - Round 2 - START 25/06

2Pac - Changes - 5
Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 - 9

Deze BR heeft me doen beseffen dat Changes eigenlijk een heel erg middelmatig nummer is, desondanks z'n iconische status.
NMH is een fijne ontdekking, ik kende ze van naam maar meer niet.

2Pac - Changes - 5
Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 - 10

Nipter dan verwacht! Changes is 2Pac voor de massa en nogal corny maar op zich heb ik er niks op tegen.

Neutral Milk Hotel heb ik vroeger kansen gegeven toen In The Aeroplane Over The Sea op allerlei muzieksites en -fora als cultalbum opgehemeld werd, deels door de mystiek rond de band en vooral Jeff Mangum die toen al een hele tijd uit de spotlights verdwenen was. Ik volgde in die tijd normaal zo'n bronnen blind maar toen ik Aeroplane opzette dacht ik... "eh?" Totaal mijn ding niet. Daarna nog zelden opgezet, in mijn hoofd was dat een ok doch heel overschatte plaat met vreselijke zang.
Door deze BR de plaat nog eens een tweetal keer opgezet en ik moet mijn mening herzien, zo vreselijk is de zang toch niet en op zich vind ik het nu wel een goeie plaat, ik hoor ook veel van de invloed in latere bands gaande van Arcade Fire tot pakweg Bright Eyes. Wel nog altijd overschat. Anyway, toch een puntje erbij voor dit nummer door de positieve verrassing ten opzichte van mijn eerdere ervaringen. Wie weet ga ik er toch ooit nog van houden.

2Pac - Changes - 6
Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 - 10

Ogen dicht en op het NMH concert staan alleen maar mensen waar ik me aan erger vs cringy mainstream rap van Pac.

2Pac - Changes - 6
Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 - 11

Ik kan Changes zeker smaken, maar ik heb hier Neutral Milk Hotel deze ochtend opgezet en het staat nog altijd te spelen.

2Pac - Changes - 6
Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 - 12

Changes van 2Pac is geen onverdienstelijk nummer (wellicht een gatewaynummer naar hiphop, maar verder dan D12 en Pete Rock ben ik eigenlijk nooit geraakt) maar ik ga hier toch voluit voor een van de ontdekkingen van deze BR.

2Pac - Changes - 11
Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 - 14

Tof nummertje van NMH, waar ik weleens wat meer van ga luisteren, maar ik ga toch voor de klassieker.

Terug
Bovenaan