Battle Royale: the 1990's - Round 2 - START 25/06

Björk - Human Behaviour - 4
De La Soul - Stakes Is High - 2

Het is m'n eigen inzending maar Bjork heeft me nooit kunnen bekoren. Muzikaal best ok maar ik vind haar stem keer op keer een afknapper.
Stakes is High heeft een waanzinnige beat door de grootmeester J Dilla, de pen van Pos en Trugoy is immer scherp. Terecht een hiphop classic.

k was vergeten dat dat hier was hopelijk hebben jullie mij gemist
ik stem op de la

Björk - Human Behaviour - 9
De La Soul - Stakes Is High - 5

Björk - Human Behaviour - 10

Björk heeft idd wel een stem die u ligt ... of niet.

Mijn genre niet, maar anders vind ik De La Soul wel leuke hip hop:
me myself and i, say no go, ring ring ring

Björk - Human Behaviour - 12

Sorry aan De La Soul, maar Björk is toch meer mijn ding. Ben naar aanleiding van de BR nog eens in haar discografie gedoken en dat blijft een zeer indrukwekkend oeuvre! De dame heeft doorheen de jaren weinig compromissen gesloten

Björk - Human Behaviour - 13

Ne lastige. Minder geneigd naar hiphop, dus Björk met haar IJslandse raarheid wint het pleit. Raarheid. Het bestaat niet. Maar raar, dus. Beetje zoals ... speciaal. Ik heb mijn IJslands graag à la Misþyrming of Sigur Rós. Björk is een raar alternatief. En raar is niet per sé slecht. Allesbehalve. Liever raar dan .. normaal. Hitparademuziek enzo.

Björk - Human Behaviour - 13
De La Soul - Stakes Is High - 6

Beide wel nog eens een deep dive van doen. De La apprecieer ik wel meer en meer telkens ik hun albums herbezoek.
Björk grotendeels blijven plakke bij haar cover song "It's Oh So Quiet" dat van de meeste nummers in deze BR had kunnen winnen.

Terug
Bovenaan