Battle Royale: the 1990's - Round 1

Black Hole Sun maar een gemiddeld nummer op een fantastische plaat,
Huh, ik ben nu eens naar dat Soundgarden album aan het luisteren, ik vind het eigenlijk maar een beetje saai album precies :unsure:
Black Hole Sun is dan nog de enige uitschieter op dat album tot nu toe. Ik snap het precies wel dat ze uiteindelijk maar een 1-hitswondertje zijn geweest.

Huh, ik ben nu eens naar dat Soundgarden album aan het luisteren, ik vind het eigenlijk maar een beetje saai album precies :unsure:
Black Hole Sun is dan nog de enige uitschieter op dat album tot nu toe. Ik snap het precies wel dat ze uiteindelijk maar een 1-hitswondertje zijn geweest.
wtf, soundgarden is alles behalve een 1 hit wonder :D is 1 van de handvol aan hoofdrolspelers van hele grunge beweging.

Soundgarden - Black Hole Sun 6
Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 11

Wat mij betreft geen competitie en een duidelijke winnaar. The Bends blijkt hier zowaar underrated, want ik vind het nog altijd een fantastische Radioheadplaat. 5sterren.

Dit nummer van Soundgarden ken ik blijkbaar wel van op de radio. Klinkt op zich best goed. Straks eens luisteren naar Superunknown.

In het tijdsgewricht zien, het klinkt nu misschien wat verouderd maar tov de vorige (Badmotorfinger) waren de melodieën en hooks beter uitgekristaliseerd, beetje Monster Magnet meets Pixies. Het verkocht ook beter dan Vitalogy (Pearl Jam) en In Utero (Nirvana), waar ik nu met moeite door geraak.

Terug
Bovenaan