Battle Royale: the 1990's - Round 1

Godspeed You! Black Emperor - East Hastings 10
Basement Jaxx - Red Alert 5

Jammer voor Basement Jaxx, want ik vind dat wel echt een zalig nummer, zeker die langere versie.
Maar East Hastings geeft mij altijd weer rillingen op plaatsen waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Ik ga een beetje voor mij uit staren.

Godspeed You! Black Emperor - East Hastings 10

Jammer voor Basement Jaxx, want ik vind dat wel echt een zalig nummer, zeker die langere versie.
Maar East Hastings geeft mij altijd weer rillingen op plaatsen waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Ik ga een beetje voor mij uit staren.
DICK TINGLES

Godspeed You! Black Emperor - East Hastings 11

Laat Red Alert strijden tegen de meeste nummers in deze BR en ik stem voor hen.
East Hastings en Godspeed is buiten categorie. Dit is geen alledaags muzieknummer dat je zomaar opzet.
Het is een beleving dat je zelden meemaakt in je leven. Zijn van die momenten, die je om 3u 's nachts moet beluisteren, ver weg van iedereen en alle geluid.

Godspeed You! Black Emperor - East Hastings 11

Laat Red Alert strijden tegen de meeste nummers in deze BR en ik stem voor hen.
East Hastings en Godspeed is buiten categorie. Dit is geen alledaags muzieknummer dat je zomaar opzet.
Het is een beleving dat je zelden meemaakt in je leven. Zijn van die momenten, die je om 3u 's nachts moet beluisteren, ver weg van iedereen en alle geluid.
Dat, inderdaad. Niet tijdens het werken, maar het gaat nu niet anders.

Godspeed You! Black Emperor - East Hastings 13

East Hastings komt beter tot zijn recht binnen het album maar ook als losstaand nummer hoor ik het nog steeds veel liever dan Red Alert.

Godspeed You! Black Emperor - East Hastings 14
Basement Jaxx - Red Alert 6

Voor mij al één van de moeilijkste battles totnogtoe, deze ronde. Ik hoor beide nummers doodgraag, maar je kan ze ook niet vergelijken. Puntje voor de achterligger dan maar.

Godspeed deed nooit beter, ik ben volop team F♯ A♯ ∞. Wat een kracht, wat een sfeer, wat een ontwikkeling van dat nummer.

Red Alert is dan weer (UK) dance geschiedenis in de blender. Superfunky, superfun. Een echte floorfiller. The music keeps on playing on and on.

Terug
Bovenaan