Battle Royale: the 1990's - Round 1

Hier ga ik 100% voor mijn eigen nominatie. Blijft voor mij persoonlijk een feelgood topsong waar ook een goede dosis nostalgie aan vasthangt.

Edwyn Collins - A Girl Like You 15
Megadeth - Holy Wars...The Punishment Due 4

Megadeth - Holy Wars...The Punishment Due 5

Puntje erbij voor de achterligger. Megadeth is een van die metalbands die me nooit hebben gelegen, net zoals Pantera. Ze hebben hun volgers en hun naam en faam maar ... meh. Het nummer van Ewyn Collins is een klassieke feelgoodsong maar valt daarom misschien net iets te licht uit. Feelgood is ook "maar" feelgood.

Geen een van de twee voor mij.

Dat nummer van Edwyn Collins vind ik op zich wel ok, maar dat is zoals Zombie een paar nominaties geleden… ik kan dat gewoon niet meer horen.

Megadeth voor de eerste keer vrijwillig opgezet. Straffe muzikanten maar ik vind dat muziek door en voor bro’s (en dus snap ik niet waarom niemand een t-shirt aanhad). Niet mijn ding.

Megadeth - Holy Wars...The Punishment Due 5

Puntje erbij voor de achterligger. Megadeth is een van die metalbands die me nooit hebben gelegen, net zoals Pantera. Ze hebben hun volgers en hun naam en faam maar ... meh. Het nummer van Ewyn Collins is een klassieke feelgoodsong maar valt daarom misschien net iets te licht uit. Feelgood is ook "maar" feelgood.
Ik volg dit wel.

De riffs van Megadeth kan ik wel hebben op dit moment. De stem is inderdaad wat zwakjes, maar het instrumentale krijgt van mij vandaag de bovenhand:

Megadeth - Holy Wars...The Punishment Due 7

Beastie Boys - Sabotage - 1
Radiohead - Karma Police - 1

Fucking Radiohead met hunne depressieve muziek. Zelfs de eerste noten van diene zijne zang doen ne mens naar de drank grijpen.

Beastie Boys - Sabotage - 2
Radiohead - Karma Police - 1

Twee vocalisten die mij de helft van de tijd de keel uithangen. Karma Police, mooie popsong maar de pathetische zang van Yorke is me te emo. De screechy strot van Adam Horowitz is semi irritant, de rest van het geheel trekt het over de streep.

Beastie Boys - Sabotage - 4
Radiohead - Karma Police - 3

90’s Radiohead kan ik nog aan (ik heb die hun muziek ooit koud doods en depressief genoemd en vanaf Kid-A kan je mij niet van het tegendeel overtuigen) en Karma Police is zeker geen slecht nummer maar dan vind ik dat ze betere 90’s nummers hebben. Tegen Paranoid Android had Sabotage het niet gehaald maar nu stem ik voor da boys.

Twee liedjes die ik reeds ken, dat is ook nog niet veel gebeurd in deze BR. :laugh:
Geen idee op wat ik moet stemmen wel, beide vind ik goed zonder meer. Ga er nog even op sjieken.

Beastie Boys - Sabotage -5
Radiohead - Karma Police - 5

Het heeft heel lang geduurd voor mij om Radiohead te leren appreciëren maar eenmaal daar is het genot/verdriet voor het leven. Karma Police is een beetje Radiohead for dummies maar desondanks nog steeds zeer mooi.

Beastie Boys nog op Werchter gezien zo’n 20 jaar geleden. Iedereen vond het een onverstandige zet om ze in de Marquee te laten spelen ipv main stage want iedereen stond daar zo dicht open dat het best gevaarlijk was. Wel echt zotte ambiance.

Beastie Boys - Sabotage -5
Radiohead - Karma Police - 6

Imo een van hun mindere nummers van OKC. Airbag had niet misstaan hier en zelfs Fitter Happier zou ik een stem hebben gegeven tegen Sabotage.

Terug
Bovenaan