Battle Royale: the 1990's - Round 1

Autechre - Rotar 4
Rage Against The Machine - Take The Power Back 6

Onlangs, doordat het er in het bleep bloop topic over ging, eindelijk eens deftig in de Autechre discografie gedoken en daar zit verdorie prachtige muziek in.

RATM heeft me muzikaal nooit veel gedaan. In de juiste context werkt het wel maar ik vind dat thuis geen leuke muziek om naar te luisteren.

Autechre - Rotar 5
Rage Against The Machine - Take The Power Back 6

Bleep Bloop > Chugga-Chwank-Screee (nuttig AI-gebruik alweer)

RATM ben ik vooral dankbaar dat ze dienden als inspiratiebron voor de makers van mijn gewonnen Willy koerstruitje met de slogan 'Race Against My Machine'

En ook hier sinds deze nominatie wat meer in de Autechre discografie gedoken en dat begeestert toch een pak meer dan RATM (idem voor de genomineerde nummers). LIve en op feestjes zal RATM wel leuke muziek zijn, maar ik zal er thuis niet snel naar luisteren.

Autechre - Rotar 5
Rage Against The Machine - Take The Power Back 7

RATM heeft me nooit veel gedaan, maar Rotar moest ik na 2 minuten al uitzetten. Aanslag op mijn gehoor.

Ik blijf er bij, heel veel goeie muziek in de 90's, maar helaas niet in deze BR.

Autechre - Rotar 5
Rage Against The Machine - Take The Power Back 8

Het RATM nummer vind ik niet zo goed, rap en metal combineren is niet mijn ding, maar het nummer van Autochre is mij toch te abstract.

Autechre - Rotar 6

Had zelf Eutow gekozen van het album maar deze is ook goed. RATM heeft mij ook nooit veel gedaan.

ik vind beiden maar weinig aan. Bij RATM is het vooral de stem die totaal niet past bij het genre. Straalt te weinig aggressie uit met zijn puberstemmeke. De gitaarsolo was ook weinig inspirerend. De verdere opbouw van het nummer is wel nice. Een andere stem had hier veel uitgemaakt voor mij persoonlijk.
Autechre: wel, het zal waarschijnlijk meer voor de abstracte kunstenaars onder de muziek zijn, want ik heb hier totaal geen voeling mee :p

Geen vote, enkel mijn mening als old men yelling to the clouds dus.

Autechre - Rotar 7

Niet het beste RATM nummer en Rotar is best wel intrigerend. Imo wel niet goed genoeg om hier de eindoverwinning binnen te slepen maar alleszins beter dan Take The Power Back.

Ik ga hier voor rock en rap (en wat rauwe funk). Toch wel een power trio voor mij, power komt niet altijd uit luide gitaren alleen (voor mij).
Het ritme zit retestrak.

Autechre - Rotar 7
Rage Against The Machine - Take The Power Back 9

Eutow nog eens beluisterd van zelfde Autechre album, gulden middenweg tussen de meer expirimentele latere autechre en de vroegere melodieuze . Mijn voorkeur gaat (ging) naar hun eerder werk. Rotar doet me minder. Hun later werkt is dan wel meer modern.

Laatst bewerkt:
Autechre - Rotar 9
Rage Against The Machine - Take The Power Back - 11

Hoe meer de tijd verstrijkt, hoe meer ik verliefd word op Rotar. Mijn favoriete track op Tri Repetae, wat ik ook meer en meer als mijn favoriete album zou durven aanduiden. Speel het luid jongens, het maakt uit. Eerst die hardere intro, die dan baan maakt voor die prachtige prachtige melodie.

Persoonlijke favoriete nummer blijft echter wel Cichli.

Autechre - Rotar 2
Rage Against The Machine - Take The Power Back 3
Ik begrijp niet wat men zou kunnen zien in Rotar...

Je moet dit beleven, en zeker niet je ogen gebruiken. ;)

Autechre - Rotar 10
Rage Against The Machine - Take The Power Back - 11

Twee uitzonderlijk grote geluidsboetseerders die geen echt equivalent kennen en altijd hun eigen weg zijn blijven volgen. Ik heb ze maar pas echt ten volste leren kennen in het begin van deze eeuw, maar hun 90's output is essentieel en tijdloos.

Nog even getwijfeld om twee vliegen in één klap te scoren met deze remix maar het voelde niet echt juist.

Autechre - Rotar 10
Rage Against The Machine - Take The Power Back - 12

Edit: aangepast

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan