Battle Royale: the 1990's - Round 1

Massive Attack - Unfinished Sympathy 16
Placebo - Pure Morning 7

Ook wel wat naar Placebo geluisterd toen ik jong was, maar Massive Attack heeft geluk hier want Pure Morning vind ik echt niet goed.

Massive Attack - Unfinished Sympathy 18
Placebo - Pure Morning 7

Nostalgie vs het betere nummer, dan maar het betere nummer. Placebo heeft wel een speciale plaats bij mij, gateway naar echte emo. :unsure:

@chesini paar weken geleden een mri laten doen en ik had bij bepaalde scans echt het idee dat daar een goed nummer in zat. Veel beter dan die koptelefoon met radio nostalgie.

Massive Attack - Unfinished Sympathy 18
Placebo - Pure Morning 7

Nostalgie vs het betere nummer, dan maar het betere nummer. Placebo heeft wel een speciale plaats bij mij, gateway naar echte emo. :unsure:

@chesini paar weken geleden een mri laten doen en ik had bij bepaalde scans echt het idee dat daar een goed nummer in zat. Veel beter dan die koptelefoon met radio nostalgie.
Ze hebben geen smaak in de UZ en AZ. En de scannerfabricanten al evenmin. Maar muziek is even erg als religie. Ik zie het al gebeuren: oorlog op de Radiologie. Ze durven enkel ruis te programmeren. Ze moeten neutraal blijven. En ruis is neutraal.

Autechre - Rotar 2
Rage Against The Machine - Take The Power Back 1

Hoe meer de tijd verstrijkt, hoe meer ik verliefd word op Rotar. Mijn favoriete track op Tri Repetae, wat ik ook meer en meer als mijn favoriete album zou durven aanduiden. Speel het luid jongens, het maakt uit. Eerst die hardere intro, die dan baan maakt voor die prachtige prachtige melodie.

RATM is iconisch, maar is een band waar ik om één of andere reden nooit erg veel naar heb geluisterd. Groovy track met een boodschap. Ik vind de inhoud beter dan de stijl.

Autechre - Rotar 2
Rage Against The Machine - Take The Power Back 2

Rotar is een waanzinnig nummer maar RATM heeft hier speciaal plekje. Ik had persoonlijk één van hun vele andere waanzinnige nummers gekozen maar Take The Power Back is ook gewoon top. Inhoudelijke nog steeds relevant, misschien zelfs relevanter dan ooit en muzikaal nog even opzwepend. Het haalt m'n innerlijke Raoul Hedebouw in me naar boven. :unsure:

Hasta La Victoria Siempre kameraden!

Autechre - Rotar 3
Rage Against The Machine - Take The Power Back 3

Twee nummers die erg aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb vroeger ook veel naar RATM geluisterd als pakweg 15-jarige maar om de zoveel tijd zet ik nog wel eens een album op en dit blijft van de meest vitale, krachtige protestmuziek ooit. Deze ochtend op gezet en ik dacht meteen weer "ja, we moéten de macht terug nemen!" En toen deed ik mijn hemd aan, kamde mijn haar en ging naar mijn werk als de moderne consumptieslaaf die ik ben. UHH!

Het is makkelijk om Rotar af te doen als bleep bloop muziek maar dit is uitdagende, gelaagde elektronica. Ik houd van de opbouw in spanning en de tegenstelling tussen de mooie melodie en de harde, hoekige beats. Een nummer dat zijn lengte ook verdient. Een stem voor hun omdat ik verwacht dat RATM het makkelijk gaat halen.

Autechre - Rotar 3
Rage Against The Machine - Take The Power Back 5

Ik vind Autechre ook echt niet goed, sorry @clercqie . Het is misschien wel beter als die platte bleep bloop die hier al eerder gepasseerd is, maar daar blijft het dan ook bij.

Ik ben ook niet de grootste RATM kenner, dit nummer ken ik niet bvb, maar het is niet slecht!

Terug
Bovenaan