Pegasus
Well-known member
in 1993 was dat nog geen probleem, ik zong het toen ook gretig meeWelk nummer heeft een controversiële titel?
Edit: nvm, n-word. Damn.

for what it's worth: het was ook wel een nummer met anti-racistische boodschap
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
in 1993 was dat nog geen probleem, ik zong het toen ook gretig meeWelk nummer heeft een controversiële titel?

Misschien maar goed dat er geen rap-nummer met het N-woord is gekozen, want daar zijn er wel wat van. Maar vanuit het perspectief van die rappers is dat een geuzennaam die ze met trots dragen, dat is anders dan wanneer een bende bleekscheten dat woord in de mond nemen. Het draait allemaal om de context.Welk nummer heeft een controversiële titel?
Hebben ze hem daar op een bepaald moment niet moeten weghalen omdat ze hem iets gingen aandoen?Misschien maar goed dat er geen rap-nummer met het N-woord is gekozen, want daar zijn er wel wat van. Maar vanuit het perspectief van die rappers is dat een geuzennaam die ze met trots dragen, dat is anders dan wanneer een bende bleekscheten dat woord in de mond nemen. Het draait allemaal om de context.
Doet me ook wat denken aan die Nederlandse reality-show over wannabe-rappers die naar LA gaan. Daar zat er ook ene (blanke) bij die nogal gretig het N-woord in de mond nam en dat werd daar in LA echt niet geapprecieerd.

Pff tis dat. Ik kan dat nummer echt gewoon niet meer horenClawfinger - Warfair - 0
The Cranberries - Zombie - 17
Misschien wel het meest grijs gedraaid nummer van de hele lijst, maar daarom niet minder goed.

Misschien is dat net de kracht van het nummer: dat het vaak wordt gedraaid maar dat het nog altijd goed is. Er zijn nummers in een bepaalde periode die in grijsgedraaid worden en na een tijd ENORM IRRITEREN, zodat ze jarenlang nadat ze werden uitgebracht en niet zo vaak meer worden gedraaid toch nog het bloed doen koken wanneer een of andere pipo ze toch wil draaien. Zoals Stitches van Shawn Mendes of Hello van Adele. Als ik die schijven hoor krijg ik moordneigingen.Clawfinger - Warfair - 0
The Cranberries - Zombie - 17
Misschien wel het meest grijs gedraaid nummer van de hele lijst, maar daarom niet minder goed.