Battle Royale: the 1990's - Round 1

Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 7
Blink-182 - All the small things 2

Dju @utred ge gaat me toch nog fan laten worden van Neutral Milk Hotel. Zalig nummer, straks nog eens met frisse oren een nieuwe poging ondernemen om In The Aeroplane Over The Sea naar waarde te schatten

Blink-182 - All the Small Things 3

Neutral Milk Hotel - nog nooit van gehoord. Zeer aangename verassing wel! Er zit tempo in, melodie, zang (beetje schrille stem inderdaad, kan ik best pruimen), en ik hou ook wel van zo'n laagje distortion dat er over ligt.
Tegenover het merendeel van de songs die al gepasseerd zijn, had ik deze altijd gekozen.

Maar All the Small Things is mijn eigen inzending, en een persoonlijke all time favorite. Ik maak me geen illusies, er is hier weinig liefde voor poppunk heb ik al gemerkt, buiten wat nostalgie. Zelf luister ik al mijn hele leven naar poppunk en aanverwante genres, ook recenter uitgebrachte muziek, en blink-182 blijft imo toch één van de allerbeste bands in het genre, waar ik nog regelmatig naar teruggrijp.

Blink-182 - All the Small Things 4
Voor mij heel gemakkelijke keuze, ik ga altijd voor het leuke deuntje.

Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 8
Blink-182 - All the Small Things 5

Neutral Milk Hotel was mij onbekend, maar klinkt nog wel interessant, leuk noisy laagje over de muziek.
Blink-182 is absoluut mijn ding niet.
Dus gemakkelijke keuze vandaag.

(en blij dat mijn plan om de battle gisteren op een tie te laten eindigen gelukt is, hopelijk beide nummers eruit in de tie break ronde dan)

Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 9
Blink-182 - All the Small Things 5

Geen supergrote blink fan, al kan ik er zeker wel eens met plezier naar luisteren. En All The Small Things is 1 van hun betere. Maar tegen de concurrentie van mijn eigen inzending hebben ze het moeilijk helaas.

In The Aeroplane Over The Sea is een album dat ik altijd als geheel zal opzetten maar dit is zowel mijn favoriete nummer als hetgeen dat ik denk dat hier het best gaat pakken. Gaat goed vooruit en legt veel focus op fuzzy gitaren, al heeft het ook een prachtige tekst. Bij de meeste andere nummers zou er meer commentaar op de zagerige stem komen denk ik :unsure:
Desondanks raad ik iedereen die het kan smaken aan om toch eens te proberen. Het heeft mij inderdaad heel wat pogingen gekost voor ik het leerde apprecieren maar nu is het 1 van mijn favoriete albums.
Het nummer net voor Holland 1945 is een trompet solo van 2 minuten, mocht dat iemand kunnen overtuigen.

DJ Shadow - Organ Donor 7
Leftfield - Open Up 9
Ik wil geen party pooper zijn met de tie van gisteren maar hier is niet gestemd geweest. Afhankelijk dus van wat Yulquen heeft gestemd (of een onthouding van de stem) gaat er dus misschien toch nog 1 van de 2 door.

Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 10
Blink-182 - All the Small Things 7

Deze Neutral Milk Hotel is eerlijk gezegd een zeer aangename verrassing!
All The Small Things blijft ook wel leuk.

Terug
Bovenaan