Battle Royale: the 1990's - Round 1

Morphine - Buena - 10
Pulp - Common People - 11

Morphine ging het ene oor in en het andere meteen uit. Daar is niks van blijven hangen.

Morphine - Buena - 11
Pulp - Common People - 11

Heel close, ben al hele dag aan het twijfelen....

Ook veel twijfel hier, maar de knoop doorgehakt in het voordeel van de met blues en jazz doorspekte rock van Morphine.

Morphine - Buena - 12
Pulp - Common People - 12

Morphine - Buena - 13
Pulp - Common People - 12

Hier ook moeilijk gehad met kiezen.
Geen een van de 2 springt er voor mij echt uit.

Maxx - No More (I Can't Stand It) 0
Bjork - Human Behaviour 1

Die brok platte eurodance kan ik wel smaken maar kan helaas niet winnen tegen de leftfield pop van de Ijslandse freule.

Bjork - Human Behaviour 2

No More is veel van wat ik niet kan horen aan de 90’s: drukke rap afgewisseld met zang en een platte beat er onder, niet voor mij.

Bjork verliest mij aan het einde wat met haar kreetjes maar op die zang kan ik weinig zeggen. Veel boeiender nummer

Bjork - Human Behaviour 3

No More een slecht voorbeeld van het Eurodance genre. Normaal gezien zou geen enkele van die hits mij mogen liggen als ik mijn muzieksmaak onder de loep neem, maar omdat het deel uitmaakt van mijn ervaring van de jaren 90 komt dat toch anders binnen. Maar dat is niet het geval bij Maxx, dat vind ik gewoon slecht.

Björk ken ik niet super goed maar apprecieer ik wel. Ook eens live aan het werk gezien en dat was zeer memorabel.

Laatst bewerkt:
Bjork - Human Behaviour 4

Geen competitie in feite. Zowat het slechtste voorbeeld van electronica in de 90s vs een artieste die tot op de dag van vandaag zichzelf blijft uitdagen en heruitvinden.

Debut is een heel goeie 'triphop' plaat, met een hoek af

Bjork - Human Behaviour 5

Soms kan de muziek zoals die van Maxx er ook wel vlot in hoor maar voor even. Human Behaviour best mooi nummer.

Björk - Human Behaviour 9

Dat nummer van Maxx zou wel nog een leuke mash up kunnen zijn met Lift U Up van 2 Fabiola. Ik was de hele tijd 2 Fabiola for the bigger and bolder mentaal aan het meezingen (of 2 Fabiola heeft hier misschien flink leentjebuur gespeeld).

Maar absoluut geen competitie voor Björk. Ken qua albums eigenlijk enkel Vulnicura echt goed, en voor de rest wat losse nummers. Tijd voor een 90s Björk exploratie.

Björk - Human Behaviour 10

easy peasy deze, Maxx is een mooi voorbeeld van hoe vreselijk eurodance wel niet kan zijn.
Bjork is vele malen interessanter dan, ik ben niet superbekend met haar werk, maar het heeft toch altijd iets speciaals precies.

Maxx - No More (I Can't Stand It) 1
Björk - Human Behaviour 10

Sorry, maar dat liedje van björk, daar val ik van in slaap hoor. :sleep:
Dat ander is nog best genietbaar, met een leuk deuntje.

Björk - Human Behaviour 12

Liedje van Bjork vind ik niet haar beste nummer maar vond ik beter te pruimen dan het liedje van Maxx.

Björk - Human Behaviour 13

Börk bork bork , im going for Björk.

Haar eerste 3 albums vond ik uitstekend. Mijn favoriet is Homogenic (3de album).

De single versie van 'All is full of love' :love2: , top video ook.
(De album versie is okay, maar eerder ambient zonder hip hop, trip hop beats)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan