Battle Royale: the 1990's - Round 1

Die zou ik dan weer wel er uit gooien? Dont look back in anger is ook op Morning Glory uitgekomen in 1995 en op single in 96 maar is dus wel officieel 95.

In de originele battle hebben we Blinding Lights er uit gegooid omdat de single van 2019 is en het album van 2020
Maar als we deze redenatie volgen dan is dit Novastar nummer ook niet geldig. Zie paar posts hierboven, is uitgebracht als single in 1999 maar op album pas in 2000.

Mazzy Star - Fade Into You 12
Novastar - Wrong 7

Wrong kende ik natuurlijk al, want er bestaat een radiozender genaamd Studio Brussel die eens een nummer in hun rotatielijst staat, je deze een hele week veel te veel mag horen waardoor je die kotsbeu wordt. Dat gevoel heb ik intussen nog steeds niet afgeschud. Terwijl Fade Into You veel subtieler is, voor mij wel een ontdekking is en ik dat perfect heel luid op een lange auto-tocht kan opzetten, mijn brein kan laten afdwalen en nog net op tijd voor een rood licht kan stoppen (in tegenstelling tot Guy Verhofstadt) omdat deze song me een beetje naar een andere en rustigere wereld brengt.

Volgens Wikipedia:
Enjoy the silence: released 5 February 1990 (albumrelease in maart 1990)
Wrong: released 27 september 1999 (albumrelease in 2000)
Blinding Lights: released November 29, 2019 (albumrelease in maart 2020)

Ik zie geen problemen. En lijkt mij ook terecht dat Blinding Lights geweerd werd.

Denk dat de releasedatum van de single doorslaggevend is als die voor de albumrelease lag, of de releasedatum van het album als het nummer als single werd uitgebracht na de release van het album. Niet de datum van de recording alleszins.

Laatst bewerkt:
Mazzy Star - Fade Into You 13
Novastar - Wrong 7

Nog best gewaagd aan elkaar.
Edit: mijn algo wees er overigens op dat we Air zijn vergeten nomineren

Mazzy Star - Fade Into You 14
Novastar - Wrong 7

De discussie over release datum is wat moot, want Wrong gaat er na vandaag hoogstwaarschijnlijk toch vantussen.

Mazzy Star - Fade Into You 14
Novastar - Wrong 7

De discussie over release datum is wat moot, want Wrong gaat er na vandaag hoogstwaarschijnlijk toch vantussen.
We moeten toch over iets kunnen zagen hè.

Helemaal geen probleem voor mij dat Gorki nummer mee mag doen, maar zeggen dat het geen live versie is, snap ik niet zo goed. Als ik mij niet vergis is Boterhammen ook gewoon een live album opgenomen in AB?

Wat hebben we eigenlijk tegen live versies? Dat word apart gehouden voor een andere BR ofzo?

We moeten toch over iets kunnen zagen hè.

Helemaal geen probleem voor mij dat Gorki nummer mee mag doen, maar zeggen dat het geen live versie is, snap ik niet zo goed. Als ik mij niet vergis is Boterhammen ook gewoon een live album opgenomen in AB?
Klopt, maar volgens mij is Ooit was ik een soldaat nooit in studioversie uitgebracht. En die plaat is qua geluidskwaliteit wel gewoon op studioniveau.

Het probleem met live-versies in vorige BR's was dat de opnamekwaliteit vaak nogal belabberd was, en daar konden veel mensen niet doorluisteren.

Terug
Bovenaan