Battle Royale: the 1990's - Round 1

Mazzy Star - Fade Into You 4
Novastar - Wrong 2

Fade into you is weeral zo'n (fantastisch) nummer dat ik uiteraard ken, maar waarvan ik geen idee had wat de titel of uitvoerder is. Bij deze toch eens dieper in het repertoire duiken van Mazzy Star, want dit nummer is echt right up my alley.

Novastar is altijd oké, maar ook niet meer dan dat.

Mazzy Star - Fade Into You 4
Novastar - Wrong 3

Ik mis wat er zo speciaal aan Mazzy Star is. Wrong is gewoon een mooi en het betere nummer.

Mazzy Star - Fade Into You 5
Novastar - Wrong 3

Wrong van Novastar is een tof nummer maar weinig opmerkzaam. Het nummer van Mazzy Star is weinig dynamisch maar het kabbelt op een heel sfeervolle, aangename manier. Heel mooi nummer.

Mazzy Star - Fade Into You 6
Novastar - Wrong 3

Mazzy Star leren kennen dankzij de serie The Night Of. Nummer was Into Dust als ik me niet vergis, en dat werd op zo'n krachtige manier in die geniale pilot gebruikt, waardoor het altijd mijn favoriete Mazzy Star nummer is gebleven (en ik meer van Mazzy Star ben beginnen luisteren). Fade Into You is de laatste jaren erg gegroeid bij mij, en komt misschien wel op vergelijkbare hoogte ondertussen.

Niks tegen Novastar natuurlijk, sterke song, maar de magie van Mazzy Star ontbreekt een beetje.

Mazzy Star - Fade Into You 6
Novastar - Wrong 4
Het eerste is saai, in Wrong zit wel wat muziek. Gemakkelijke keuze vandaag.

Mazzy Star - Fade Into You 7
Novastar - Wrong 4

Mazzy Star is mij volledig onbekend, was dit een grote hit in de 90s? Maar heel mooi liedje zonder meer.

Novastar is ok, maar is dit een geldig nummer voor de 90s BR? Ik zie dat dit op het album 'Novastar' stond dat gereleased werd op 25-02-2000 ...
edit: ok het is blijkbaar als single gereleased geweest in 1999, dus I guess dat het mag?

Mazzy Star - Fade Into You 7
Novastar - Wrong 4

Mazzy Star is mij volledig onbekend, was dit een grote hit in de 90s? Maar heel mooi liedje zonder meer.

Novastar is ok, maar is dit een geldig nummer voor de 90s BR? Ik zie dat dit op het album 'Novastar' stond dat gereleased werd op 25-02-2000 ...
Is uitgebracht als single in '99:
1779261720939.png

(nu alleen hopen dat Wikipedia correct is).

Denk trouwens dat ik eind jaren 90 op games.telenet.be verzeild ben ben geraakt. Damn, da's meer dan een kwart eeuw..

Dat van Mazzy Star lijkt me de ideale slow op zo'n fuif in de jaren '90 waar je een lief mee probeert te scoren.

Mazzy Star - Fade Into You 8
Novastar - Wrong 4

Zeker fan van Joost, maar hier kan hij niet tegenop

Novastar - Wrong 5

Mazzy Star nog nooit (van) gehoord. Doet me niet zo veel.
Novastar is niet iets dat ik zelf ga opzetten maar ik ben wel altijd blij als ik dat refrein hoor.

Novastar - Wrong 6

Beide niet echt mijn ding, beetje te saai/rustig.
Dat van Mazzy Star ken ik niet, klinkt niet onprettig maar kabbelt maar wat door, en ben ik na tweemaal beluisteren al snel compleet vergeten.
Novastar klinkt wel bekend en heeft best een goed refrein, dat wel blijft hangen. Dus ga ik daar maar voor.

Mazzy Star - Fade Into You 10
Novastar - Wrong 6

Ik ben nooit een fan van Novastar geweest tbh. Het nummer van Mazzy Star kan ik wel meer appreciëren.

Mazzy Star - Fade Into You 10
Novastar - Wrong 7

Eigen nominatie. Mazzy Star kende ik niet, maar zeker een leuk nummer. Bij Wrong zit er echter meer sentiment, en ik ga ook niet tegen mijn eigen nominatie stemmen

Anderzijds had ik totaal niet aan dEUS gedacht om te nomineren, terwijl zij toch veel meer de 90's domineerden op lokaal vlak. Wel nog getwijfeld over nummers van De Mens/ Gorki/ Noordkaap dus blij dat er wel iemand anders Gorki heeft genomineerd en dEUS ook.

Mazzy Star - Fade Into You 11
Novastar - Wrong 7

2 mooie nummers, t moeten niet altijd harde gitaren zijn.
Mazzy star heeft een lichte country invloed en Novastar deed me altijd wat aan de Australiërs The Crowded House denken. Joost Zwegers is wel een goeie muziekant in zijn genre (Novastar).
Into dust is ook een populair nummer van Mazzy Star op hetzelfde album.

Laatst bewerkt:
edit: ok het is blijkbaar als single gereleased geweest in 1999, dus I guess dat het mag?
Ik maak me eerder zorgen over de geldigheid van het Gorki nummer, of tenminste de gelinkte video want dat is een live opvoering?

Idem met Depeche Mode - Enjoy the silence, track op album Violater van 1989. Promo single 1989, officiële single release 1990 (discogs)

Ook op het eerste best of album staat Ooit Was Ik Een Soldaat er op in de liveversie als ik me niet vergis.
Gevoelsmatig een beetje een halve studioversie voor mij.

De hoofdreden van het weren van liverversies is volgens mij dat er geen liveversies met inferieure geluidskwaliteit worden gepost en daarop worden afgerekend. Hier ook niet echt het geval.

Ik zou dit dus gewoon laten passeren.

PS: Als ik door het organiseren van deze Battle Royale het laatste woord heb, case closed. En anders just my two cents

Idem met Depeche Mode - Enjoy the silence, track op album Violater van 1989. Promo single 1989, officiële single release 1990 (discogs)
Die zou ik dan weer wel er uit gooien? Dont look back in anger is ook op Morning Glory uitgekomen in 1995 en op single in 96 maar is dus wel officieel 95.

In de originele battle hebben we Blinding Lights er uit gegooid omdat de single van 2019 is en het album van 2020

Terug
Bovenaan