Battle Royale: the 1990's - Round 1

Mobb Deep - Shook Ones Pt. II - 12
System Of A Down - Sugar - 6

Eigen nominatie. Mogelijk beste hiphop beat ever?
Zoals hierboven al vermeld, geschreven op zijn 19j, absolute heerser. RIP Prodigy

Mobb Deep - Shook Ones Pt. II - 14
System Of A Down - Sugar - 6

Al zie ik SOAD wel niet graag zo snel vertrekken. Één van de weinige rock bands die mij wel ietwat heeft weten bereiken.

Eigen nominatie. Mogelijk beste hiphop beat ever?
Van Mobb Deep komt The Realest er hier net boven te staan. Ma justekes. Infinite vorig jaar ook maanden op repeat gehad.

Mobb Deep - Shook Ones Pt. II - 16
System Of A Down - Sugar - 7

Jammer dat mijn 2e nominatie al zal sneuvel maar blij dat het tegen deze tegenstander is.

Ik had nog getwijfeld met het nummer ‘Spiders’ van dezelfde cd.. voor diegene die de smaak te pakken geef ik graag deze suggestie. Een alternatief dat misschien minder chaotisch had geweest als keuze. Maar Sugar blijft wel een iconisch nummer.

Mobb Deep - Shook Ones Pt. II - 17

System of a Down heeft sterkere nummers. Toxicity staat vol bangers bv. Shook Ones is zo'n heerlijk nummer. Easy choice voor mij.

Ik moest plots aan het onderstaande filmpje denken, meer 90s hiphop wordt het niet, Raekwon die C.R.E.A.M. rapt over de beat van Shook Ones, ter ere van Stretch & Bobbito (legendarische hiphop radioshow uit de nineties).

Je moet er maar op komen

Diggin The Creates heeft er een leuke aflevering over!

Mobb Deep - Shook Ones Pt. II - 17

Sugar zeker ook een dik nummer. Al wordt SOAD beter op de volgende albums. Jonge utred was grote fan. Lang geleden dat ik ze heb opgezet.

Mobb Deep - Shook Ones Pt. II - 18

Origineel lied van System Of A Down, maar niet van mijn favoriete van hun. Mooie poging, maar gewoon niet opgewassen tegen alles wat Shook Ones Pt. II is en eeuwig zal zijn.

Damn iedereen doet hier zo hall of famey over Mobb Deep. De naam wel al eens gehoord maar had geen idee dat ze zo gerespecteerd waren als artiest. Nummer was super dus op basis daarvan zeer begrijpelijk maar heb hun accolades al die jaren gemist blijkbaar. Dat krijg je als je hip hop denier bent, zeker?

BR staat bekend op interessante ontdekkingen en de fanboys doen wel hun best om de ingenuiteit van het nummer te benadrukken. Dat samplen is een ding maar als je ver van het genre staat sta je daar niet bij stil.

Album #3 en #4 van Mobb Deep zijn ook uitstekend. Daarna werden ze sidekicks van 50 Cent en begonnen tweederangs stripclub muziek te maken. Iemand belde hen live op de radio om te zeggen dat ze hun ziel hadden verkocht en toen was het definitief bergaf.

Mazzy Star - Fade Into You 0
Novastar - Wrong 1

Er gebeurt niet zo veel bij de Mazzies, zoiets wat je 's nachts tijdens een autorit tegenkomt op Radio 1 en denkt: "mooie sfeer maar ook niet meer". Buffalo Tom met vrij vlakke vrouwenvocalen. Hoe schrijf je dan wel een puntige popsong ? Joost mag het weten. Zou wel eens diep kunnen doordringen tot de top tien.

Wrong ooit eens op een begrafenis gehoorde sindsdien mijd ik dat nummer als de pest. Lazy Star ken ik niet, best interessant.

Mazzy Star - Fade Into You 3
Novastar - Wrong 1

Album #3 en #4 van Mobb Deep zijn ook uitstekend. Daarna werden ze sidekicks van 50 Cent en begonnen tweederangs stripclub muziek te maken. Iemand belde hen live op de radio om te zeggen dat ze hun ziel hadden verkocht en toen was het definitief bergaf.

Hun laatste album was toch een klein lichtpuntje, niets wereldschokkend maar wel een luisterbeurt waard.

Mazzy Star - Fade Into You 3
Novastar - Wrong 2

Het ene ben ik kotsbeu, het bestaan van het andere was ik helaas volledig vergeten.

Terug
Bovenaan