Battle Royale: the 1990's - Round 1

Blur - Song 2 - 12
dEUS - Instant Street - 14

Ik vind Blur een keitoffe band maar dit vind ik dan weer een van de mindere nummers. Ironisch dat een nummer dat bewust inhoudsloos is om te lachen met de grunge scene net alle potten gaat breken wel :D

dEUS is imo terecht Belgische rock royalty en instant street is een van hun beste.

Blur - Song 2 - 12
dEUS - Instant Street - 15

Pfff. opnieuw moeilijker dan dat ik dacht. Ik heb het vaak niet met dEUS, ze komen mij vaak zagerig over. Daar tegenover staat Song 2 van Blur die wel direct bij mij goed binnen kwam. Na beide nummers vandaag meermaals beluisterd te hebben, moet ik toch toegeven dat Instant Street op me is gegroeid. Het is gelaagder dan dat ik aanvankelijk dacht, het nummer van Blur blijft dezelfde impact houden. dEUS kopt hem dan toch nog binnen. Vooral door een sterk 2de helft en geweldig einde van het nummer.

Had dit vanochtend niet gedacht.

Meshell Ndegeocello - Stay 1
Beck - Where It's At 0

Mooie intro bij Beck en het is dan een verrassing welke kakafonie aan geluidjes er later in de song komen. Maar het heeft iets.
Meshel Ndegeocello kende ik niet. Heel kenmerkende intro voor het genre. Hoe meer ik het beluister hoe toffer ik het vind.

2 totaal verschillende songs en weer een moeilijke keuze. In tegenstelling tot gisteren ga ik vandaag voor het meer chilllere nummer en de ontdekking gaan.

(wel zot dat hier nog niemand gepost heeft, meestal is er al iemand kort na middernacht: ik dacht al even dat we op zondag niet stemden :p)

Meshell Ndegeocello - Stay 4
Beck - Where It's At 2

Niets tegen Beck. Leuke nogal eclectische artiest, maar ga voor mijn inzending.
Meshell heeft ook een heel groot repertoire, van zeer intiem en acoustisch tot soms bijna rock prog rock songs. Ze heeft ook een eerder puur jazz album. Veelal wel dat soul of funk (soms hip hop en dub) tintje erbij.

Beck - Where It's At 3

Ndegeo vind ik een overschatte neosoul artiest, Beck is hier op z'n best, wederom die dekselse Dust Brothers achter de knoppen.

Beck - Where It's At 5

Beide leuke nummers maar Beck ligt me wel wat meer. Ik zou die zijn albums eigenlijk ook eens moeten verkennen. Af en toe passeert er eens een nummer waarvan ik denk 'dat klinkt goed' waarbij het dan Beck is. Met deze battle ook weer.

Meshell Ndegeocello - Stay 5
Beck - Where It's At 5

Meshell is een naam die ik niet ken, maar die ik volgens Last.FM toch al best vaak heb beluisterd. Ik snap waarom.

Meshell Ndegeocello - Stay 5
Beck - Where It's At 6

Enorm moeilijke keuze. Na de eerste luisterbeurt lag Meshell mijlenver voor, maar er was toch iets dat me intrigeerde aan die op het eerste zicht Basic Beck. Na beide nummers meerdere luisterbeurten een kans te geven, is het toch die laatste die met mijn stem aan de haal gaat. Beck is altijd een artiest geweest die ik meerdere keren heb moeten beluisteren eer ik zijn songs goed vond, en hier is dat niet anders. Meshell kwam aanvankelijk smoother binnen, maar Beck blijft garanti langer plakken bij mij.

Meshell Ndegeocello - Stay 6
Beck - Where It's At 7

Meshell Ndegeocello is een heel fijne ontdekking.
Maar dat nummer van Beck is te awesome.

Meshell Ndegeocello - Stay 6
Beck - Where It's At 8

Wat Crock zei. Merci voor Meshell, maar dat Beck nummer... :drool:

Terug
Bovenaan