Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Metallica - Fade To Black - 11
Orchestra Baobab - Utrus Horas - 11

Utrus Horas: verrassend goed en heel warm nummer. Fade To Black sleept toch nog iets meer mee.

Metallica - Fade To Black - 12

Een stem uit nostalgie.
En met de nodige pijn in het hart want god damn hoe matuur is die saxpartij in Utrus Horas wel niet: het ultieme samenspel tussen weloverwogen geplaatste noten, subtiel-desolaat aangeblazen, en afwezigheid
:love:

Metallica - Fade To Black - 13

Zoals dikwijls 2 compleet onvergelijkbare nummers die ik alletwee goed vind en dus zeer moeilijk om te kiezen.
Deze keer toch Metallica. Al gaat Baobob hier zeker nog opliggen.

Metallica - Fade To Black - 1
Orchestra Baobab - Ultrus Horas - 1

Aangezien er hier tussen 20.00u en 22.00u toch wel merkwaardige dingen gebeuren iedere dag in de stembusgang, ga ik eens iets anders proberen en stemmen voor het nummer dat ik tot een halfuur geleden niet kende en niet voor het nummer dat ik van begin tot einde kan meekwelen.
Het klinkt ondoordacht en als een open sollicitatie om op een hitlist te komen, maar ja... Door de voorgaande battles heb ik mijn evaluatiecriteria noodgedwongen moeten bijstellen. Zo heb ik gisteren geleerd dat die productie van Ride The Lightning blijkbaar toch wel ondermaats is en aangezien Fade To Black op datzelfde album staat.... Daarnaast is een belagrijk ander criterium blijkbaar "de vrolijkheidsfactor" van een nummer. Welnu , aangezien de bandnaam Orchestra Baobab alleen al meer levensvreugde uitstraalt dan dat magistraal opus van de metalgoden, moet ik ook daar de punten naar OB laten gaan. Tot slot het derde hoofdcriterium welk nummer is het meest dansbaar? 4 minuten tegeldraaien gevolgd door vier minuten airgitaren versus de heup los schudden op OB? Hoewel ik zelf absoluut niets met dansen heb en er zelden de nood toe voel, kan ik niet anders dan ook hier Orchestra Baobab de punten toe te kennen. Duidelijke overwinning dus voor Orchestra Baobab volgens de hier aangeleerde nieuwe inzichten! Dat dit zelfs een contest zou zijn?
Niet proberen om logica te zoeken in de battle royale. That way lies madness.

Metallica - Fade To Black - 13
Orchestra Baobab - Utrus Horas - 12

Ik vond deze verrassend gemakkelijker dan gisteren. Baobab is nieuw voor mij en wat een heerlijke ontdekking is me dat. Meteen het hele album beluisterd. Enorm sterk nummer ook.

Metallica - Fade To Black - 14

Idd moeilijk te vergelijken, maar doordat Metallica thuis ook vaak op lag denk ik dat de nostalgie mij toch een duwtje die richting geeft. Als ik deze zomer efkes zin heb om een danske te placeren in't zonnetje ga ik Utrus Horas echter zeker niet vergeten!

Idd moeilijk te vergelijken, maar doordat Metallica thuis ook vaak op lag denk ik dat de nostalgie mij toch een duwtje die richting geeft. Als ik deze zomer efkes zin heb om een danske te placeren in't zonnetje ga ik Utrus Horas echter zeker niet vergeten!
Schrap ze maar van de lijst met leuke mensen @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield :headshake:

Orchestra Baobab - Utrus Horas - 13

Ik ben momenteel nog maar 2:27 ver in Utrus Horas, maar voor mij is dit geen wedstrijd zelfs, laat staan een match-up met enige spanningsboog tussen de twee keuzes. Als je bij mij de zon kan laten binnenkomen met een lied, heb je al meteen een streepje voor. En net dat is wat Utrus Horas bij mij al bij de eerste noot deed. Voeg daar het heerlijk kabbelende, heupwiegende tempo aan toe samen met de heerlijke mix van zuiderse en Afrikaanse klanken, en je hebt er met mij een fan bij.

Ik heb ook echt zo weinig met Metallica. Na vele pogingen om Metallica écht goed te willen vinden, wordt het steeds minder iets voor mij. Ook bij Fade To Black overkomt me het gevoel dat ik o zo vaak bij Metallica heb: objectief kan je het zeker goed vinden en deze band heeft ongetwijfeld ongelooflijk veel betekend tot op vandaag, maar ik voel er niets bij. Het komt zo vlak binnen allemaal.

Terug
Bovenaan