Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben nu ook geen fan van dit nummer maar het is niet omdat er gescheld wordt dat het ook direct misogien is. Soms drukt dat ook een gevoel uit of wil dat iets aankaarten kijk maar naar Killing in The Name van RATMBruce Springsteen - The River 5
NWA - Straight Outta Compton 5
Hoe dit zelfs een wedstrijd is. The River is een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Vergelijk die teksten ook gewoon. The River trekt je mee in een dieppersoonlijk, tragedisch verhaal. Pure poëzie, die tegelijk het verhaal van een hele bevolkingsgroep en generatie vertolkt. Straight Outta Compton is gewoon gescheld en een verheerlijking geweld en misogynie. Triestige boel. Noem me gerust een woke boomer, maar met de blijvende populariteit van zo'n giftige teksten is het geen wonder dat de maatschappij naar de shit gaat.
Ah, net als een warm dekentje!So what about the bitch who got shot? Fuck her!
You think I give a damn about a bitch? I ain't a sucker!
Nee, maar in dit geval kan je de tekst toch moeilijk iets anders noemen.Ben nu ook geen fan van dit nummer maar het is niet omdat er gescheld wordt dat het ook direct misogien is. Soms drukt dat ook een gevoel uit of wil dat iets aankaarten kijk maar naar Killing in The Name van RATM
Best ironisch. Straight Outta Compton is het borstgeklop van een gemeenschap die evengoed al decenia onderdrukt en geëxploiteerd werden en zich ten alle tijden bewust werden gemaakt van hun afkomst en de beperkte rol die ze mochten spelen.The River trekt je mee in een dieppersoonlijk, tragedisch verhaal. Pure poëzie, die tegelijk het verhaal van een hele bevolkingsgroep en generatie vertolkt. Straight Outta Compton is gewoon gescheld en een verheerlijking geweld en misogynie.
Tgoh, ik weet niet welke definitie jij hanteert voor het woord misogynie , maar volgende passage uit SOC zou als een schoolvoorbeeld gegeven kunnen worden:Ben nu ook geen fan van dit nummer maar het is niet omdat er gescheld wordt dat het ook direct misogien is. Soms drukt dat ook een gevoel uit of wil dat iets aankaarten kijk maar naar Killing in The Name van RATM
Ik moest werken en dat leek de goede keuze, want niets beter dan opstaan op vrijdag met een slecht gevoel, alvorens we het weekend induiken.Alé, @SnakeGodRovinin ga je nu niet voor je eigen nominatie stemmen? Ik ben hier vandaag wel héél erg hard tegen de stroom in aan het zwemmen![]()
RATM hun gescheld was vanuit onderbouwde systeemkritiek, NWA hun gescheld zoals hierboven is gewoon ronduit beschamend.
Hip-hop is daar niet alleen in... Maar inderdaad jammer dat het zo onlosmakelijk met het genre verbonden is dat het vaak moeilijk - soms onmogelijk - wordt om de ironie van zo'n passages in te zien, als die er ooit was.misogynie kan je echt niet ontkennen (iets waar hiphop zelfs tot op vandaag mee struggled)
Kijk dit bv. snap ik wel, maar terug: Public Enemy verwoordt die woede en dat gevoel toch gewoon duizendmaal beter?Best ironisch. Straight Outta Compton is het borstgeklop van een gemeenschap die evengoed al decenia onderdrukt en geëxploiteerd werden en zich ten alle tijden bewust werden gemaakt van hun afkomst en de beperkte rol die ze mochten spelen.
Best ironisch. Straight Outta Compton is het borstgeklop van een gemeenschap die evengoed al decenia onderdrukt en geëxploiteerd werden en zich ten alle tijden bewust werden gemaakt van hun afkomst en de beperkte rol die ze mochten spelen.
De vrijheden en fantastische ideëen wat Amerika lang lang geleden ooit mooi maakte, tegen zichzelf gebruiken. Woorden en wapens.
Dit is het beginpunt van een subgenre in Hip Hop dat een paar jaar later een piek vind in de LA riots en waar evenveel tragisch momentum is met gemoeid in wat The Bossman zo veel mooier en zachter verwoord in The River.
Belangerijker wel, it fuckin slaps hard.
Bruce Springsteen - The River 6
NWA - Straight Outta Compton 7
I find a good piece o' pussy, I go up in it
So if you're at a show in the front row
I'm a call you a bitch or dirty-ass ho
You'll probably get mad like a bitch is supposed to
But that shows me, slut, you're composed to
Context is ook van belang man. Bende jonge hiphoppers uit een arme wijk uit LA die zoiets zeggen is iets anders dan iets dat komt van een president van de VS.Sorry, maar dit is de grootste bullshit die ooit op dit forum heeft gestaan. Ongelofelijk veel goeie (protest)muziek uit die gemeenschap, en dan ga je een nummer ophemelen met een inhoud die recht uit een Trumpspeech kan komen.