Battle Royale: the 1980's - nominaties

Op aanraden van Toon doe ik hier ook een nominatie

Een van mijn favorietste nummers ooit, dus ook van de 80's. Mocht ik muziek kunnen laten tatoeeren was dit sowieso een mooie piece op mn arm.

gelukkig zijn the Wipers en Dead Kennedies inmiddels genomineerd geraakt, resten er nog steeds veel kandidaten voor nominatie 2 . Na veel wikken en wegen ben ik dan maar voor Cock Sparrer gegaan. Iconische band, nog steeds actief in originele line up, nog steeds topalbums producerend en live behorend tot de absolute top binnen het genre: Cock Sparrer - watch your back

Ja mannekes, dees moet er eigenlijk toch ook in he.

THIS IS THE SOUND OF C!!! TUUTUUTUTUTUUTUUUU
Heb die man rond 2008 of 2010 nog een aantal keer gezien op café. Was toen al helemaal in de anonimiteit beland, maar heb hem wel eens zijn danske zien doen. Speciaal figuur, heeft het niet gemakkelijk gehad denk ik.

Prince is iemand waar de topnummers en de populaire nummers eigenlijk vrij goed overeen komen. Ik denk dat ik When Doves Cry z'n allerbeste nummer vind, eigenlijk vrij radicaal, funk zonder ritmesectie. Misschien dat ik die dan kies.

Ofwel Darling Nikki voor de sickos.
Doe maar Darling Nikki dan.😉
Heel het album Purple Rain kan hier gepost zijn en al de liedjes erop verdienen te winnen. Immo één van de beste albums van de 80's. All killer no filler

Heb die man rond 2008 of 2010 nog een aantal keer gezien op café. Was toen al helemaal in de anonimiteit beland, maar heb hem wel eens zijn danske zien doen. Speciaal figuur, heeft het niet gemakkelijk gehad denk ik.
Nee, die had mentale problemen, heeft even in de psychiatrie gezeten, ook begeleid wonen, dacht ik. Paar jaar geleden gestorven op 55 jarige leeftijd. Zo triest.

De opener van 1 van mijn favoriete heavy metal-albums aller tijden:

Straffe plaat en een zeer goed album. Een van de vele gezichten van Black Sabbath: van bluesey-Sabbath naar doomey-Sabbath en het Dio-tijdperk is toch meer klassieke heavy metal met vleugjes power metal.

Net nog iets goeds ontdekt Als ik dit keer weer niet net te laat ben voor een eventuele derde nominatie, wie weet.

Een single die Jamaica bijna letterlijk door midden spleet, de eerste reggaetrack die zonder band werd opgenomen - de oudere generatie kon zijn biezen pakken want digital was here to stay...

Terug
Bovenaan