Battle Royale: the 1970's - Round 2

Rainbow - Stargazer - 6
Curtis Mayfield - Move on up - 8

Move On Up is een regelrechte anthem.

Rainbow - Stargazer - 7
Curtis Mayfield - Move on up - 8

Link van Rainbow werkt niet meer in de OP. Hieronder nieuwe:

Cortex - Huit Octobre 1971 - 1
Bruce Springsteen - Born to Run - 1

Cortex vond ik een geweldige ontdekking de vorige ronde en heb ik al meermaals spontaan opgezet. The boss doet mij op een harley springen en de zonsondergang tegemoet rijden. Ik haat moto's.

Cortex - Huit Octobre 1971 - 2
Bruce Springsteen - Born to Run - 4

Cortex was een heel toffe ontdekking.

Ik heb een heel traject doorlopen met Born To Run (zowel het album als het nummer). Waarschijnlijk het eerste album van The Boss dat ik beluisterd heb, eerst vond ik het goed, daarna een beetje overschat in z'n discografie en nu begin ik het toch weer terug als een van z'n hoogtepunten te zien. Top 5 waarschijnlijk. Zalig nummer ook.

Springsteen doet me ook totaal niet aan moto's denken maar aan van die classic Amerikaanse auto's genre Chevrolet.
Bruce-Springsteen-1960-Chevrolet-Corvette-Rock-Star-Cars-Red-Planet-1.jpg

Cortex - Huit Octobre 1971 - 3

Ik vind het een moeilijke deze, beide nummers niet helemaal mijn ding.
Cortex vond ik vreselijk irritant als ik het de eerste ronde beluisterde, maar ik moet zeggen dat het mij nu deze keer al beter bevalt. Het is vooral het stemmetje in het begin en op het einde dat mij irriteert. Maar het muzikale stuk in het midden is eigenlijk nog best genietbaar.
Bruce Springsteen is dan weer zodanig saai dat ze zelfs een biopic over de man niet boeiend kunnen maken.
Dus dan toch maar stem voor Cortex.

Cortex - Huit Octobre 1971 - 4

Stem op eigen nominatie. 2 uitersten wel hier.

Cortex - Huit Octobre 1971 - 5

Klaar met Bruce dus anti-stem voor iets zonder 'anthem' gevoel.

Terug
Bovenaan