Battle Royale: the 1970's - Round 1

Ai, Sultans of Swing omschreven zien worden als restaurantmuzak is toch wel even een wtf momentje. Dire Straits zeker niet altijd even opwindend maar Sultans of Swing vind ik toch wel een topnummer. Zie hierboven waarom.

Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us - 2
Dire Straits - Sultans Of Swing - 3

Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us - 3
Dire Straits - Sultans Of Swing - 3

Toen ik nog vinyl kocht, had ik in de buurt afgesproken met een kerel die wat oude platen te koop aanbood. Fijn gesprek gehad met de oude dude die het duidelijk deugd deed om wat over muziek te kunnen lullen. Die man was gigantische Dire Straits fan, uiteindelijk uit beleefdheid ook nog een Dire Straits album gekocht en een gratis gekregen (het debuut en Communique ofzo?). Allebei twee keer beluisterd en dan nooit meer uit de hoes gekomen, Dire Straits zijn mijn ding niet. Heel kundige muzikanten maar vrij saaie muziek. Sultans of Swing is niet slecht maar laat me vrij koud, misschien ook gewoon overplayed.

Kimono My House ook op vinyl liggen, in uitstekende staat en gekocht voor €5, probeer dat vandaag maar eens! Heel fijne band, Sparks, en dit is een geweldig nummer.

Dire Straits - Sultans Of Swing - 4

Dire Straits is de beste muziekband ooit, en Sultans of Swing mag nog elke dag gedraaid worden, zal ik nooit beu worden. :love:

Dire Straits - Sultans Of Swing - 5
Tja, als Sultans Of Swing dit niet wint, mag dit topic wel de vuilbak in...

Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us - 4
Dire Straits - Sultans Of Swing - 5

Dit topic mocht al de vuilbak in nadat Pink Floyd - Dogs eruit gestemd is geweest. :unsure:
geeft mij toch maar budget-Queen ipv de ultieme snoozefest-dadrock van Dire Straits.

is dit goed qua hot-takes? of moet ik nog verder oefenen om willydrama-level te bereiken?

Heel kundige muzikanten maar vrij saaie muziek. Sultans of Swing is niet slecht maar laat me vrij koud, misschien ook gewoon overplayed.

Ik volg absoluut dit sentiment maar ze krijgen toch m'n stem. Kundigheid mag beloond worden en van Sparks krijg ik zenuwen.

Dire Straits - Sultans Of Swing - 6

Same here, ik ben aan het denken om de volgende battle max. twee keer zelfde artiest te doen. Anders zit de 80s vol Metallica.
Wie zou er nog allemaal Metallica nomineren dan, buiten de obvious Jules? Ik had eigenlijk zelfs nog niet eens aan Metallica gedacht voor de 80s battle.

En Nothing Else Matters is toch pas in de 90s, dat is toch hun eerste echte hit???? :oi22::hurrr:

Dire Straits - Sultans Of Swing - 7

Ik kies métier boven fun voor deze battle.

@Creeping Death moet zijn username justifyen denk ik
Ik speel wel met dat idee ja :unsure:

Voor mij hoeft een limiet niet. Ik snap de fuzz ook niet meteen. Zowel Neil Young als The Beatles stonden met 3 nummers in de 60s lijst. Pink Floyd nu maar ééntje meer, da's toch niet onoverkomelijk? En er zijn nu eenmaal artiesten die gewoon echt steengoed zijn/waren en massa's kwaliteit hebben uitgebracht.

Anyway:

Dire Straits - Sultans Of Swing - 8

Sparks is leuk maar na een keer of twee heb ik het wel gehad. Sultans of Swing kan ik blijven beluisteren.

Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us - 5

Wederom zeer leuke (her)ontdekking, Sparks! Zoals anderen als gepost, ligt Dire Straits mij ook helemaal niet.

Sparks een gapend gat in mijn muziekkennis. Ik vond dit een zeer leuk nummer, bewuste Queen spoof? Ik moest in ieder geval goed lachen, zeker met die clip erbij. Misschien eens een album of twee beluisteren en dan de doc van Edgar Wright zien over het duo.

Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us - 6

Sparks een gapend gat in mijn muziekkennis. Ik vond dit een zeer leuk nummer, bewuste Queen spoof? Ik moest in ieder geval goed lachen, zeker met die clip erbij. Misschien eens een album of twee beluisteren en dan de doc van Edgar Wright zien over het duo.
En op wie stem je? :D

Ook al vind ik het eigenlijk niet erg dat er een puntje is verdwenen bij Dire Straits, ik moet toch vermelden dat dit de correcte stand is:

Dire Straits - Sultans Of Swing - 9

Ook al vind ik het eigenlijk niet erg dat er een puntje is verdwenen bij Dire Straits, ik moet toch vermelden dat dit de correcte stand is:

Dire Straits - Sultans Of Swing - 9
Dju, mijn cunning plan werd doorzien.
Nee, scusi!

Terug
Bovenaan