Battle Royale: the 1970's - Round 1

Pink Floyd - Time - 5
Black Sabbath - Into The Void - 5

Time is naar mijn bescheiden mening overrated. Master Of Reality underrated. :unsure:
De populariteit van Dark Side of the Moon is zodanig dat elk nummer op die plaat een beetje overrated is, I guess. Maar is Time een nummer dat overplayed is en daarmee aan waarde verliest? Voor mij alvast niet. Plus, die drumsolo aan het begin van dat nummer is gewoon prachtig.
Niet zeker of ik Master of Reality underrated zou noemen, is toch wel een bona fide classic metal album, na Paranoid misschien de meest geliefde BS-plaat onder de fans? Heel awesome stuff, maar ik ben het wel een beetje eens met @willydrama's comments over de zang in de mix.

Ik vond het geen gemakkelijke keuze om te maken.

Op een gegeven moment was onder de hiphop/electro hipsters BS Vol. 4 een populair t-shirt, wegens opnamesessies met veel drugs ?

Op een gegeven moment was onder de hiphop/electro hipsters BS Vol. 4 een populair t-shirt, wegens opnamesessies met veel drugs ?
Ik zou daar niet te veel achter zoeken behalve dat Sabbath een grote naam is en de visual beter pakt dan hun andere platen.

TDSOTM is één van de beste allertijden, Time is nu ook niet één van m'n favorieten van het album maar er kan echt wel weinig tegenop. Een quasi perfecte song.

Pink Floyd - Time - 6
Black Sabbath - Into The Void - 6

Pink Floyd - Time - 6
Black Sabbath - Into The Void - 7

Een battle tussen je eigen twee nominaties lijkt mij wel leuk. (De schaduwzijde is uiteraard dat er wel sowieso eentje afvalt.)
Ik denk dat we ook nog nooit eerder een battle hebben gehad tussen twee nominaties van dezelfde?
Soit. Ondanks Time het enige nummer is van DSOTM dat ik wel eens zou draaien, ga ik veel sneller naar Into The Void grijpen, en sowieso al naar Master Of Reality an sich. Het is ook mijn favoriete BS album. (Zelf had ik waarschijnlijk wel eerder voor Sweet Leaf gekozen.)

Pink Floyd - Time - 7
Black Sabbath - Into The Void - 7

Gepaste match: allebei behoorlijk somber.
Het ene vind ik tijdloos, het andere louter dystopisch.

Ozzy vind ik een middelmatige zanger. De eerste minuut en de tekst van het nummer vind ik goed.
Time is daarentegen geweldig. Het enige minpunt vind ik The time is gone the song is over, thought I'd something more to say. :puke:

Pink Floyd - Time - 8
Black Sabbath - Into The Void - 8

Tie!!

Lastige keus. DSOTM is belangrijk maar zeker niet mijn favoriete Pink Floyd. That said, Time komt na zoveel tijd toch wel binnen!

De vroege Sabbath heb ik enorm leren appreciëren dankzij de Classic Artists hier

Pink Floyd - Time - 9
Black Sabbath - Into The Void - 9

Zoals zovelen hier vind ik het een heel moeilijke. Uiteindelijk hangt het af van de mood of the day en da's Sabbath vandaag.

Pink Floyd - Time - 10

Deze battle royale heeft een ware Pink Floyd revival in gang gezet te huize utred.

Pink Floyd - Time - 11

Alle respect voor de vele riffs van Toni Iommi, maar deze gaat voor mij toch naar Pink Floyd.

Pink Floyd - Time - 12

Had het een instrumental geweest, maakte Into The Void evengoed kans.

Sunbirds - Spanish Sun - 1
Kraftwerk - The Robots - 0

Eerlijk gezegd vind ik geen van beide echt geweldig. Spanish Sun is te lang en als je niks hebt met elektronische muziek dan is Kraftwerk gewoon iets met 4 ventjes in uniformen die raar doen. Spanish Sun doet mij weinig, maar Kraftwerk doet mij niks dus het was wel nog makkelijk.

Sunbirds - Spanish Sun - 2
Kraftwerk - The Robots - 0

Bleep bloop muziek is mijn ding niet. Dat Spanish sun nummer heeft nog wel iets. Een gemakkelijke vandaag.

Terug
Bovenaan