Battle Royale: the 1970's - Round 1

Booker T & The M.G.'s - Melting Pot - 6
Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich - 3

Nina omdat het wel eens wat anders mag zijn + een vrouw, en omdat ik Duitstalige muziek graag mag. Dit nummer is ook gewoon leuk en gedurfd. (Wat zeker geen afbreuk doet aan zijn tegenstander.)
Maar ik vrees er al voor als ik het zo zie...

Booker T & The M.G.'s - Melting Pot - 7
Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich - 3

Nina is tof en een (anderstalige) verademing.
Melting Pot toont aan dat een vocalloze muziekwereld verre van slecht hoeft te zijn.

Booker T & The M.G.'s - Melting Pot - 7
Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich - 4

Leuk nummer van Nina Hagen.

Bij deze nog eens vriendelijk verzoek dat de eerste stemmer de 2 links van de nummers hier plaatst. 't Is soms ambetant om naar die eerste pagina waar een hoop video's moet worden geladen.
En zeker op een laptop van het werk :unsure:.

Booker T & The M.G.'s - Melting Pot - 8
Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich - 4

Een instrumentaal funk nummer versus Duitse punk. Ik vond beiden wel leuk maar ook niet helemaal wow. Dacht even dat Nina een voorsprong had, maar naar het einde toe begon het me wat te vervelen. Punten naar Booker T dan maar

Booker T & The M.G.'s - Melting Pot - 10
Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich - 5

Omdat Duitse muziek in de seventies retecool was.

Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich - 6

Dacht even dat Booker T een voorsprong had, maar naar het einde toe begon het me wat te vervelen. Punten naar Nina dan maar (copyright @clercqie)

Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich - 7

Haha hell yes

Bedemon - Serpent Venom - 1
The Steve Miller Band - The Joker - 0

Ik ben nu eenmaal de man van de zware riffs en die zijn ook behoorlijk goed bij Bedemon. Ik moest wel wat aan stoner toestanden denken, mag nog ver geraken.

Steve Miller is niet slecht hè maar nogal vanilla. Allemaal goed en mooi maar het is mij nog iets te braafjes allemaal.

Bedemon - Serpent Venom - 2
The Steve Miller Band - The Joker - 1

Bedemon leuke ontdekking, maar The Joker is een nummer dat ik kan blijven beluisteren.

Bedemon - Serpent Venom - 3

Bedemon (en Pentagram) hebben wel wat van de coolste en zwaarste riffs in de jaren 70. Bedemon was zowat Randy Palmer zijn projectje, het is nooit echt een band geweest die effectief veel uitgebracht heeft. Hij heeft gewoon hier en daar in de jaren 70 wat nummers opgenomen met zijn vrienden uit Pentagram (oa ook Bobby Liebling), maar er is dus nooit veel meer van gekomen. Al zijn opnames uit de jaren 70 zijn officieel pas in 2005 uitgebracht geweest als "Child of Darkness: From the Original Master Tapes".
Ik was nog zwaar aan het twijfelen tussen dit nummer of Forever my Queen van Pentagram, wat ook rond dezelfde tijd opgenomen is geweest en ook een straight up banger van een nummer is.

The Joker is ook wel een leuk liedje, voor mij zo een typisch geval van: ik ken het nummer maar geen idee wie er de uitvoerder van was. Maar wel zeer braaf en vooral minder cool.

Bedemon - Serpent Venom - 4

Proto-Electric Wizard. Heerlijk.

Bedemon - Serpent Venom - 5
The Steve Miller Band - The Joker -
1

Het hierboven genoemde nummer ken ik vanbinnen en vanbuiten. :unsure: Was ook een zeer goede kandidaat geweest idd.
Bedemon zelf heb ik eigenlijk nog vrij weinig beluisterd door de opnamekwaliteit - denk ik. Ik heb het altijd bij Pentagram gehouden, nog steeds mijn artiest met de meeste plays op lastfm in het totaal, maar het was cool om dit toch nog eens te horen.

(Leuk dat er al wat extra uitleg/aanbevelingen zijn gegeven btw. Ik ben daar dankzij mijn boostervaccin van gisteren zelf niet echt toe in staat op dit moment.)

Bedemon - Serpent Venom - 6
The Steve Miller Band - The Joker - 2

The Joker is wat saai, maar van Serpent Venom krijg ik stress, dat is echt mijn muziek niet. Chance dat het beide korte nummers zijn.

Terug
Bovenaan