Battle Royale: the 1970's - Round 1

Bruce Springsteen - Badlands - 3
Janis Ian - Stars (Live '74) - 6

Kon niet van de FFWD knop blijven bij Janis, niks tegen lange folk nummers, maar dit pakte me niet.
Na een 10 uren dag hard werken in de garage rijdt de half-Iers/half Italiaanse automechanicien met nog wat vetvegen op z'n hemd naar vrouw en kind met Bruce op de radio over de New Jersey Turnpike. Dat soort sfeer pakt me evenmin, maar het andere nummer is slechter.

Bruce Springsteen - Badlands - 3

Kon niet van de FFWD knop blijven bij Janis, niks tegen lange folk nummers, maar dit pakte me niet.
Na een 10 uren dag hard werken in de garage rijdt de half-Iers/half Italiaanse automechanicien met nog wat vetvegen op z'n hemd naar vrouw en kind met Bruce op de radio over de New Jersey Turnpike. Dat soort sfeer pakt me evenmin, maar het andere nummer is slechter.
Hoe kunt ge zelfs luisteren als ge aan die knop zit te prutsen?

Bruce Springsteen - Badlands - 4

Vind het wel straf dat Springsteen niet zo populair lijkt te zijn en vele leden zelfs tegen steekt. Onlangs nog eens een hoop van z'n albums herbeluisterd en die man heeft toch wel heel straffe platen gemaakt in de jaren '70 en '80, die de standaard voor heartland rock gezet hebben waardoor de talloze kopieën in z'n zog povere imitaties lijken. Badlands is ook een zalig nummer, totaal niet Springsteen op autopiloot in mijn oren. Ik zou het waarschijnlijk vrij hoog zetten in een rangschikking van de beste nummers van The Boss. Z'n beste albums komen er wel nog in de eighties aan.

Het nummer van Janis Ian is ook heel mooi maar zou meer moeten groeien, iets wat in één ronde niet zo makkelijk is.

Ik vrees dat ge achterop begint te hinken. Ge klinkt mij hier wel berekend en zelfs zacht!

Ik heb maar weinig referentie van beide artiesten. Buiten de meest obvious hits is Springsteen mij ondertussen via osmosis met de maga beweging geassocieerd door mijn algo/echokamertje da'k probeer te ontwijken als een marginaal familielid.

Janis Ian klinkt me wel mooi, maar geen energie om me op de tekst te smijten en er open voor te staan. Dus geen stem hier vandaag.

Ik heb maar weinig referentie van beide artiesten. Buiten de meest obvious hits is Springsteen mij ondertussen via osmosis met de maga beweging geassocieerd door mijn algo/echokamertje da'k probeer te ontwijken als een marginaal familielid.
Dan is er toch iets grondig misgelopen. Hoe je Springsteen kan associëren met MAGA is mij een raadsel.

Hoezo? Bruce is toch net vrij anti-maga?
Muziek word evengoed gekaapt hoor.
Zoals al meerdere keren is gebleken.
Dan is er toch iets grondig misgelopen. Hoe je Springsteen kan associëren met MAGA is mij een raadsel.

Destijds met de opkomst van zijn 2e verkiezingscampagne mezelf wat op die ellelange live streams gesmeten waar hij soms uren stond te brabbelen. En zo ook reels van zijn kiesvee bekeken uit morbide curiositeit. Hoeveel keer dat Bruce als achtergrond werd gebruikt is mij altijd wel bijgebleven.

Bruce Springsteen - Badlands - 6
Janis Ian - Stars (Live '74) - 7

Alsnog een stem. Stond op repeat en die laatste 2 minuten waar ze een refrein gunt vond hier wel een weg. En die haast fluisterige zachte stem doet wel wat hier.

Da's hier de pono player. Neil "pono player" Young. Ik ben geen politiek analyst hé Jules.

Brian Eno - Baby's On Fire - 0
Marvin Gaye - What's Going On - 2

Ik ben normaal gezien degene die makkelijker voor de gitaar gaat en die is niet slecht maar ik vond meneer Eno zijn zang gewoon slecht op het irritante af. Heel zagerig.

Tegenover Marvin Gaye, met zijn veel zachtere en aangename stem en zang haalt hij het dan ook echt niet. En What’s going on heeft ook gewoon veel meer sfeer dan het nummer van Eno.

Brian Eno - Baby's On Fire - 1
Marvin Gaye - What's Going On - 2

What’s going on? Baby’s on Fire zou dit toch los moeten winnen… and any idiot would know that.

Brian Eno - Baby's On Fire - 1
Marvin Gaye - What's Going On - 3

Het beste nummer aller tijden punt aan de lijn, geen discussie mogelijk. In een periode waar Motown vooral zeemzoete popsongs maakte, komt Marvin hier met een protest album om u tegen te zeggen.

Terug
Bovenaan