Battle Royale: the 1970's - Round 1

Neil Young - Cortez The Killer - 6
Patti Smith - Land: Horses / Land of a Thousand Dances / La Mer (de) - 5

Patti Smith - Land: Horses / Land of a Thousand Dances / La Mer (de) - 6

Patttttiiiiii, sorry ome Neil.

Patti Smith - Land: Horses / Land of a Thousand Dances / La Mer (de) - 8

Patti Smith ging normaal ook mijn tweede nominatie zijn. Dat nummer is één grote triomftocht. Go Johnny Patti go.

Cortez The Killer is nochtans mijn favoriete Neil Young nummer. Barbaarse battle dit.

Neil Young - Cortez The Killer - 7
Patti Smith - Land: Horses / Land of a Thousand Dances / La Mer (de) - 8

Neil Young - Cortez The Killer - 9
Patti Smith - Land: Horses / Land of a Thousand Dances / La Mer (de) - 9

Patti Smith zeker een heel aangename verrassing, spijtig dat ze direct uitkomt tegen ome Neil met het magistrale Cortez The Killer.

Neil Young - Cortez The Killer - 10

Cortez, een van de weinige Neil', die echt goed is.
Patti haar nummer zeer goed. Minpuntje was dat gans dat nummer een energieke Smith nodig had voor een punt binnen te halen.

Neil Young - Cortez The Killer - 11

Best gewaagd aan elkaar.

Bruce Springsteen - Badlands - 0
Janis Ian - Stars (Live '74) - 1

Beklijvend lied over sterrendom en de muziekindustrie; 't was niet gemakkelijk voor haar als tiener. Het vereist enig inlevingsvermogen om dat persoonlijke, droevige, en kwetsbare te vatten en in je op te nemen. Bovendien doet deze sobere performance me altijd pauzeren in de maalstrom dat het leven is.
Janis klinkt geweldig en dit is in deze 70s BR een van de weinige nominaties die me ontroert.
(was eigen nominatie)

+ Springsteen kon me (helaas) nooit overtuigen

Bruce Springsteen - Badlands - 0
Janis Ian - Stars (Live '74) - 2

Ook een gemakkelijke keuze hier. Nummer viel op tijdens het luisteren naar de playlist. Zeer mooi.

Bruce Springsteen - Badlands - 1
Janis Ian - Stars (Live '74) - 4

Bloedmooi nummer.
Wel meestal minder fan van liveversies hier, wegens vaak bedenkelijke geluidskwaliteit. Maar hier valt dat precies nog erg goed mee (althans de liveversie die ik vond op de streamingdiensten). Zal ook wel meespelen dat er iets minder instrumenten gebruikt worden.

Bruce Springsteen - Badlands - 1
Janis Ian - Stars (Live '74) - 5

Springsteen op autopilot klinkt mij iets te steriel. Er staan geweldige nummers op Darkness on the Edge of Town, zoals Adam raised a Cain, maar deze hoort daar niet bij. Niet slecht maar ook niet geweldig

Janis Ian is mooi in de eenvoud, niet meer niet minder. De combo van stem en minimalistische gitaar werkt goed.

Bruce Springsteen - Badlands - 2
Janis Ian - Stars (Live '74) - 5

Beiden goed, maar deze Springsteen is voor mij persoonlijk meer bepalend geweest. Voel me verplicht te stemmen op mijn held!

Ik heb de epische battle gisteren gemist, dju toch.

Bruce Springsteen - Badlands - 2
Janis Ian - Stars (Live '74) - 6

Het enig goede waarvoor Springsteen bekend stond was de 'a black and white concert' van Orbison en dan nog vond ik hem lichtjes irritant.
Na een minuut Stars wist ik genoeg.

Terug
Bovenaan