Battle Royale: the 1970's - Round 1

Er zijn ook gewoon Braziliaanse artiesten die vrij Westers klinken zoals zeer obscure O Terço (prog) en Voluntários da Pátria (postpunk) en een andere waarvan mij echt telkens de naam ontsnapt :wallbash: :unsure: EDIT: Legião Urbana! (postpunk), daar zeer bekend:

O Terço - Lagoa Das Lontras

Voluntários da Pátria - O Homem Que Eu Amo

Legião Urbana - Índios
Dankzij deze battle ben ik hier dus terug naar beginnen luisteren. Zeker die laatste was een eeuwigheid geleden, wat zonde is, want wat een geweldig postpunk * album is dat eigenlijk. (Maar lichtjes offtopic wel, want behalve het eerste voorbeeld is alles uit de eighties. :unsure: )
Hoe dan ook, misschien een tip voor degenen die het minder hebben voor de authentieke Braziliaanse muziek.

* Zo te horen toch niet helemaal postpunk, maar hoe dan ook een interessant album en vernieuwend. Ik hou het in mijn achterhoofd voor de toekomstige eighties battle!

Laatst bewerkt:
Milton Nascimento & Lô Borges - Tudo O Que Você Podia Ser - 8
David Bowie - Be My Wife - 5

Hoe hard ik ook van Bowie hou. Hij heeft zeker betere nummers.
De plaat van Milton Nascimento & Lô Borges is absoluut goud, van begin tot einde. Het is een mijlpaal in de Braziliaanse muziek. Staat hier geregeld op.

David Bowie - Be My Wife - 7

Onverwacht!

David Bowie - Be My Wife - 8

Onbekend Bowie nummer voor me maar vind het gewoon wel goed. Werkt zeker de interesse op om de hele plaat op te zetten, iets wat bij Tudo O Que Você Podia Ser ontbreekt.

The Chakachas - Jungle Fever - 0
Sand - May Rain - 1

Chakachas waren voor mij te eentonig om te kunnen blijven boeien, na 2 minuten en 30 seconden had ik het wel gehoord.

Dan vond ik het nummer van Sand wel iets beter. Het heeft iets mysterieus en de combo van die zang met dat subtiel gitaargetokkel is wel cool.

The Chakachas - Jungle Fever - 2
Sand - May Rain - 1

Da's nu eens een nummer dat wél 10 minuten had mogen duren! Así, así, así, ay, ay! :love:

Sand - May Rain - 2

Beiden zeer goed en sfeervol. Associatie met Boogie Nights ook een pluspunt. Maar ik heb om eerlijk te zijn nooit meer willen opzoeken van Chakachas for some reason en van Sand meteen wel. Uitkomst van deze battle boeit me niet, ze mogen allebei winnen.

Sand - May Rain - 3

Oof moeilijke keuze vandaag. Beiden heel leuke nominaties en onderbelichte artiesten.

Lichte voorkeur voor Sand want de Chakachas bleven iets te lang ter plekke trappelen. Het is echter echt. een absolute classic groove voor in funk-disco-boogie sets

Sand - May Rain - 5

Beiden vrij onbekend voor mij. Hoewel ik Sand hier wel al voorbij heb zien komen door @Fusetea. Dus niet verwonderlijk dat die nominatie van haar komt :D. Beiden goeie nummers wel hoewel ik bij het eerste zelfde gevoel heb als @clercqie. Het tweede heeft een extra luisterbeurt nodig maar heeft iets bedwelmend en spreekt me meer aan.

Sand - May Rain - 6

Zojuist bijgeleerd dat The Chakachas Belgisch zijn, interessant. Zoals ik al eerder had gezegd vind ik dit een waardige tegenstander die mij aan mijn andere nominatie doet denken; maar toch ga ik voor mijn eigen nominatie omdat dit nummer elke keer opnieuw zo'n indruk nalaat bij mij. (Frisson?)
Ik denk dat er maar weinig andere nummers zouden zijn in een battle die hieraan kunnen tippen voor mij, misschien zelfs geen.
Het is één van die pareltjes waarvan ik het geluk heb het te kennen. Alles klopt gewoon voor mij, ook de lyrics.
Ze zijn misschien wat moeilijk te verstaan, maar zeker het opzoeken waard:

"Green are the streets
The asphalt is glistening
When the dust of the day
Will be washed away"
[...]
"The laughter of the child
Who's jumping into puddles
While the water trickles
Right over his face"

Ik raad iedereen aan om het bijbehorende album Golem te beluisteren en vooral de opener daarop. Hij zal waarschijnlijk heel erg aan een bepaald ander nummer doen denken aangezien dat ook begint met het geluid van een helikopter (en dat is dan ook de titel van het eerstgenoemde nummer, maar met een c :unsure: ), maar in plaats van een psycho met een manische lach die uiteindelijk neerstort, krijgen we een rustgevend, zalig basdeuntje, gevolgd door datzelfde bedwelmde gezang. Veel later pas verandert het nummer van melodie, dus je moet er wel geduld voor hebben. :unsure: (Maar van mij mocht dat deuntje eeuwig blijven duren... :feelsgood:)

Sand - May Rain - 7

Bezwerende stem + muziek voor May Rain en catchy deuntje voor Jungle Fever > goedkoop gekreun.
Dan is de keuze snel gemaakt.
MR mocht wel langer duren.

Tofste battle tot nu toe. Allebei leuke nummers van artiesten die ik minder of zelfs niet ken.

The Chakachas - Jungle Fever - 3
Sand - May Rain - 7

Waarom vandaag dan gekozen voor Jungle Fever?
tumblr_ntrau9ADyg1rvnnvyo3_250.gif

Tofste battle tot nu toe. Allebei leuke nummers van artiesten die ik minder of zelfs niet ken.

The Chakachas - Jungle Fever - 3
Sand - May Rain - 7

Waarom vandaag dan gekozen voor Jungle Fever?
tumblr_ntrau9ADyg1rvnnvyo3_250.gif
Ennn we hebben een winnaar! :unsure:

MR mocht wel langer duren.
Akkoord!
Er is wel nog bovengenoemd nummer dat bijna 14 minuten duurt. Is dat lang genoeg? :unsure:

EDIT: zo te zien een spatie vergeten

Laatst bewerkt:
The Chakachas - Jungle Fever - 5
Sand - May Rain - 7

Wel vreemd dat Jungle Fever een bijna volledig andere stijl is dan de rest als je het album beluisterd.

Terug
Bovenaan