Battle Royale: the 1970's - Round 1

Rainbow - Stargazer - 6
Blue Oyster Cult - Dominance and Submission - 2

Rainbow was niet gekend; Dio wel natuurlijk.
Beetje onder de indruk van dit nummer en ging meteen in de playlist.
Tenzij het gigantisch goed is, stem ik onbeschaamd op eigen nominatie.

Rainbow - Stargazer - 6
Blue Oyster Cult - Dominance and Submission - 3
Had verwacht dat ik Rainbow beter zou vinden maar aangenaam verrast door Dominance and Submission van Blue Oyster Cult

Rainbow - Stargazer - 6
Blue Oyster Cult - Dominance and Submission - 4

Ik vind het niet het allerbeste nummer op de plaat, maar die riff is wel geweldig, plus dat ik niet had verwacht dat er hier een nummer van in de battle zou verschijnen an sich. Ooit draaide ik dit album ook grijs, meer dan dat van Rainbow (ondanks ik dat ook een geweldig album vind).

Mensen die fan zijn geworden van BOC: check zeker ook eens Career Of Evil en Astronomy op dezelfde plaat, alsook het titelloos album. Daar staat wel wat groovy materiaal op!

Rainbow - Stargazer - 7

Beide groepen maken muziek die voor mij een blinde vlek is. Ik denk omdat ik het genre bij Rainbow in mijn onderbewustzijn heel erg snel 'glam' elementen toedicht.

Maar bij Stargazer is dat een onterecht vooroordeel en dat nummer is echt top. Repetitief in a good way.

BOC vond ik ook leuk, maar zat voor mij wat minder een geheel in.

Punt voor Starburster Stargazer

Rainbow - Stargazer - 8

De gitaar van BOC is me te veel grungy powerpop.
Beiden de term 'song' helaas niet waard.

Rainbow - Stargazer - 8
Blue Oyster Cult - Dominance and Submission - 5

Ik vond Stargazer nogal plat en steriel. Dominance and submission klonk beter en had wat meer groove. Imo de betere van de twee.

Rainbow - Stargazer - 8
Blue Oyster Cult - Dominance and Submission - 6

Hier ook beiden niet direct mijn muziekstijl, maar ik verkies het ruigere, vuilere Harley Davidson crew gehalte van de BOC boven het theatrale van Dio en co

Laatst bewerkt:
Curtis Mayfield - Move On Up - 0
The B52's - Rock Lobster - 1

Twee uitersten van het 70s spectrum; mij is Move On Up persoonlijk te liefelijk en te braaf, ik ben het rap beu gehoord terwijl Rock Lobster is quirky, rockend, leftfield maar wel radiovriendelijk.

Curtis Mayfield - Move On Up - 1
The B52's - Rock Lobster - 2

Ik word veel te nerveus van Rock Lobster en ik ben dat niet graag. Nummer springt veel te veel in het rond en het continuee “Rock Lobster” roepen irriteert gewoon.

Move on Up is wat te lang en de single versie is misschien de betere optie maar voor dit nummer bleef ik wel in de auto zitten toen ik nog Watch Dogs speelde 10 jaar geleden. Maar alsnog geen nostalgiestem. Nee dit is een nummer waar een zwartzakkerige metalhead zoals ik eigenlijk ook blij van word. Dus deze keer ga ik niet voor de riff.

Curtis Mayfield - Move On Up - 2

Dit is zelfs geen competitie, Curtis Mayfield één van de figureren van de 70s. :bow:

Curtis Mayfield - Move On Up - 3

No brainer. Curtis Mayfield ligt hier geregeld op.

Laatst bewerkt:
Love me some B-52’s en Rock Lobster heeft een heel leuke riff. Veel nummers in deze tourney waar die van zou winnen. Maar ik ben net klaar met een rewatch van The Wire en de scène uit seizoen 4 waar iedereen gaat stemmen op politiekers die niets veranderen, terwijl Cutty gaat joggen om zich voor te bereiden op een doodgewone dag is me erg bijgebleven deze keer. Great scene, great song.

Curtis Mayfield - Move On Up - 4

Curtis Mayfield - Move On Up - 5

Beide nummers zijn niet helemaal mijn ding, maar Move On Up vond ik dan toch het leukere nummer.
The B52's is ook wel leuk en goofy, met een leuk riffje, maar ondanks dat het nummer eigenlijk korter is als Move On Up heb ik hier toch rapper het gevoel dat het nummer langer doorgaat als dat het moet.
En ik zou eens een The Wire rewatch moeten doen.

Terug
Bovenaan