Battle Royale: the 1970's - nominaties

TELEVISION - MARQUEE MOON
Tudududududududu

This list needs more cowbell
Geef mij daan maar de BC-52's...

Als er 1 song is die 70s voor mij verpersoonlijkt is het deze wel:
dac_t.jpg

Hierdoor associeer ik het nummer eerder met een seventies-nineties combo.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer kanshebbers er mijn hoofd blijven binnen buitelen, dus dan maar de korte pijn:

- Kenmerkende, gedetermineerd wandelende Edwards-bassline
- Verende vingers & een onsterfelijke slide in het gitaardepartement
- Ingenieuze piano-akkoorden
- Warme vocale waterval

En dat allemaal in een kristalheldere, ruimte ademende productie
:love:

(En als bonus voor een keertje ook nog eens een tekst die niet gespeend is van enige herkenbaarheid voor een muziekjunkie als mezelf :music)

Dit is echt een onmogelijke keuze :laugh:. De 70's, da's waarschijnlijk zo'n beetje de hoeksteen van mijn muzieksmaak. Je hebt er mijn Heilige Drievuldigheid met The Dire Straits, Bruce Springsteen en Neil Young. Je hebt er ook Fleetwood Mac en Patti Smith. Je hebt The Clash en The Ramones, maar er is ook Black Sabbath. En dan heb je ook nog Fela Kuti, Bob Marley, ... In België heb je dan ook een heel goeie muziekscene, met de kleinkunstenaars, maar ook met The Chakachas of zelfs het legendarische Bakske vol met stro van Urbanus :love:

Nog even in beraad nemen ... en hopen dat er intussen al wat nummers van bovenstaande artiesten en bands worden genomineerd 😅

Laatst bewerkt:
Schier onmogelijke opdracht om één iets naar voor te schuiven, zelfs al heb ik het meer voor de 80's. Er zijn zoveel goeie dingen die ik graag eens in de spotlight zou willen zetten: King Crimson (Red!), Sparks, Gang Of Four, Tangerine Dream, Goblin...

Maar laten we het kort en krachtig houden met een van de beste debuutalbums:

Terug
Bovenaan