Battle Royale: the 1970's - dé finale

Television - Marquee Moon - 5
Black Sabbath - War Pigs - 10

Television is voor mij de morele winnaar. Top3 gitaarplaat voor me, hoe ouder ik word. Het is inderdaad minder flashy dan andere genomineerden, maar wat mij betreft zitten al de nummers zo goed ineen. Prachtige lijnen en deuntjes. Klinkt gewoon ook helemaal niet gedateerd.

Laatst bewerkt:
Moeilijke keuze maar altijd meer into punk geweest dan metal.

Oprechte vraag, maar wat is eigenlijk de link tussen Television en punk? Want het is niet de eerste keer dat ik dit zie. En granted, ik ben niet de grootste punk-kenner, verre van zelfs, maar bij punk denk ik toch altijd aan korte krachtige smerige vuile (simpele) nummers. En dat is toch allesbehalve dit nummer van Television?

Oprechte vraag, maar wat is eigenlijk de link tussen Television en punk? Want het is niet de eerste keer dat ik dit zie. En granted, ik ben niet de grootste punk-kenner, verre van zelfs, maar bij punk denk ik toch altijd aan korte krachtige smerige vuile (simpele) nummers. En dat is toch allesbehalve dit nummer van Television?
Vooral postpunk als ik het mij goed herinner. En dat is toch al wat meer gevarieerd, zie naar een Fontaines DC of Murder Capital vandaag. Wat niet wegneemt dat het idee er wel is bij Television maar de uitvoering (die veel te simpele monotone riff) nog niet helemaal.

Television was één van de vaste bands in de legendarische NY club, CBGB's waar ook oa Ramones, Talking Heads en Suicide zijn opgekomen.

Television - Marquee Moon - 6
Black Sabbath - War Pigs - 10

Bij het luisteren van War Pigs merkte ik plots dat Ozzy in het begin Masses laat rijmen op Black Masses en dat vind ik van een ongeziene artistieke luiheid en kan onmogelijk mijn stem in de kleine finale krijgen

Bij het luisteren van War Pigs merkte ik plots dat Ozzy in het begin Masses laat rijmen op Black Masses en dat vind ik van een ongeziene artistieke luiheid en kan onmogelijk mijn stem in de kleine finale krijgen
even deze post van @PBR Streetgang nog eens quoten:
Uh, het gaat hier wel om homoniemen he mannekes. Dat zijn verschillende woorden, niet hetzelfde woord. It counts, it’s poetry, deal with it.

Meest doeltreffende anti-oorlogslied (lyrics wise) dat ik kan bedenken is Masters of War, maar dat vind ik daarom niet het beste. Wel beter dan One, maar dat weet iedereen. Ja, iedereen.

Marquee Moon... Simpele monotone riff...

kekek.gif

Sorry allemaal. Ik zocht ook maar gewoon iets op de kap van War Pigs, zeker nu het hier al enkele dagen gaat over hot takes enzo.
Geweldig nummer hoor. Maar nog meer fan van het monotone meesterwerk Marquee Moon.

Maar vooral mijn excuses voor het feit dat de opmerking al gepasseerd was.
Joke's on me dus als het gaat over creatieve luiheid.

En over de homoniemen moet ik eerlijk zijn:
Daar sla ik de bal mis.
Treurend op een bankje in de mis.

Bij de beoordeling van een rijm maakt het niets uit dat dat homoniemen zijn. Het is de klank die van belang is, want het klinkt slecht. Voor mij is zoiets als nagels op een krijtbord dat doet pijn aan mijn ziel

Het kan poetisch wel werken in sommige gevallen maar er moet al bijna een inhoudelijke reden toe zijn omdat het zo hard de aandacht opeist. Bv om repetitie of monotonie op te roepen of een bepaald woord sterk te benadrukken. Misschien heeft Ozzy er wel een reden voor (ik neem zelfs aan van wel, want anders zou het bijzonder lui zijn) maar mij is die reden onduidelijk dus ik vind het maar dom.

Bij de beoordeling van een rijm maakt het niets uit dat dat homoniemen zijn. Het is de klank die van belang is, want het klinkt slecht. Voor mij is zoiets als nagels op een krijtbord dat doet pijn aan mijn ziel

Het kan poetisch wel werken in sommige gevallen maar er moet al bijna een inhoudelijke reden toe zijn omdat het zo hard de aandacht opeist. Bv om repetitie of monotonie op te roepen of een bepaald woord sterk te benadrukken. Misschien heeft Ozzy er wel een reden voor (ik neem zelfs aan van wel, want anders zou het bijzonder lui zijn) maar mij is die reden onduidelijk dus ik vind het maar dom.
Ik moet wel corrigeren en zeggen dat de lyrics van Geezer Butler komen

Dat mag allemaal wel, ik wees er gewoon op dat het niet twee dezelfde woorden zijn, dat wordt vaak over het hoofd gezien. Ik vind het zelf niet slecht klinken maar begrijp waarom je dat wel vindt.

Television - Marquee Moon - 6
Black Sabbath - War Pigs - 12

Ik heb ook geen klik met Marquee Moon. Het ratelend gitaartje is wel leuk, maar voor de rest ga ik dit niet uit mezelf draaien.

Terug
Bovenaan