Battle Royale: the 1970's - 1/8e finales

Queen - Bohemian Rhapsody - 9
Curtis Mayfield - Move On Up - 7

Ooit orakelde ik: "Je hebt muziek, en dan heb je Guns N' Roses, Queen & J. S. Bach".

Dergelijke onzin zou ik nu niet meer uitkramen, maar wat wel zonneklaar blijft is dat Freddy Mercury nu eenmaal een bijzonder uitzonderlijk menselijk specimen was, en dat hij niet alleen zangtechnisch, maar ook nog eens componeertalentgewijs én (podium)présencegewijs op eenzame hoogte acteerde.

Queen - Bohemian Rhapsody - 10

Move on up kabbelt voort na dansbare eerste minuten en BR is een nummer waar je in je twintiger-jaren een hekel aan hebt door het verschijnen in zovele lijstjes en op de radio, tezamen hun ganse discografie ontdekt te hebben en beseft dat zelfs een Great King Rat GOAT is. Gelukkig ben ik +30 en begint de wijsheid te komen en is bijna alles van de jaren zeventig-Queen OP as F en moet je al afkomen met een Time (op de juiste dag) om daar over te gaan.

Queen - Bohemian Rhapsody - 11

Sorry ik snap Move On Up nog altijd niet dat kan mij niet echt boeien.

Gezien ik morgen op reis vertrek ben ik tijdens het inpakken al eens door heel Jules zijn playlist gegaan gelieve mijn stemmen mee te tellen :unsure:

Bruce Springsteen - Born To Run - 1
Television - Marquee Moon - 0

Television is heel cool maar verdient imo zijn lengte niet ik ben het beu na een tijdje.

Pink Floyd - Wish You Were Here - 0
Neil Young - Cortez The Killer - 1

De moeilijkste van deze ronde voor mij want alletwee wereldnummers. Cortez The Killer is betere muziek om een valies bij in te pakken.

Marvin Gaye - What's Going On - 1
Fela Kuti - Water No Get Enemy - 0

Fela Kuti snap ik ook niet echt denk ik. Leuk maar niet meer dan dat.

Led Zeppelin - Achilles' Last Stand - 0
Pink Floyd - Time - 1

Led Zeppelin more like Meh Mehelin

Dire Straits - Sultans Of Swing - 1
Black Sabbath - War Pigs - 0

Hier heb ik weinig over te zeggen beiden toppers maar Mark is beter.

Derrol Adams - The Sky - 0
Willie Colon canta Ruben Blades - Plastico - 1

Dem grooooooooooves

James Brown - Super Bad (1 & 2) - 0
Funkadelic - Maggot Brain - 1

Ook een moeilijke ik dacht eerst dat het voor James Brown ging zijn maar dan begint Maggot Brain te scheuren en nevermind.

Laatst bewerkt:
Bruce Springsteen - Born To Run - 2
Television - Marquee Moon - 1

Born To Run serieus beu na de tweede keer; New Jersey < New York

Bruce Springsteen - Born To Run - 2
Television - Marquee Moon - 2

Aargh, deze is heel pijnlijk voor me. Maar ik had al gezegd dat Marquee Moon heel dit spel mocht winnen dus putting my money where my mouth is.

Bruce Springsteen - Born To Run - 3
Television - Marquee Moon - 4

Television was de ontdekking van deze BR voor mij.

Bruce Springsteen - Born To Run - 4

Als ik ze niet opnieuw gecheckt had, had het wel andersom kunnen zijn. Marquee Moon is een coole ontdekking, Born To Run is de oude bekende die je wat beu gehoord bent. Tot dat je het nummer je opzet en van de eerste noot weer bij de keel grijpt.

Bruce Springsteen - Born To Run - 6

Marquee Moon vind ik vooral instrumentaal heel leuk, maar duurt ook weer te lang. Born To Run is niet mijn favoriete nummer van The Boss, maar natuurlijk wel een van zijn meest iconische.

Bruce Springsteen - Born To Run - 8
Television - Marquee Moon - 6

Ik heb tot nu toe altijd al tegen Bruce Springsteen gestemd, voornamelijk omdat ik dat nogal saaie en totaal niet boeiende muziek vind.
Maar nu krijgt het toch mijn stem, want ik ben nog altijd salty dat Marquee Moon gewonnen heeft van Dogs. (en ook wat utred zegt)

Terug
Bovenaan