Battle Royale: the 1960's - 1/8e finales - TIE BREAK

Status
Niet open voor verdere reacties.
The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 5
Neil Young - Cowgirl In The Sand - 4

Ik ga voor je favoriete opa's favoriete opa. (Eerlijk: While My Guitar Gently Weeps is ook fenomenaal)

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 5
Neil Young - Cowgirl In The Sand - 5

Ik heb The Beatles al veel kansen gegeven, omdat iedereen al decennia er zo lyrisch over is. Ook nu weer dankzij deze battles ze weer herhaaldelijk opgelegd, maar het blijft me allemaal heel weinig doen. En hoe meer mensen me zeggen dat ik het goed moet vinden, hoe meer ik er me van afkeer :unsure:. Het is instrumentaal altijd wel heel sterk - en zeker While My Guitar Gently Weeps -, maar het is het stemgeluid van de groep dat echt niet pakt bij mij. Ik blijf het vaak een wat zagerige, seuterige sof vinden. Laat dit nummer coveren door iemand met een ander stemgeluid en ik zou er misschien wel voor stemmen. Dan wint Young voor mij toch gemakkelijk, al is Cowgirl in the Sand ook wel een nummer waarin hij wat zagerig klinkt.

maar het is het stemgeluid van de groep dat echt niet pakt bij mij. Ik blijf het vaak een wat zagerige, seuterige sof vinden.
iu

[The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 7
Neil Young - Cowgirl In The Sand - 7

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 8
Neil Young - Cowgirl In The Sand - 7

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 9
Neil Young - Cowgirl In The Sand - 9

Moeilijkste keuze tot nu toe.

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 11
Neil Young - Cowgirl In The Sand - 11

Blijkt Cowgirl in The Sand een tie klant?

Wreed moeilijk vandaag. Op speakers geluisterd, dan op headphones. Kon niet direct kiezen. Productie van The Beatles is genieten, maar dat wat vuilere gitaarspel van Neil Young heeft hier de doorslag gegeven :drool:

The Beatles - For No One - 1
Pierre Henry - Psyché Rock - 0

Ik werd echt wat onnozel van Psyché Rock bij het herbeluisteren. Begon nog best leuk maar kreeg hoe langer hoe meer het gevoel dat er effectjes en geluidjes werden bijgegooid om er bijgegooid te worden, vooral dat 'slippende auto' achtig geluid vond ik echt vervelend. Heel chaotisch zonder echt ergens naartoe te gaan.

Dan vond ik For No One veel mooier. Een liedje over het einde van een liefde vol melancholie, prachtige tekst en instrumenteel veel mooier. Alles komt samen in een charmant geheel dat voor mij veel aangenamer klinkt dan Psyché Rock en dat ook mooi opbouwd naar die hoorn solo die ook wel echt binnenkomt. En ook dat abrupte einde past perfect bij het nummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan