Battle Royale: the 1960's - 1/8e finales - TIE BREAK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 8
Gal Costa - Nao Identificado - 4

Gal Costa wordt hier met de luisterbeurt beter en beter bevonden, heel fijne keuze voor deze battle.
Tegen Gimme Shelter had ze het daarentegen wel moeten afleggen bij mij, denk ik.

Gal Costa - Nao Identificado - 5

Hele grote Stones fan, maar inderdaad: Gimme Shelter is veruit het beste nummer, zeker beter dan Satisfaction.

Gal Costa is gewoon heerlijk wegdromen

Gal Costa - Nao Identificado - 6

Commerciële eenvoud vs mystiek. Nu ga ik haar album uit 1969 opleggen.

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 9
Gal Costa - Nao Identificado - 6

Er zijn veel Braziliaanse nummers die beter zijn dan die Gal helaas

Gal Costa - Nao Identificado - 7

Gal Costa - Nao Identificado - 8

Ik ga het zeggen Walter: Satisfaction is een saai nummer.

Grappig forum toch; ik had niet gedacht dat dit zo'n close call ging worden. Sowieso al leuk dat er een aantal mensen Gal Costa en de heerlijke vibes van de tropicalia hebben leren kennen. Kijk zeker eens verder naar wat andere artiesten; het had even goed een nummer van Os Mutantes, Gilberto Gil, Caetano Veloso of een hoop anderen kunnen zijn. De Braziliaanse muziek van de jaren 60 is een grote goudmijn.

Grappig forum toch; ik had niet gedacht dat dit zo'n close call ging worden. Sowieso al leuk dat er een aantal mensen Gal Costa en de heerlijke vibes van de tropicalia hebben leren kennen. Kijk zeker eens verder naar wat andere artiesten; het had even goed een nummer van Os Mutantes, Gilberto Gil, Caetano Veloso of een hoop anderen kunnen zijn. De Braziliaanse muziek van de jaren 60 is een grote goudmijn.
Jorge Ben niet vergeten.
En Novos Baianos.
En Milton Nascimento.
En Arthur Verocai.
En Erasmo Carlos.
En...

GOUDMIJN. :love:

Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 10
Gal Costa - Nao Identificado - 10

Ik snap echt niet wat jullie in dat Gal Costa nummer horen tbh, doet me nu eens echt niets.
Satisfaction is misschien ook niet zo interessant, maar het rockt tenminste nog een beetje :music:

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps - 1
Neil Young - Cowgirl In The Sand - 0
Een potentiele winnaar tegen de ontdekking van deze battle royale/potentiele winnaar.

Ja Neil Young is top met episch gitaarspel maar The Beatles heeft met de combo van Clapton, Lennon en Harrison 3 keer episch gitaarspel in een heerlijk nummer dat vol spanning zit en afsluit met een solo om u tegen te zeggen. Vocaal kan Young voor mij niet op tegen The Beatles en ook Mccartney zijn bass is gewoon geweldig.

Ja dit had een finale kunnen zijn maar ik ga hier voor het voor mij meest complete nummer en de betere zang. Neil Young is geen slechte zanger maar er zijn wel aangenamere stemmen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan