Battle Royale: the 1960's - 1/8e finales - TIE BREAK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Velvet Underground - Venus In Furs - 5
Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 3

Grote fan van Jefferson Airplane maar ze hebben betere nummers en Venus in Furs is hier toch wel de meerdere.

Velvet Underground - Venus In Furs - 6
Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 4

Venus in Furs begint ijzersterk, maar wordt dan heel repetitief. She Has Funny Cars doet me ook niet zo heel erg veel, maar stem voor de 'underdog'. Er zijn al veel betere nummers dan deze twee gesneuveld helaas.

Velvet Underground - Venus In Furs - 6
Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 5

Ik had al aangegeven dat dit een moeilijkere battle voor mij zou zijn omdat ik beide nummers regelmatig draai. Bezwerende Avant Garde vs. Psychedelic; geen makkelijke keuze voor mij.
Jefferson Airplane is imo een overlooked band. Er staan inderdaad misschien nog betere nummers op de plaat, maar She Has Funny Cars heeft hoe dan ook een zeer leuke melodie en blijft elke keer ik het één keer heb gehoord dagen in mijn hoofd hangen - wat hierna dus ook weer het geval zal zijn. Ik ben er ook altijd voorstander van om een nummer van een band te kiezen dat geen single is en dus minder bekend (ook al is bv White Rabbit wel een geweldig nummer in dit geval). Daarom, omdat ik beide nummers ongeveer even goed vind en omdat TVU waarschijnlijk toch genoeg stemmen gaat krijgen ga ik voor Jefferson Airplane.

Velvet Underground - Venus In Furs - 7

Te doorsnee westcoast rock nummer voor mij

Velvet Underground - Venus In Furs - 8

Venus in Furs heeft iets transcendent
voor mij, iets bezwerend.
Tegelijk begrijp ik ook wel dat als het kwartje niet valt, dat het underwhelming kan klinken. Blij dat dat hier niet het geval is.

Velvet Underground - Venus In Furs - 10

I love Grace Slick, maar we moeten een beetje serieus zijn.Venus In Furs is een mijlpaal.

Velvet Underground - Venus In Furs - 12

The Shangri-Las - Give Him A Great Big Kiss - 0

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 1

Shangri-Las waren fun he geloof mij en zeker geen slecht nummer. Maar King Crimson walst daar gewoon over met meer dan 7 minuten aan epiek.

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 3

Winnaar vliegt er uit volgende ronde, Crimson staat al met 9 tenen in de jaren '70 maar soit

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 4

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 6

Voor de tweede dag op rij een absolute no-brainer.

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan