Battle Royale: the 1960's - 1/8e finales - TIE BREAK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nina Simone - Sinnerman - 1
The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower - 0

Hypnotisch + housey & minder cliché 60s dan het Jimi nummer

The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower - 1

Nina werd bij het herbeluisteren nogal langdradig voor mij en de kreetjes begonnen wat tegen te steken. Na minuut of 7 had ik het wel gehoord.

Mijn muzieksmaak was eigenlijk onbestaande tot ik bijna 16 jaar was maar begint met 2 films die ieder een iconisch nummer hebben. 1 van die films is Watchmen en dit is een van die nummers. De andere kom ik nog op terug wanneer die opduikt. Maar tegen 1 van die 2 stemmen ga ik niet doen.

Hendrix doet het bijna-onmogelijke: een nummer van Bobbejaan Dillemans boeiend maken. Een epische intro wordt gevolgd door een verhaal dat nog altijd zeer cryptisch is, wordt omkaderd door heerlijk gitaarspel en vormt zo misschien wel de beste cover ooit. Jimi op gitaar is ongeevenaard en de combo van deze en Voodoo Child om Electric Ladyland af te sluiten staat voor mij bij de beste afsluiters ooit. Alles klopt aan dit nummer en ik ben het nog altijd niet beu gehoord. Deze mag gerust winnen van mij.

Laatst bewerkt:
Heel gemakkelijk voor mij vandaag.

The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower - 2

The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower - 4

Het nummer van Nina Simone is sterk en toont aan dat repetitieve muziek ook heel bezwerend kan zijn. Ze kan echter niet op tegen het nummer van Bob Dylan dat Jimi op een magistrale wijjze heeft vertolkt. Héél vaak gespeeld in mijn studententijd toen ik Electric Ladyland regelmatig in mijn cd-speler stak.

Nina Simone - Sinnerman - 2

Nina Simone - Sinnerman - 4

Stem van Flying Horseman was niet mee dus correctie + eigen stem. Ik ga hier toch voor Nina. Deels omdat Jimi met nog een dijk van een nummer eraan komt.

Nina Simone - Sinnerman - 5
The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower - 8

Beetje spannend maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan