Battle Royale: the 1960's - 1/8e finales - TIE BREAK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Roland Vincent - L.S.D. Partie - 9
Little Willie John - My Love Is - 3

Alletwee een heerlijke vibe wel. Verrassend nipt!

Roland Vincent - L.S.D. Partie - 10
Little Willie John - My Love Is - 5

Beiden vind ik goed en aangename ontdekkingen. Leuk dat deze minder bekende zaken genomineerd zijn geweest. Steunstem voor de (voorlopige) underdog.

Roland Vincent - L.S.D. Partie - 11
Little Willie John - My Love Is - 5

Hier ook wel fan van beide nummers. Leuke ontdekking.

Miles Davis - In A Silent Way / It's About That Time - 1
Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 0

Beide zijn echt mijn ding niet maar Bob Dylan is er wel als enige ooit in geslaagd om mij op abstracte jazz te doen stemmen. Davis zijn nummer is voor mij als een winkel binnenstappen zonder iets te willen kopen: je loopt doelloos alle kanten uit, loopt mensen ondertussen wat over de voeten en aan het eind wandel je even random weer weg als je bent binnengekomen.

Maar de baseline van deze stem is simpel: liever abstract instrumentaal gedoe dan de nasaliteit van Bob Dylan. De man klinkt alsof hij een kazou heeft ingeslikt en door zijn neus is gaan zingen en klinkt daarom verschrikkelijk. En pas op instrumentaal nog best ok als het maar drie minuten had geduurd. Maar dan duurt dat nummer dubbel zo lang en wil je het halverwege gewoon afzetten omdat Bob zo blijft verder dreunen.

Miles Davis - In A Silent Way / It's About That Time - 3
Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 0

Miles Davis - In A Silent Way / It's About That Time - 3
Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 1

Dylan zijn krakend stemgeluid versterkt en verrijkt de sound van zijn muziek alleen maar. Miles Davis klinkt ook fantastisch, maar als er één nummer is dat echt een icoon is van de 60's is het wel Like A Rolling Stone.

Ik vind het vooral moeilijk omdat beide nummers mij niet liggen eigenlijk :unsure:
In mijn geval is het niet zo dat ze mij helemaal niet liggen, maar het zijn ook geen nummers die ik uit mezelf ga opleggen. Van het eerste nummer is enkel het laatste deeltje iets meer mijn ding en Bob Dylan, tja... Ook niet speciaal mijn ding.

(Volgens mij heb ik met jou trouwens de meeste compatibiliteit op last.fm van iedereen hier; "super" zelfs. Gisteravond daar wat rondgekeken uit verveling. :unsure:)

Miles Davis - In A Silent Way / It's About That Time - 5
Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 2

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan