Basiscursus/Workshops doe het zelfvers

DwightSchrute

Well-known member
Dag iedereeeeeeeeeeeen

Bestaat er zoiets als workshops of basiscursussen voor allerhande zaken ?
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een lesgever in het plakken/pleisteren. Mijn bedoeling is niet om professioneel stukadoor te worden maar ik zou graag een muur kunnen herpleisteren indien dat nodig blijkt.

Ook metsen, hout bewerken, loodgieterij etc. spreken me geweldig aan, ik zou gewoon een brede basis willen hebben om me de komende 40 jaar zelf wat meer uit de nood te helpen.

Ik ben zelf van Aalst, O-VL.

In avondschool zoals bij Syntra bvb?
Ik heb vrienden die zo o.a. hebben leren metsen etc.
Geen idee of er een alomvattende basisopleiding bestaat btw...

Ik heb van alles gevolgd (in 20 jaar) met wisselend succes. Wat bedoel ik daarmee? Heb zowel loodgieterij bij Syntra als bij avondschool gevolgd maar in al die jaren had ik nog niet eens een alpex koppeling gemaakt. Pleisteren was mijn beste cursus en direct praktisch. Er hangt zoveel af van de lesgever en de passie waarmee die les geeft. Wat ben je nog met stalen buizen lassen en koper solderen als dat niet meer gebruikt wordt? Je kan je nog zo goed op voorhand informeren het was steeds een verrassing hoeveel ik werkelijk aan de cursus zou hebben? Ben meer negatief dan positief verrast geweest maar kan nu toch het meeste zelf doen door veel lef en veel op voorhand na te denken. Heb geen schrik meer om iets aan te pakken. Al doende leert men het meest.

Terug
Bovenaan