Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

hoeveel uur heb je erover gedaan?

143 uur volgens steam, maar het spel heeft ook regelmatig blijven open staan als ik even iets anders was gaan doen.

Het was zeker de moeite waard. Ik heb enkele kleine problemen met act 3. Een keer een bug gehad waardoor in een side quest niet kon afwerken, en soms kwamen sommige dialogen niet overeen met keuzes /de plaats waar ik zat in het verhaal. Ik heb wel het gevoel dat het nog wat extra afwerking kon gebruiken maar het heeft mijn plezier zeker niet in de weg gestaan.

143 uur volgens steam, maar het spel heeft ook regelmatig blijven open staan als ik even iets anders was gaan doen.

Het was zeker de moeite waard. Ik heb enkele kleine problemen met act 3. Een keer een bug gehad waardoor in een side quest niet kon afwerken, en soms kwamen sommige dialogen niet overeen met keuzes /de plaats waar ik zat in het verhaal. Ik heb wel het gevoel dat het nog wat extra afwerking kon gebruiken maar het heeft mijn plezier zeker niet in de weg gestaan.
yep is een klacht die veel voorkomt dat Act 3 niet helemaal afgewerkt is, ik zit in Act 3 en had in camp een zeer bizar gesprek met een companion over een keuze die ik NIET heb gemaakt in een vorig gesprek met Raphael.

Ik zit overigens bijna 70h in het spel de companion quests aan het afwerken voordat ik echt verder ga met de main quest, maar vind act 3 een beetje chaotisch en overwhelming omdat alle quests daar samen komen bijna en je bent een beetje geforceerd om verder te gaan met de main quests beetje jammer.

Er is ook nog héél veel vlak voor launch geschrapt geweest, met vooral impact op Act 3. Da's eigenlijk het enige dat ik een beetje spijtig vind, dat ik het spel nu al speel. Larian kennende komt er over een jaar of 2 een Definitive of Enhanced Edition, wat het spel nog 10x beter zal maken.

Maar ik zit hier nu al aan 70u played, en ben het spel nog lang niet beu. Moet me ook nog altijd inhouden om eens met een ander personage te starten, en heel de tijd aan het denken welke party combinations ik dan zou kunnen maken :lol:. Geweldig spel.

Er is ook nog héél veel vlak voor launch geschrapt geweest, met vooral impact op Act 3. Da's eigenlijk het enige dat ik een beetje spijtig vind, dat ik het spel nu al speel. Larian kennende komt er over een jaar of 2 een Definitive of Enhanced Edition, wat het spel nog 10x beter zal maken.

Maar ik zit hier nu al aan 70u played, en ben het spel nog lang niet beu. Moet me ook nog altijd inhouden om eens met een ander personage te starten, en heel de tijd aan het denken welke party combinations ik dan zou kunnen maken :laugh:. Geweldig spel.

Nee, er is voor de launch niet snel vanalles weg geknipt geweest tenzij ze liegen in hun laatste community post.

Ik ben gisteren opnieuw begonnen met een heel ander soort personage. Ik vind dit spel zo leuk.

Nee, er is voor de launch niet snel vanalles weg geknipt geweest tenzij ze liegen in hun laatste community post.
Goh, ik lees het in de post anders wel deels zo:

What’s been datamined is not really cut content but content that we didn’t want to release because we didn’t think it worked. We’re pretty strict with ourselves and our ideas. If it isn’t good - if it isn’t fun to play - it doesn’t make it into the game. One of the reasons why we trimmed the epilogue is because we were afraid the ending cinematics were becoming too long and would detract from the epicness of the experience.
Het feit dat het gedatamined werd, wil voor mij zeggen dat ze “geen tijd” meer hadden om het er volledig uit te bonjouren. Het is niet omdat ze zeggen “didn’t want to release” en “trimmed” dat het niet cut content is, want mij lijkt het dus te zijn dat er niet echt iets in de plaats is gekomen.

Maar ik zit hier nu al aan 70u played, en ben het spel nog lang niet beu. Moet me ook nog altijd inhouden om eens met een ander personage te starten, en heel de tijd aan het denken welke party combinations ik dan zou kunnen maken :laugh:. Geweldig spel.

Ik las dat Larian al major patches heeft aangekondigd dus met wat geluk moet men niet wachten tot DE.

Hier is het momenteel wachten tot de MacOS versie uitkomt (yes shoot me) over enkele dagen.

Allez dan is die 5800X3D die ik steken heb toch niet zo slecht :) Ik had mijn CPU alvast geüpgrade, met het oog op een toekomstige GPU upgrade, maar de GPU's blijven (te) duur staan.

Zowel solo een campaign gestart als een co-op met wat maten.
Spel blijft echt verbazen. Ik loop solo wat voor op de co-op run en soms merken in die laatste dingen op, die ik solo nooit ben tegengekomen.
En omgekeerd: doen we hele gebieden niet of een pak later.

In MP ook héél evil aan't spelen wat het ook wel tof maakt.

Allez dan is die 5800X3D die ik steken heb toch niet zo slecht :) Ik had mijn CPU alvast geüpgrade, met het oog op een toekomstige GPU upgrade, maar de GPU's blijven (te) duur staan.
Die gaan ook niet snel zakken of je neemt een AMD GPU, voor nvidia ga je moeten wachten op de volgende serie 50xx maar die gaan pas in 2025 komen (volgens nvidia).

Ik ga ook die tijd overbruggen met mijn 3080Ti voorlopig zit ik toch nog altijd met een 1440 scherm.
de rest van de pc heb ik vorig november volledig vernieuwd met een 13700k en DDR5 ram.

Zaterdag ook begonnen op ps5.
Nog wel maar een uurtje gespeeld maar :bow:
Moet zeggen u ik zelf DnD speel kom ik wel beter in het spel dan in divinity original sin 2.

Zowel solo een campaign gestart als een co-op met wat maten.
Spel blijft echt verbazen. Ik loop solo wat voor op de co-op run en soms merken in die laatste dingen op, die ik solo nooit ben tegengekomen.
En omgekeerd: doen we hele gebieden niet of een pak later.

In MP ook héél evil aan't spelen wat het ook wel tof maakt.
Ik las ergens dat het in co-op sneller gaat dan met Divinity. Wij hebben dat co-op met 4 gespeeld maar die gevechten gingen zo onmenselijk traag, ieder om de beurt, dat we het snel opgegeven hebben. Is dat nu anders?

Wat.Een.Spel.
Zaterdag ook begonnen op de ps5, 'k had niks anders verwacht van Larian, maar toch, die keuzes, die vrijheid 🤯
Gewoon die cinematic van het ship al int begin vond ik al zalig.

Enige dat ik jammer vindt is dat ze grave domain niet er hebben in gestoken bij cleric.
Dan maar voor halfling barbarian gegaan.

Ik las ergens dat het in co-op sneller gaat dan met Divinity. Wij hebben dat co-op met 4 gespeeld maar die gevechten gingen zo onmenselijk traag, ieder om de beurt, dat we het snel opgegeven hebben. Is dat nu anders?
Neen, het is een turnbased game.

Het is iedereen om de beurt.
Zoals @Renegadexxripxx zegt: nog altijd turnbased dus echt snel gaat het niet.
Al vind ik het iets vlotter dan Divinity: D&D leent zich daar wel toe. Move/actie/bonusactie vind ik intuïtiever dan het AP gedoe uit Divinity. Daardoor wat minder over peinzen en snellere turns.

Al blijven trage spelers, gewoon trage spelers. Eén van mijn maten is traag is zowat elk game en dat is hier niet beter :)

Terug
Bovenaan